Jaunākais izdevums

Indijā hinduistu nacionālā kustība izstrādā jaunu atspirdzinošu dzērienu no govju urīna, ziņo Telegraph.

Šo dzērienu apņēmies ražot Indijas senākā un vecākā hinduistu nacionālā grupējuma Rashtriya Swayamsevak Sangh govju aizsardzības departaments.

Govju aizsardzības departamenta vadītājs Oms Prakašs (Om Prakash) sacīja, ka šo dzērienu, kas sauksies gau jal (govjūdens), plānots laist apgrozībā šī gada laikā, visticamāk, šī gada beigās.

"Govjūdens neodīs un arī negaršos pēc urīna. Tas būs unikāls produkts, kas izcelsies ar savu veselīgumu. Tas nelīdzināsies gāzētajiem dzērieniem un nesaturēs toksīnus," sacīja O. Prakašs.

O. Prakašs norāda, ka šis dzēriens ir piemērots visiem cilvēkiem un viņš ir pārliecināts, ka tas radīs labu konkurenci tādiem populāriem dzērieniem kā Coca-Cola un Pepsi.

Nobeigumā viņš uzsvēra, ka šim dzērienam plānots arī eksports.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad pasaules lielākais dzērienu ražotājs The Coca-Cola Company atzīmē tā ikoniskās stikla pudeles dizaina simtgadi, informē Coca-Cola HBC Latvia pārstāve Dace Dricka.

Tālajā 1915.gadā Coca-Cola regulāri cīnījās ar konkurentiem, kas par katru cenu mēģinājuši to atdarināt. Šī iemesla dēļ kompānija izvirzīja radošu izaicinājumu ASV stikla ražotājiem – radīt tādu pudeli, kas tik ļoti atšķirtos no pārējām, ka to varētu atpazīt tumsā pēc taustes vai pat saplīsušu lauskās. Šajā izaicinošajā konkursā uzvarēja Root Glass Company, radot pudeles dizainu, kas ar tās iegareno formu un retajām iedobēm atgādināja kafijas pupiņu. Pudele tika patentēta 1915.gada 16.novembrī, un kopš tā laika veselu gadsimtu ir iezīmējusi ikoniskus un neaizmirstamus brīžus filmās, sociālajā vēsturē, dizainā un tēlotājmākslā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojums: Indijā viss ir iespējams

Sagatavoja Linda Zalāne, 03.10.2014

Parasti cilvēki, kas pelna naudu, kā vien var, un ir priecīgāki par bagātajiem eiropiešiem.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Indiju braucu apmēram divas reizes gadā, tur pārstāvu Latvijas, kā arī vietējos Indijas māksliniekus

Iesaka Ivonna Veiherte, Galerija 21 direktore

Biznesa attīstības iedīgļi Indijā ir senāki. Pirmo reizi uz Indiju aizbraucu 2007.gadā, kad ļāvos draugu aicinājumam doties uz šo valsti, pat nezinot, ko tur darīsim. Mani interesē joga, taču ne tādā mērā, lai šāda iemesla dēļ turp dotos, par biznesa iespējām šajā valstī nemaz nerunājot. Pavadījām trīs nedēļas, bet brīdī, kad bija jādodas mājup, es saplēsu avio biļeti un teicu, ka Indijā uzkavēšos vēl kādu laiku, tad jau redzēs, cik ilgi. Vēlējos tur pabūt viena, iepazīt vietējo vidi. Toreiz apmetos Rišikešā, kur nodzīvoju sešas nedēļas. Tas bija labs pārbaudījums, un pēc tam man radās iespēja Indijā sākt aktivitātes mākslas jomā. Indieši ir pieraduši pie eiropiešieiem, pratuši sadzīvot ar angļu kolonistiem. Viņi visi runā angliski un kopumā iebraucējiem ir atvērti. Sāku braukt uz mākslas mesēm un pārstāvēt latviešu māksliniekus Indijā, bet tad sapratu, ka būtu interesanti un pat vairāk vērts Indijā sadarboties ar viņu vietējiem māksliniekiem, jo katrā valstī jau vairāk turas pie savējiem. Sākotnēji, lai to darītu (un pat, iespējams, tādēļ, lai būtu iemesls doties profesionāli izaicinošā ceļojumā), viena pati divos mēnešos apmeklēju gandrīz vai visas Indijas pilsētas, kurās kaut kas notiek saistībā ar mūsdienu mākslu. Protams, man bija rekomendācijas un sagatavoti kontakti, lai tiktu tur uzņemta, bet neslinkoju atrast citus. Tas bija vērtīgi! Fiziski tas nebija viegli, jo katrā vietā iznāca uzkavēties ļoti neilgi. Kopumā papildināju priekšstatu par šo sfēru un tagad zinu gandrīz vai visus tirgus spēlētājus, Indijas laikmetīgās mākslas stiprās un vājās puses, jo mana pieredze mākslas jomā ļauj saskatīt arī reālās perspektīvas. Tagad vairākus gadus uz Indiju braucu caurmērā divas reizes gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2025. gadam Coca-Cola mērķis ir panākt, lai 50% Eiropā pārdoto dzērienu būtu ar zemu vai nulle kaloriju saturu. Lai sasniegtu šo mērķi, mēs turpinām prioritizēt cukura samazināšanu Coca-Cola produktos un ar mārketinga kampaņu palīdzību popularizējam dzērienus ar samazinātu cukura saturu vai bez tā.

