Īrijas nacionālās lidsabiedrības Aer Lingus padome otrdien atbalstīja 1,35 miljardus eiro vērto pārņemšanas piedāvājumu no Lielbritānijas nacionālās aviokompānijas British Airways un Spānijas nacionālās lidsabiedrības Iberia māteskompānijas International Airlines Group (IAG).
Aer Lingus paziņoja, ka tās padome «vēlas rekomendēt» uz IAG pārskatīto piedāvājumu, kas bija trešais kopš decembra, attiecināt dažus nosacījumus.
Dublinā bāzētā lidsabiedrība pirmdien paziņojumā biržai atklāja, ka IAG ir izteikusi piedāvājumu pārņemt Aer Lingus, maksājot 2,55 eiro par akciju, ko veido 2,50 eiro naudā un 0,05 eiro dividendēs.
Kompānija piebilda, ka pārņemšana tagad ir atkarīga no apstiprinājuma, kas jāsniedz abiem lielākajiem lidsabiedrības akcionāriem - Īrijas zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair, kas ar 30% akciju ir lielākais atsevišķais "Aer Lingus" akcionārs un kopš 2007.gada trīs reizes neveiksmīgi ir mēģinājusi to pārņemt, un Īrijas valstij, kam pieder 25% kompānijas akciju.
Aer Lingus paziņojumā uzsvērts, ka gadījumā, ja pārņemšana noritēs veiksmīgi, IAG plāno, ka Īrijas nacionālā lidsabiedrība strādās kā atsevišķs uzņēmums ar savu zīmolu, vadību un darbību.
«Lai pieņemtu piedāvājumu, pārskatītais piedāvājums cita starpā ir atkarīgs no padziļinātās izpētes apstiprinājuma, Aer Lingus padomes rekomendācijas un negrozāmo saistību apliecinājuma no Ryanair Limited un Īrijas Finanšu ministrijas,» norādīja kompānija.
«IAG ir norādījusi, ka šo trešo piedāvājumu turpinās virzīt vien tad, ja saņems norādes no Aer Lingus padomes, ka tā vēlētos rekomendēt pārskatītā piedāvājuma finanšu nosacījumus,» piebilda Īrijas nacionālā lidsabiedrība.
«Izskatot šo prasību, padome norādīja IAG, ka finanšu nosacījumi ir tādā līmenī, kādā tā vēlētos rekomendēt, ja tā būs apmierināta ar veidu, kādā IAG ierosina izpildīt iesaistīto pušu intereses,» paziņoja Aer Lingus padome.
Aer Lingus jau ir noraidījusi divus iepriekšējos IAG pārņemšanas piedāvājumus, kas izteikti kopš decembra, kad IAG piedāvāja gan 2,30 eiro, gan 2,40 eiro par akciju.
IAG ģenerāldirektors Vilijs Volšs bija Aer Lingus vadītājs 2001.-2005.gadā, pirms viņš pārņēma British Airways vadību.
British Airways un Iberia tika apvienotas 2011.gadā ar mērķi samazināt izmaksas laikā, kad ekonomikas lejupslīde palielināja pieprasījumu pēc zemo cenu lidsabiedrību pakalpojumiem un izraisīja lielus zaudējumus tradicionālajām lidsabiedrībām.
Aer Lingus aviācijas sektorā ir pievilcīga ar to, ka tai pieder 24 sloti noslogotajā Hītrovas lidostā Londonas pievārtē, kā arī palielinās tās gaisa satiksmes tīkls uz ASV.