Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" situācija nav vienkārša, bet nav arī bezcerīga, intervijā Latvijas Radio sacīja uzņēmuma jaunieceltā valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.
Atzīstot, ka viņai pagaidām ir mazs priekšstats par to, kādā stāvoklī ir uzņēmums, Innusa tomēr pauda viedokli, ka situācija nav vienkārša, bet nav arī bezcerīga.
Viņa uzsvēra, ka turpmākajos gados "Rīgas satiksmei" kopā ar īpašnieku būs nopietni jāstrādā pie kapitāla pieejamības jautājuma, jo uzņēmums nevar visu savu darbību bāzēt tikai uz aizņemta kapitāla.
Viņasprāt, sākotnēji ir jāveic pilnīga analīze par uzņēmuma finanšu stāvokli. Ceturtdien viņai sniegta informācija, ka 2019.gada laikā ir veikta revīzija un samazināti izdevumi, tomēr Innusa uzsvēra, ka viņai pagaidām nav viedokļa par to, vai ir izdarīts viss maksimālais.
"Tā kā pirmie mēneši paies diezgan intensīvā darbā, lai mēs vispār aptvertu šo lauku un situāciju, kādā uzņēmums šobrīd faktiski ir," viņa sacīja.
Innusas ieskatā, esošajā situācijā ir iespēja nodrošināt pakalpojumu ikdienas režīmā, bet nevar runāt, piemēram, par plāniem atjaunot autoparku. "Tas ir ļoti sarežģīti, ja uzņēmumam nav stabila finanšu pamata, ar kuru tas var uzņemties jaunas saistības un realizēt šos projektus," viņa teica.
Viens no galvenajiem jautājumiem ir arī sadarbība ar kreditoriem un viņu uzticības atgūšana, atzina uzņēmuma vadītāja. "Ir pilnīgi saprotams, ka viņi ir nobažījušies, jo situācija nav pārāk viennozīmīga. Diemžēl arī konkursa process izvērtās samērā interesants, ja tā drīkst teikt, bet par to, kādi kandidāti tiek izvēlēti un tālāk iecelti valdē, lemj padome," viņa norādīja, piebilstot, ka personīgi nevar uzņemties atbildību un novērtēt visus argumentus un apstākļus, kādēļ pieņemts tāds vai citāds lēmums, un ciena padomes izvēli.
Viņa solīja strādāt, lai maksimāli novērstu kreditoru, sabiedrības un Rīgas iedzīvotāju šaubas.
Komentējot sadarbību ar SIA "Rīgas karte", Innusa pieļāva iespēju vērtēt, kā šī uzņēmuma sniegto pakalpojumu spektru integrēt "Rīgas satiksmes" pakalpojumu ietvarā.
Kā ziņots, uzņēmuma padome konkursā izvēlēto jauno valdi apstiprināja 30.decembrī un ceturtdien par valdes priekšsēdētāju tika iecelta Innusa.
Turpmāk valdē darbosies līdzšinējais Ceļu satiksmes drošības direkcijas valdes loceklis Jānis Golubevs, bijusī "Olainfarm" valdes locekle un "SEB bankas" Baltijas kontu un maksājumu operāciju vadītāja Inga Krūkle, līdzšinējie "Rīgas satiksmes" pagaidu valdes locekļi Emīls Jakrins un Elīna Epalte-Drulle, kā arī Innusa, kura līdz šim bijusi Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece.
Padomes priekšsēdētājs Rolands Klincis iepriekš norādīja, ka valdes locekļu atlases komisijas svarīgākie kritēriji, veicot konkursu un izdarot izvēli par jauno uzņēmuma valdi, bijuši nodrošināt uzņēmuma darbības nepārtrauktību, kvalitātes vadību un risku vadību.
Uz "Rīgas satiksmes" valdes konkursu kopumā pieteicās 176 pretendenti.
Kandidātu vērtēšanu otrajā kārtā veica personāla atlases kompānija SIA "Human Source" un valdes atlases nominācijas komisija.
"Rīgas satiksme" palika bez valdes pēc Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sāktās iepirkumu lietas. KNAB sāka kriminālprocesu saistībā ar trim "Rīgas satiksmes" veiktajiem iepirkumiem - par 2016.gada zemās grīdas tramvaju iepirkumu, kura kopējā summa bija 62 597 477 eiro, 2013.gada iepirkumu par trolejbusu piegādi, kura kopējā summa bija 131 646 135 eiro, kā arī 2013.gadā veikto iepirkumu par autobusu piegādi, kura kopējā summa bija 75 808 297 eiro. Kriminālprocesā tiek izmeklēta amatpersonu kukuļošana un noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana.
Pēc lietas sākšanas visa toreizējā valde atkāpās no amatiem. Uzņēmuma valdē strādāja priekšsēdētājs Leons Bemhens, toreizējais Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jakrins, Jūrmalas domes deputāte Larisa Loskutova (S), Baldones novada domes deputāts Andrejs Požarnovs ("Gods kalpot mūsu Latvijai"), kā arī partijas "Gods kalpot Rīgai" biedre Inese Švekle. "Rīgas satiksmei" tika iecelta pagaidu valde, kuras sastāvs bieži mainījās.