Kad cilvēki man jautā, kur es strādāju, gandrīz neizbēgami seko jautājums par to, vai es dzeru Coca-Cola ar cukuru. Mana atbilde ir "Jā, bet ne tik bieži". Taču kādēļ tā?

Tāpat kā daudzi citi, arī es cenšos kontrolēt ikdienā patērētā cukura daudzumu un bieži vien dodu priekšroku Coca-Cola dzērieniem bez pievienota cukura un kalorijām. Daudzi Coca-Cola patērētāji rīkojas tāpat. Šobrīd 42% no mūsu dzērienu apjoma Eiropā veido dzērieni ar zemu vai nulle kaloriju saturu, turklāt Coca-Cola mērķis ir panākt, lai līdz 2025. gadam šo dzērienu īpatsvars sasniegtu 50% .

Coca-Cola ir 136 gadus ilga pieredze dzērienu ražošanas tirgū, un vienmēr esam sekojuši līdzi patērētāju vēlmēm, lai spētu piedāvāt to, kas pircējiem ir svarīgs. Šobrīd pircēji seko līdzi tam, lai viņu mīļākajos dzērienos būtu samazināts cukura daudzums un lielāka pievienotā vērtība, kā arī tas neietekmētu dzērienu ierasto garšu. Tādēļ aktīvi strādājam pie tā, lai cilvēkiem piedāvātu dzērienus, kas atbilst viņu gaidām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 3.novembrī notiks Ventspils govju parādes eksponātu izsole. Sākotnējā vienas gotiņas izsoles cena ir 540 lati.

Atbilstoši Govju parādes starptautiskajai koncepcijai izsolē savāktā naudas summa tiks ziedota labdarībai, informē Ventspils dome. Par 2012. gada Ventspils Govju parādes noslēguma izsolē iegūto naudas summu plānots ierīkot rotaļu laukumu bērnunama Selga audzēkņiem.

Izsolei, kas notiks š.g. 3. novembrī Ventspils Jaunrades nama 2.stāva zālē, tiks nodotas 19 gotiņas: Sencis (autors - Ivars Drulle); Tirkīzs (autors - Aleksejs Naumovs un Ventspils Augstskola); Ķēniņgovs (autors - Andris Vītoliņš); Saimnieka levitācija virs Kurzemes Zilās govs saulgriežu naktī (autors - Aigars Bikše); Āriešu viedgovs (autors - Miķelis Fišers); Kārtībai ir jābūt! (autors - Ginters Krumholcs); Latvijas Zelta govs (autors -Leonards Laganovskis); Barības ķēde (autors – Andris Prigičevs); Ventspils Zāļu govs (autors - mākslinieku kopa SERDE); Zelta Saules un Sudraba Mēness govs (autore - Helēna Heinrihsones); Vienos vārtos ( autori - Aivars Žukovskis un Futbola klubs Ventspils); Piena ceļš (autori - Mārīte Guščika un M.Čehova Rīgas Krievu teātris); Glāze piena (autors - Kaspars Zariņš); Atmosfēriskā strūklakas govs (autore - Merike Estna (Igaunija)); Ventspils stencils (autori - Mārīte Kluša un Ventspils Jaunrades nama tēlotāja mākslas studijas audzēkņi); Mūžzaļā govs (autors - Robertas Antinis (Lietuva)); Sievišķīgā govs (autore - Elita Patmalniece); Akmeņu govs (autore – Vija Zariņa); Pie spoguļa (autors - Jānis Mitrēvics).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik Indijā faktiski visi atspirdzinošie dzērieni, kas tiek ievesti no ārzemēm tiek saukti par «Pepsi», kas apgrūtina Coca Cola vēlmi palielināt savu Indijas tirgus daļu, raksta businessweek.com.

