Cilvēki, kuri pārtikas iegādi internetā sākotnēji veica piespiedu kārtā, ir novērtējuši komfortu un arī turpmāk kaut kādā mērā izmantos interneta veikalu pakalpojumus, tomēr kopumā interese ir mazinājusies, biznesa portālam db.lv apliecināja tirdzniecības uzņēmumi.
"Kopš valstī tika izsludināta ārkārtējā situācija, jutām ievērojami lielāku interesi par mūsu pakalpojumu – pieprasījums palielinājās līdz pat četrām reizēm. Jau pirmajā ārkārtējās situācijas dienā, 12. martā, mūsu serverim bija pārslodze, tādēļ, ņemot vērā augsto pieprasījumu, mēs palielinājām darbinieku skaitu, būtiski palielinot gan komplektētāju, gan kurjeru skaitu. Šobrīd situācija ir stabilizējusies, kā arī ir sākusies vasara, kas interneta pārtikas veikaliem tiek uzskatīta par nesezonu, jo cilvēki dodas atvaļinājumos, ārpus Rīgas un pēc straujā pieprasījuma kāpuma vērojams lēzens kritums," stāstīja interneta veikala "Barbora.lv" pārstāve Jekaterina Pukinska.
Viņa gan norādīja, ka šī brīža pieprasījums ir krietni augstāks par pagājušā gada attiecīgo periodu, kā arī lielāks par uzņēmuma prognozēm šim gadam.
Savukārt "Deliv.lv" vadītājs Rolands Dzenis norādīja, ka veikals tika atvērts tieši pandēmijas laikā: "Jaunajam projektam augot, mēs ik mēnesi sasniedzam jaunus izaugsmes rekordus. Jā, aprīlī piesaistīt veikalam klientu plūsmu bija lētāk no reklāmas investīciju viedokļa, jo procentuāli lielākai auditorijai bija aktuālāka piegāde līdz mājas durvīm. Pašreiz redzam, ka daļa klientu, kuri iepirkās vairākkārt pandēmijas ierobežojumu laikā, tagad vairs pirkumus neveic. Protams, mums ir arī regulārie klienti, kas sāka iepirkties Covid-19 krīzes saasinājuma posmā un šobrīd to turpina darīt ar regularitāti 1 - 2 reizes nedēļā."
"Deliv.lv" veiktās aptaujas rezultāti uzrādījuši tendenci, ka iegūti klienti, kuri iepriekš iepirkās tradicionālajos veikalos, bet, pandēmijas laikā izmēģinot iepirkšanos internetā, ir nonākuši pie secinājuma, ka daļu savai ikdienai nepieciešamo preču turpinās pasūtīt internetā.
"Papildu klientu skaita pieaugumu esam ieguvuši, ieviešot līdz šim Latvijā nebijušu piegādes servisu ārpus Rīgas. Proti, mēs veicam piegādi visā Latvijā, bet Tukumā, Jelgavā, Dobelē, Bauskā, Siguldā, Saulkrastos pasūtījumus "Deliv.lv" interneta veikalā var veikt līdz 14:00 un preci saņemt tajā pašā dienā. Līdz šim šādu piegādi Latvijā pārtikas piegādātāji nespēja nodrošināt un tieši šis solis ļāva mums iegūt jaunus klientus, kuri iepriekš izmantoja citu tirgotāju servisu," viņš stāsta.
Šobrīd alkoholiskie dzērieni veido 4% no interneta veikala "Barbora.lv" klientu virtuālā iepirkumu groza. Pirktākie dzērieni ir baltvīns, sarkanvīns, dzirkstošie vīni, kā arī gaišais alus un dažādi kokteiļi jeb tā saucamais "vieglais alkohols". "Deliv.lv" alkoholiskos dzērienus nepiegādā.
Runājot par nākotnes plāniem, "Barbora.lv" pārstāve J. Pukinska sacīja, ka drīzumā plānots uzlabot Rīgas un reģionu pick-up punktu pakalpojumu servisu un viens no mērķiem ir klientiem piedāvāt vēl ērtāku produktu saņemšanas veidu – neizkāpjot no savas automašīnas. "Mēs strādājam arī pie citiem projektiem, bet precīzus plānus pagaidām nevaram atklāt," viņa sacīja.
Savukārt "Deliv.lv" vadītājs R. Dzenis norādīja, ka galvenais šā gada uzdevums ir paplašināt piegādes teritoriju, kurā pasūtījumu ir iespējams saņemt jau pasūtījuma dienā. Pašreiz piegāde ir sadalīta trīs zonās. "Rīgas piegādes teritorija" - piegāde tiek veikta četras reizes dienā. "Latvija 1" teritorija - piegāde pasūtījuma dienā un "Latvija 2" teritorija - piegāde nākamajā dienā pēc pasūtīšanas.
Interesanti, ka "Deliv.lv" veikalā pieprasītākā prece ārkārtas situācijas laikā bijis dzeramais ūdens. "Vienā pasūtījumā pat 120 pudeles 1,5l ūdens," stāstīja R. Dzenis.