Covid-19 veicinājis izmaiņas nekustamā īpašuma pasaulē, un aizvien biežāk var redzēt tukšas biroju, viesnīcu un tirdzniecības centru telpas.
Lielās kompānijas patlaban pārdomā vajadzības pēc biroja telpām, mēģinot kompaktāk mainīt biroju izkārtojumu, lai samazinātu telpu izmaksas, jo daļa darbinieku aizvien strādā attālināti vai maiņās - dažas dienas uz vietas, dažas - attālināti.
Tajā pašā laikā ir viens segments, kur telpas ir uz izķeršanu - un tās ir noliktavas. Pēdējo mēnešu laikā piedzīvotais straujais e-komercijas pieaugums veicinājis akūtu noliktavu nepieciešamību. Tā, piemēram, ASV komercīpašumu pakalpojumu kompānijas "JLL" eksperti prognozē, ka līdz 2025.gadam pieprasījums sasniegs gandrīz vēl papildu 100 miljonus m2. Kompānijas aplēses liecina, ka pirms Covid-19 krīzes aptuveni 35% no industriālās nomas aktivitātēm bija saistītas ar e-komerciju, taču tagad šis īpatsvars ir palielinājies līdz 50%.
"Pirmais ceturksnis nomas ziņā bija aktīvākais pēdējo trīs gadu laikā," saka JLL ASV industriālā departamenta vadītājs Kregs Meijers. "Šobrīd vērojams lielāks spiediens uz e-komercijas uzņēmumiem nekā pirmssvētku sezonā," viņš raksturo.
Savukārt kompānija "eMarketer" paredz, ka ASV interneta pārdošanas apjomi šogad sasniegs 14,5% no kopējiem mazumtirdzniecības pārdošanas apjomiem jeb 709,78 miljardus dolāru, savukārt 2024.gada beigās šis īpatsvars būs 18,1% un pārdošanas apjomi pirmo reizi pārsniegs triljonu dolāru.