Dati atklājuši, ka pašlaik kompānijas Pepsi tirgus daļā Indijā ir par 73% lielāka par Coca Cola tirgus daļu un pat veikalos, kur Coca Cola nopirkusi ledusskapjus (kuros tiek pārdota tikai kola), pārdevēji minēto dzērienu sauc par «Pepsi».

Jāpiebilst, ka Coca Cola Indijas tirgu pameta 1977. gadā, kad Indijas valdība lika kompānijai sadarboties ar vietējiem ražotājiem un atklāt kolas ražošanas slepeno recepti. Tikmēr Pepsi 1988. gadā veiksmīgi īstenoja apvienošanos ar diviem vietējiem Indijas ražotājiem un pārdeva savu dzērienu zem nosaukuma Lehar Pepsi. Pēc tam Coca Cola no jauna tirgū ienāca tikai 1993. gadā, kad Indijas valdība bija atļāvusi ārzemju preču zīmju īpašniekiem valstī darboties bez vietējo Indijas uzņēmumu piesaistīšanas. Pa šo laiku Pepsi Indijā bez jebkādas konkurences bija kļuvis par simbolu atspirdzinošam, bezalkoholiskam dzērienam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atspirdzinošo dzēriena Coca Cola ražotnes izveide Latvijā joprojām ir aktuāla, dzīvotspējīgs un ļoti cerīgs projekts, tā LNT raidījumā 900.sekundes norādīja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) vadītājs Andris Ozols.

«Coca Colas ražotne Latvijā joprojām saglabājās kā aktualitāte. Savukārt runājot par lieliem projektiem kopumā, ir jāsaka, ka tie projekti, kas nāca uz Latviju kā paplašināšanās savā valstī, tie tomēr Latvijā pašlaik ir slēgti. Tas tāpēc, ka kopējā tendence pasaulē ir tāda, ka tirgi neattīstās un tirgi rūk,» stāstīja A.Ozols, piebilstot, ka Coca Colas projekts Latvijai izskatās ļoti cerīgs, ja valsts mērogā nekļūdīsimies ar lēmumiem.

LIAA joprojām strādā, lai veicinātu Latvijas uzņēmumu eksportspēju. A.Ozols vērsa uzmanību, ka vidējā un ilgākā laika posmā uzmanība ir jāpievērš zinātnes attīstībai, lai Latvija, galvenokārt, varētu eksportēt preces ar augstu pievienoto vērtību, savukārt šobrīd ir jāeksportē pēc iespējām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Coca-Cola ieviesīs iepakojumu, kura sastāvs būtu 50% pārstrādājams

Zane Atlāce - Bistere, 24.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmums atbalstīs visa veida izlietotā iepakojuma savākšanu, tostarp arī citu uzņēmumu ražotās pudeles un bundžas.

Saskaņā ar savu jauno vīziju Pasaule bez atkritumiem, uzņēmums Coca-Cola Company uzsācis darbu pie 100% pārstrādājama iepakojuma attīstīšanas un līdz 2030.gadam tas apņēmies ieviest iepakojumu, kura sastāvs būtu 50% pārstrādājams, informē uzņēmumā.

Uzņēmuma jaunais redzējums veidots, izprotot pārtikas un dzērienu iepakojumu būtisko lomu mūsdienu cilvēka dzīvē. Taču, lai globāli samazinātu iepakojumu radīto atkritumu apjomu, nepieciešams ieguldīt nopietnu darbu. «Pasaule saskaras ar nopietnām problēmām, ko rada izlietotā iepakojuma apjoms. Mums tāpat kā ikvienam uzņēmumam ir jāuzņemas atbildība par šī jautājuma risināšanu,» teica Coca-Cola Company prezidents un izpilddirektors Džeimss Kvincijs (James Quincey).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas tiesa atzinusi, ka sieviete, kurai ir atkarība no populārā dzēriena Coca-Cola, ir tiesības to ārstēt, izmantojot standarta veselības aprūpes, ziņo The Money Times.

