Jaunākais izdevums

Rīgas ielu uzturēšanu nākamos piecus gadus par 293,4 miljoniem eiro veiks apvienība "Roadeks un LAU", uzņēmums "Vizii Urban", kā arī uzņēmumu "Eco Baltia vide" un SIA CBF "Ļ-KO" apvienība, informēja Rīgas domē.

Minētie komersanti uzvarējuši konkursā "Transporta būvju ikdienas uzturēšana no 2024.gada līdz 2029.gadam, Rīgā", un ar tiem tiks slēgts līgums par darbu veikšanu uz nākamajiem pieciem gadiem.

Iepirkuma procedūrā uzturēšanas pakalpojums tika sadalīts četrās daļās, par katru no tām plānojot noslēgt atsevišķu iepirkuma līgumu.

Konkursa pirmajā daļā par transporta būvju uzturēšanu Daugavas kreisajā krastā līgums noslēgts ar piegādātāju apvienību "Roadeks un LAU", kas sastāv no SIA "Roadeks" un VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs". Noslēgtā līguma kopējā summa uz pieciem gadiem ir 115,3 miljoni eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).

Konkursa otrajā daļā par transporta būvju uzturēšanu Daugavas labajā krastā līgums noslēgts ar personu apvienību, kuru veido SIA "Eco Baltia vide" un SIA CBF "Ļ-KO". Noslēgtā līguma kopējā summa ir 93,7 miljoni eiro piecos gados, ieskaitot PVN.

Konkursa trešajā daļā par transporta būvju uzturēšanu Ziemeļu rajonā un Vidzemes priekšpilsētā līgums noslēgts ar SIA "Vizii Urban". Ar šo kompāniju līgums noslēgts par 84,4 miljoniem eiro, ieskaitot PVN.

Pašlaik vēl turpinās konkursa ceturtās daļas par tiltu, satiksmes pārvadu un gājēju tuneļu uzturēšanu vērtēšana.

Konkursa daļā par transporta būvju uzturēšanu Daugavas labajā krastā - Centra rajonā un Latgales priekšpilsētā - uzvarējušajā uzņēmumu apvienībā ietilpstošās SIA "Eco Baltia vide" pārstāvētā koncerna "Eco Baltia" valdes priekšsēdētājs Māris Simanovičs biržai izplatītā paziņojumā vērš uzmanību arī uz kompānijas plāniem līguma izpildes pirmajā gadā "zaļināt" savu autoparku. Viņš uzskata, ka tas ilgtermiņā būs ieguvums gan sabiedrībai, gan uzņēmuma attīstībai, jo prasības par transporta "zaļināšanu" kļūst stingrākas.

Līdz šī gada 1.oktobrim uzturēšanas darbus turpinās veikt pilnsabiedrība "Daugavas labā krasta izturētājs" un "Daugavas kreisā krasta uzturētājs". No 1.oktobra uzturēšanas darbus Rīgā sāks veikt konkursā izraudzītie uzvarētāji.

Pilnsabiedrībā "Daugavas labā krasta uzturētājs" darbojas arī jaunā iepirkuma uzvarētāja SIA "Eco Baltia vide", kā arī SIA "Rīgas tilti" un maksātnespējīgā AS "Ceļu pārvalde".

Savukārt pilnsabiedrībā "Daugavas kreisā krasta uzturētājs" darbojas jaunā iepirkuma uzvarētāja SIA "Roadeks", kā arī SIA "Rīgas tilti" un maksātnespējīgā AS "Ceļu pārvalde".

Kā ziņots, ceļu būves kompānijas SIA "Roadeks" apgrozījums pērn bija 13,633 miljoni eiro, kas ir par 28,4% vairāk nekā 2022.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa pieauga par 72,9% līdz 1,637 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "Roadeks" reģistrēts 1997.gadā, un uzņēmuma pamatkapitāls ir 1 208 870 eiro. Uzņēmuma īpašnieki ir Guntaram Kokorevičam pastarpināti piederošā SIA "Brīvais kalns" (50%), Uldis Klaperis (31,62%) un Jānis Ansviesulis (18,38%).

LAU pagājušajā gadā strādāja ar 67,257 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 14,3% mazāk nekā 2022.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa pieauga vairākkārtīgi - līdz 1,109 miljoniem eiro. LAU ir stratēģisks valsts autoceļu infrastruktūras uzturēšanas uzņēmums, kas nodrošina valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanu, pašvaldību ceļu, tranzītu ielu un citu ceļu ikdienas uzturēšanu, kā arī veic minerālmateriālu - dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts ražošanu. Tā uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru.

"Eco Baltia vide" ietilpst "Eco Baltia" koncernā. "Eco Baltia" koncerns pagājušajā gadā strādāja ar 218,398 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4% vairāk nekā 2022.gadā, bet koncerna peļņa saruka 5,4 reizes - līdz 1,538 miljoniem eiro.

Grupas vadošie uzņēmumi ir "Iterum" (iepriekš "PET Baltija"), "Eco Baltia vide", "Latvijas zaļais punkts", "Nordic Plast", Siguldas pilsētas "Jumis", Čehijas "Tesil Fibres" un Lietuvas "Ecoservice".

"Eco Baltia" akcionāri, pēc kompānijā vēstītā, ir "BSGF Salvus" (52,81%), kas pārstāv Baltijā lielāko privāto investīciju fondu "INVL Baltic Sea Growth Fund", Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banka (30,51%), kā arī Māris Simanovičs (16,68%) ar SIA "Enrial Holdings" un "Penvi Investment Ltd." starpniecību.

