Latvijas auto un motociklu rezerves daļu tirgotājs Inter Cars Latvija pērn sasniedzis apgrozījumu 90 miljoni eiro, kas ir par 8% vairāk nekā 2019. gadā, informēja uzņēmuma vadītājs Kaspars Viļumsons.
Atbilstoši operatīvajiem un auditētajiem rezultātiem 2020. gadā peļņa pēc nodokļu nomaksas ir divi miljoni eiro – arī par 8% vairāk nekā 2019. gadā.
"2020. gadā mēs spērām vairākus soļus, kas būtiski palīdzēja uzlabot biznesa sniegumu un konkurētspēju. Pirmkārt, mēs trīs reizes paplašinājām un modernizējām mūsu loģistikas centru Mārupē, kas ļauj mums veidot plašākus preču uzkrājumus, līdz ar to uzlabojas pieejamība un mēs varam ātrāk piegādāt nepieciešamās rezerves daļas mūsu klientiem. Otrkārt, sekojot globālajām tendencēm, mēs nostiprinājām un uzlabojām savu e-komercijas kanālu “IC24.lv”, kur arī pērnā gada otrajā pusgadā redzējām strauju izaugsmi," skaidroja K.Viļumsons.
Inter Cars Latvija arī modernizējis vairākas funkcijas, kas ļāva uzlabot darbības efektivitāti.
“Pēc mūsu novērojumiem, tiešsaistes pārdošana auto rezerves daļu nozarē tikai nostiprināsies, tāpēc arī šogad turpinām attīstīt savus e-komercijas kanālus, vienlaikus plānojam arī gada laikā atvērt vēl vairākas reģionālās filiāles,” pastāstīja K.Viļumsons.
Atšķirībā no citām nozarēm, Covid-19 auto un moto rezerves daļu tirdzniecības apjomu vai sezonalitāti nav ietekmējis.
“Mūsu nozarē būtiskākā sezonalitāte ir saistīta ar laikapstākļiem un normatīvajām prasībām, kas ir jāievēro autobraucējiem, piemēram, riepu maiņa – tas tipiski rada augstāku pieprasījumu pavasarī un arī rudenī. Nedz pērn rudenī, nedz šajā pavasarī būtiskas izmaiņas pirkšanas paradumos nenovērojām,” teica K.Viļumsons.
Atbilstoši Auto asociācijas datiem, vēl 2021. gada janvārī, salīdzinājumā ar 2020. gada janvāri kritumu piedzīvojis gan jauno auto tirgus – par 32%, gan lietoto auto tirgus – par 34%. Tikmēr palielinājušies smagā komerctransporta pārdošanas apjomi šā gada janvārī pieauguši par 90%, salīdzinājumā ar tādu pašu periodu pērn, kamēr vieglā komerctransporta pārdošanas apjomi mazinājušies – jaunie par 16%, bet lietotie par 22%.