Malmē dzīvojošā sieviete jau vairākus gadus nav spējusi atteikties no šī dzēriena un pārēšanās. Šo neveselīgo paradumu dēļ viņa cieš no veselības traucējumiem un ir arī hospitalizēta cukura diabēta un augstā asinsspiediena dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Līdz ar Fuzetea ienākšanu Eiropas tirgū, no tā pazudīs līdz šim labi pazīstamais ledus tēju zīmols Nestea, jo Coca-Cola to vairs neražos.

Eiropas tirgū, tostarp arī Latvijā kopš šī gada pieejams ASV dzērienu ražotāja Coca-Cola Company jaunākais produkts - ledus tēja Fuzetea. Jaunā zīmola vērtība tiek lēsta vairāk nekā miljarda ASV dolāru apmērā.

Kompānijas ieskatā šis ir viens no veiksmīgākajiem un straujāk augošajiem Coca-Cola Company zīmoliem. Darbs pie šī dzēriena ieviešanas tikai uzsākts jau 2012.gadā un līdz šim Fuzetea zīmola ledus tējas bija pieejamas 52 pasaules valstīs. Uzņēmuma 2018.gada mērķis ir šīs tējas panākumus citviet pasaulē izvērst arī Eiropā, ieviešot šo dzērienu 37 Eiropas valstu tirgos.

Eiropas iepazīstināšana ar jauno produktu šīs nedēļas sakumā notika Cīrihē, Šveicē, tropiskā pasākumu norises vietā Giardino Verde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības uzņēmuma SIA Rimi Latvia veikalos iespējams dzērienu ražotāja Coca-Cola Co. produkcijas iztrūkums, sacīja Rimi Latvia pārstāve Inga Bite.

Viņa norādīja, ka tas ir skaidrojams ar to, ka lēmumu par dzērienu nepiegādāšanu pieņēmis dzērienus izplatošais uzņēmums.

«Šobrīd līguma pagarināšanas pārrunu procesā piegādātājs ir izlēmis pārtraukt dzēriena piegādi mūsu veikalu tīklam, tāpēc ir iespējama situācija, ka veikalos var nebūt pieejama Coca-Cola un citi piegādātāja izplatītie dzērieni,» skaidroja Bite.

Ar šo un citu zīmolu dzērienu izplatīšanu nodarbojas SIA Coca-Cola HBS Latvia, kas piegādā tādu zīmolu dzērienus kā Coca-Cola, Sprite, Fanta, Schweppes, Nestea, Cappy, Cappy Ice Fruit, Bonaqua Pilskalna kvasa dzēriens.

Kā skaidroja Coca-Cola HBC grupas pārstāve Dace Dricka, uzņēmums Baltijā patlaban veic pārrunas par jauna līguma noslēgšanu ar mazumtirgotāju Rimi, tādēļ patērētāji var saskarties ar ierobežotu Coca-Cola produktu pieejamību Rimi veikalos tuvākajās nedēļās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Papildināta - Coca-Cola lūgusi karameļu krāsvielas ražotājam mainīt ražošanas procesu

Gunta Kursiša, 10.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kalifornijas štatā ASV karameles krāsvielā esošā viela 4-MEI atzīta par kancerogēnu, un tas licis kompānijai Coca-Cola lūgt karameles krāsvielas ražotājiem mainīt ražošanas procesu, lai samazinātu šīs vielas koncentrāciju. Eiropas un ASV atbildīgās iestādes atzinušas, ka 4-MEI cilvēka veselībai draudus nerada, tomēr kompānija lēmusi par labu vielas koncentrācijas samazināšanai, pretējā gadījumā uz dzērienu etiķetēm Kalifornijā drīzumā būtu jāliek brīdinājums, ka tie izraisa vēzi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien trīs lieli Coca-Cola ražotāji apstiprināja apvienošanās plānus, uzsverot, ka tādējādi tiks radīta kompānija, kuras pārdošanas apjomi pārsniegs 12 miljardus dolāru, raksta The Wall Street Journal.

Jaunā kompānija aptvers 13 valstis. Šis ir vēl viens solis ASV bezalkoholisko dzērienu ražotāja stratēģijas ietvaros, kas paredz konsolidēt ražotājus visā pasaulē un samazināt izmaksas.

Apvienoties plāno Coca-Cola Enterprises, Vācijas Coca-Cola Erfrischungsgetränke AG un Coca-Cola Iberian Partners.