Pēc "Firmas.lv" informācijas, ceļu būves firma SIA "Ļ-KO" pagājušajā gadā strādāja ar 15,635 miljonu eiro apgrozījumu, bet uzņēmuma peļņa samazinājās par 24,4% - līdz 2,26 miljoniem eiro. Uzņēmums reģistrēts 1994.gadā, un tā pamatkapitāls ir 56 900 eiro. "Ļ-KO" īpašnieki ir Konstantīns Ļebedevs (60%) un Ludmila Ļebedeva (40%).

Savukārt pilsētvides uzturēšanas uzņēmums "Vizii Urban" pērn strādāja ar 10,848 miljonu eiro apgrozījumu un vairāk nekā 267 000 eiro peļņu. "Vizii Urban" reģistrēts 2022.gadā, un tā pamatkapitāls ir 1 935 645 eiro. "Vizii Urban" ietilpst "CleanR grupā".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu infrastruktūras stāvoklis Latvijā ir spogulis tam, kādus lēmumus un kādu finansējumu ir atvēlējuši pie varas esošie politiskie spēki. Vienlaikus nereti, ko vieni politiskie spēki uzskatījuši par labu, to nākamie pametuši novārtā, situācijas maiņai nepieciešama ilgtermiņa attīstības stratēģija ar atbilstošu finansējumu.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta ceļu būves SIA Binders projektu(Ķekavas apvedceļa, Saulkrastu apvedceļa būvniecības, Liepājas un Lielvārdes lidlauku rekonstrukcijas darbu) vadītājs ar gandrīz 30 gadu darba pieredzi Aldis Vigulis.

Viņš atzīst, ka pēdējo gadu laikā ir pieaugušas ceļu būvniecības un remonta izmaksas, vienlaikus ir samazinājies atvēlētais valsts finansējums, kā rezultātā arvien mazāk ceļu kilometru piedzīvos remontus.

Kāda ir situācija ar ceļiem un ielām Latvijā?

Atbildi uz šo jautājumu var iegūt kardināli atšķirīgu, atkarībā no tā, kādus ceļus un ielas konkrētais autovadītājs izmanto. Kopumā vienmēr var secināt, ka ceļu un ielu infrastruktūra varētu būt labāka. Tomēr būtiskākais arguments ir pašreizējā stāvokļa salīdzināšana ar to, kāds tas bija pirms 15–20 gadiem konkrētā ceļu un ielu segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaidot sniegputeni, Rīgā pirmdien tiek ieviestas "sniega biļetes" un autovadītāji varēs izmantot sabiedrisko transportu bez maksas, aģentūru LETA informēja Rīgas dome.

Saskaņā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozēm pirmdienas pēcpusdienā galvaspilsētā iespējama stipra snigšana, kas turpināsies līdz otrdienai, tāpēc Rīgas pašvaldība pirmdien ieviesīs tā saucamās "sniega biļetes".

Kā atzīmē pašvaldība, uz ceļiem veidosies apledojums, sniega kārta un pasliktināsies redzamība, tādēļ galvaspilsētas ielās var būt apgrūtināti braukšanas apstākļi. Ielu un ietvju uzturēšanā tiks iesaistīti visi pašvaldības dienesti un pieejamā tehnika, tomēr, lai atvieglotu ielu tīrīšanu un mazinātu iespējamos sastrēgumus, iedzīvotāji aicināti maksimāli izmantot sabiedrisko transportu.

Pašvaldība lēš, ka lielākā daļa automašīnu jau ir aprīkotas ar vasaras riepām, tāpēc Rīgas pašvaldība aicina iedzīvotājus būt īpaši piesardzīgiem, iespēju robežās izvēlēties veikt darba pienākumus attālināti, pārvietoties ar sabiedrisko transportu vai arī savlaicīgi plānot izbraukšanas laiku un maršrutu, rēķinoties, ka ceļā var būt jāpavada ilgāks laiks nekā ierasts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadārdzinājuma dēļ bez rezultāta beidzies iepirkums par Rīgas tiltu ikdienas uzturēšanu, trešdien preses konferencē atklāja Rīgas pilsētas izpilddirektors Jānis Lange.

Kā informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa, konkursa daļā par tiltu uzturēšanu piedāvājumu iesniedza divi pretendenti, bet abi neatbilda nolikuma prasībām. Pēc atkārtota konkursa izsludināšanas trīs mēnešus vēlāk abi pretendenti iesniedza jaunus piedāvājumus, bet šoreiz lētākā piedāvājuma summa jau bija par aptuveni 43% lielāka nekā iepriekšējā, bet otra pretendenta piedāvājums bija pieaudzis par 14%.

Lai nodrošinātu tiltu, satiksmes pārvadu un gājēju tuneļu ikdienas uzturēšanu ziemas periodā, Rīgas pilsētas izpilddirektors Jānis Lange uzdevis sākt ārkārtas sarunu procedūru ar vairākiem iepirkuma pretendentiem.

Piedāvājumi būs jāiesniedz piecu dienu laikā un pēc to izvērtēšanas plānots, ka uzvarētājs veiks uzturēšanas darbus līdz brīdim, kad pēc jauna konkursa izsludināšanas tiks noskaidrots darbu veicējs visam piecu gadu periodam.

Komentāri

Pievienot komentāru