Jaunās kompānijas nosaukums būs Coca-Cola European Partners PLC, tās galvenais birojs atradīsies Lielbritānijā, bet akcijas tiks tirgotas Amsterdamas Euronext biržā, Ņujorkas biržā un Madrides biržā. Jaunās kompānijas vadītājs būs Coca-Cola Enterprises vadītājs Džons Broks.

Saskaņā ar vienošanos Coca-Cola Enterprises piederēs 48% jaunās kompānijas akciju, Coca-Cola Iberian – 34%, bet Coca-Cola Erfrischungsgetränke AG – vien 18%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bolīvijā uzsākta enerģijas dzēriena Coca Colla ražošana. Ne vien šī produkta nosaukums atgādina pasaulē populāro Coca Cola, bet arī etiķetes dizainā saskatāmas zināmas līdzības, proti, izmantota sarkanā un baltā krāsa, ziņo BBC.

Kā skaidro šī dzēriena ražotājs Viktors Ledezma (Victor Ledezma) tad nosaukumu viņa dzēriens ieguvis par godu kokas krūmam, kura lapas tiek izmantotas ražošanas procesā, kā arī kolla ciltij, kas nodarbojās kokas krūma audzēšanu apgabalos, kas robežojas ar Bolīviju, Čīli un Argentīnu.

Kā zināms, tad kokas krūma lapas arī izmanto kokaīna ražošanai.

V. Lademza skaidro, ka viņa mērķis ir pievērst pasaules uzmanību kokas krūmam, kurš nav tikai augs, no kura ražo narkotikas. Viņš arī norāda, ka par dzērienu jau interesējusies Irāna, kas jau veikusi pasūtījumu.

Lai arī kokaīna ekstrakts jau sen kā vairs netiek izmantots Coca Cola ražošanas procesā, kompānija Coca Colas ražošanā turpina izmantot kokas koka lapas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja ejot cauri Vecrīgai, jums pēkšņi šķiet, ka esat nonācis ganībās, visticamāk, vainīgs būs steiku restorāns Zilā govs. Jau kopš gadu mijas Vecpilsētā, Līvu laukumā katrs rīts sākas ar virtuāla govju ganāmpulka maurošanu un piebaldzēna aicinājumiem iegriezties jaunajā restorānā.

Zilās govs interjerā nepārprotami jūtams dizainera Alvja Zemzara rokraksts, kurš savulaik veidojis labi zināmo Rozengrālu un Riga Black Magic: viduslaiku puskrēsla un smagnējums, nelīdzenas mūra sienas, neskaitāmas sveces, gan griestu lukturos, gan uz palodzēm, sienu gleznojumi un dēļu griesti.

Vismaz vienreiz ir vērts

Tik tālu par ēteriskām lietām — noskaņām un gaisotni. Savukārt, kas attiecas uz cenu līmeņa novērtējumu... te man nākas mirklīti padomāt. Pateicībā par omulīgo atmosfēru, kuru papildināja vasarīgas lauku pļavas skaņas, šo jautājumu, protams, varētu iztirzāt caur puķēm. Taču, būsim godīgi, šoreiz ir jāķeras vērsim, precīzāk, govij pie ragiem un jāatzīst, ka šī restorāna cenu līmenis pelnījis vienu, pavisam precīzu apzīmējumu: dārgi! Neliegšos — vislabprātāk es būtu nogaršojusi Zilās govs steiku, taču šīs porcijas cena — 25.50 lati bez piedevām — manu vēlmi baudīt restorāna firmas ēdienu jūtami mazināja. Ja vēl ierēķina 10% par apkalpošanu un 2 līdz 3 latus par piedevām, tad šāda porcija jums izmaksās ap 30 latiem. Un tomēr — reizi gadā šādu baudījumu, iespējams, ir vērts atļauties, jo, pirmkārt, steiki tiek gatavoti no visaugstākās kvalitātes gaļas, kas pirms cepšamas 25 līdz 40 dienas tiek «nobriedināta» īpašā, pazeminātas temperatūras kamerās, un, otrkārt, pat vismazākasi steiks ir tieši tik liels, lai to ērti varētu baudīt divatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ieguldīs gandrīz trīs miljonus cūku fermas attīstībā

Gunta Kursiša, 05.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ludzas novada cūkkopības nozares uzņēmums Cirmas bekons grasās ieguldīt teju trīs miljonus Ls jaunu cūku fermas korpusu būvniecībā.

Par to liecina Latvijas austrumu puses uzņēmuma paziņojums par iepirkumu konkursa rezultātu, kas publicēti Iepirkumu Uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Paredzēts, ka SIA Cirmas bekons slēgs līgumu ar Rīgā reģistrētu uzņēmumu SIA Intra-J par vairāk nekā 2,78 milj. Ls.

SIA Intra-J kā būvnieks izvēlēts no trim pretendentiem, kas iesniedza pieteikumus konkursā. Kopā ar Intra-J konkursā pieteicās arī SIA PKE un SIA Metal Plast Sistema.

Cūkkopības uzņēmums Cirmas bekons reģistrēts Ludzas novada Cirmas pagastā 1998. gadā. Uzņēmums nodarbojas arī ar graudaugu un citur neklasificētu lauksaimniecības kultūru audzēšanu, lopbarības ražošanu, kā arī ar komplekso tūrisma uzņēmumu, tūrisma operatoru un tūrisma aģentūru darbību, liecina informācija Lursoft.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Grieķijas akciju tirgus statuss līdz ar Coca Cola aiziešanu tuvinās attīstības valstīm

Jānis Šķupelis, 16.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Coca-Cola Hellenic Bottling Company, kas ir pasaulē otrs lielākais pudeļu uzpildītājs, no Atēnas biržas nākamgad pāries uz Londonas biržu, Grieķijas akciju tirgus būs mazāks par Vjetnamas akciju tirgu, ziņo Bloomberg.

Bloomberg apkopotie dati liecina, ka visu akciju kopējā vērtība līdz ar Coca Cola aiziešanu saruks no 39,2 miljardiem USD līdz 31 miljardam USD. Jāpiebilst, ka Grieķijas akciju tirgus jau tā ir mazākais no 24 attīstīto valstu tirgiem, kuru datus apkopo Bloomberg.

Coca-Cola HBC līdz šim bija lielākā Grieķijas kompānija, kas, šķiet, nojautusi, ka valsts nedienas vēl ne tuvu nav galā. Jāpiebilst, ka Grieķijas akciju tirgus raksturojošā indeksa vērtība kopš 2007. gada virsotnēm ir sarukusi vairāk nekā par 85%. Grieķijas ekonomika jau piecus gadus ir recesijā, un ekonomikas lejupslīde, visticamāk, šajā valstī būs vērojama arī nākamos divus gadus, liecina Bloomberg aptaujāto analītiķu prognozes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienota zīmola stratēģijā turpmāk neaizrausies ar produktu «apakšpersonību» radīšanu, saka Coca-Cola ģenerāldirektore Polijā un Baltijā Anna Jakubovska.

Fragments no intervijas:

Cik svarīga loma jūsu kompānijas produktu portfelī aizvien ir jūsu ikoniskajam flagmanim?

Ir tieši tā, kā jūs sakāt – tas ir flagmanis. Šim zīmolam ir svarīga loma ne vien tāpēc, ka tas ir kompānijas nosaukums, bet arī tāpēc, ka tas ir galvenais zīmols ienākumu u.c. rādītāju ziņā. Protams, mūsu stratēģija vispārīgi ir iegūt tirgus bezalkoholisko dzērienu segmentu. Tāpēc mēs ar lielu sava portfeļa daļu konkurējam dzirkstošo dzērienu tirgū, kā arī ar ūdeni un sulām. Mērķis ir līderība bezalkoholisko dzērienu lietošanai gatavo dzērienu tirgū. Baltijas valstīs līdz šim esam bijuši veiksmīgi un tiešām esam līderi, un lielā mērā sava flagmaņa Coca-Cola dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atspirdzinošo dzērienu ražotājs Coca Cola taupības nolūkos plāno atkal vairāk pievērsties dzērienu pildīšanai stikla pudelēs, jo tās šādam nolūkam var izmantot daudzas reizes.

Kompānija iecerējusi atjaunot stikla preču mazgāšanas ražotnes vairākās valstīs. Šobrīd lielākā daļa Coca Cola produkcijas tiek pildīta plastmasas un alumīnija iepakojumos. Atgriešanās pie stikla pudelēm ļaušot Coca Cola uz recesijas fona samazināt savas produkcijas cenu.

Coca Cola ir bažas , ka tai šogad neizdosies izpildīt nospraustos mērķus par peļņas un ienākumu palielināšanu. Līdz šim tika uzskatīts, ka Coca Cola ir viena no kompānijām, kuru krīze neskars, tomēr ASV dolāra kursa nostiprināšanās un pieprasījuma samazināšanās pēc produkcijas ir pasliktinājušas arī šis kompānijas rādītājus. Atgriešanās pie stikla pudelēm ir viens no veidiem, kā kompānija cer šīs problēmas atrisināt. Sevišķi liels uzsvars uz stikla pudelēm tikšot likts jaunattīstības valstīs, kur tādējādi tiek cerēts palielināt pieprasījumu pēc Coca Cola produkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Miljardieris pārsteidzis pasauli, atļaujot savu foto bez maksas likt uz Coca-Cola pudelēm

Lelde Petrāne, 05.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miljardiera, investora Vorena Bafeta (Warren Buffett) seja Ķīnā redzama uz ķiršu Coca-Cola 500ml pudelēm un bundžām, vēsta BBC.

V. Bafets bieži redzams, publiski dzerot tieši ķiršu Coca-Colu un tiek uzskatīts par tās lielāko fanu, un viņa investīciju uzņēmums Berkshire Hathaway ir Coca-Cola lielākais akcionārs ar gandrīz 10% akciju.

Coca-Cola gan atzinusi, ka bijusi pārsteigta, kad Bafets piekritis savas fotogrāfijas izmantošanai. Turklāt viņam par to netiek maksāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Uzņēmumiem jāsamazina iepakojumam nepieciešamā materiāla daudzums

Armanda Vilciņa, 18.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem un arī sabiedrībai kopumā ir jādomā par dažādu materiālu optimizēšanas risinājumiem, kas ļautu samazināt iepakojuma izmantošanu līdz minimumam un veicinātu tā otrreizējo izmantošanu, domā Marko Bedžiora (Marco Beggiora), Coca-Cola Europe Ilgtspējas vadītājs.

Iepakojumam ir vairākas funkcijas, tajā skaitā tas var palīdzēt uzlabot drošību, higiēnu un arī samazināt atkritumu daudzumu, teic M.Bedžiora. Šī iemesla dēļ mums ir jāapsver ieguvumi, ko sniedz iepakojums, bet tajā pašā laikā arī jācenšas samazināt tā ietekme uz vidi, norāda Coca-Cola Europe pārstāvis, piebilstot, ka arī pašiem uzņēmumiem būtu jāiemācās pareizi izstrādāt savus produktus. Uzņēmumiem būtu arī jāiesaistās piemērotas iepakojumu savākšanas infrastruktūras izveidē, kā arī jānodrošina šķirošana, pārstrāde un iegūtā materiāla vērtīga izmantošana, teic M.Bedžiora.

Ilgtspēja mūsdienās ir kļuvusi par ļoti aktuālu tematu gan sabiedrībā kopumā, gan arī biznesa vidē. Kas ir tās lietas, ko pēdējo gadu laikā šajā jomā ir paveikusi Coca-Cola?

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Coca-Cola peļņa Latvijā sarukusi teju par 80%

Gunta Kursiša, 18.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2011. gadā dzērienu vairumtirgotāja Coca-Cola HBC Latvia apgrozījums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, palielinājās par 8,88%, tomēr uzņēmuma tīrie ieņēmumi pērn sarukuši par 79,15%, liecina informācija Lursoft.

Aizvadītajā gadā Coca-Cola HBC Latvia apgrozījums bija 19,152 milj. Ls. No kopējā apgrozījuma 18,4 milj. Ls veidoja ienākumi no pārdošanas vietējā tirgū, 395,9 tūkst. Ls – ienākumi no eksporta, bet 335 tūkst. Ls – citi ienākumi no pārdošanas, liecina Lursoft dati.

Uzņēmuma peļņa 2011. gadā veidoja 124,4 tūkst. Ls iepretim 597 tūkst. Ls peļņai 2010. gadā, tādējādi uzrādot teju 80% kritumu.

Šajā gadā Coca-Cola HBC Estonia uzsākusi Coca-Cola HBC Baltic restrukturizāciju, kas sevī ietver Coca Cola HBC Latvia un Coca-Cola HBC Lietuva iegādi.

SIA Coca-Cola HBC Latvia pamatkapitāls ir 17,315 milj.Ls. Šā gada nogalē uzņēmums svinēs savu divdesmito pastāvēšanas gadadienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV bezalkoholisko dzērienu ražotāja Coca Cola Grieķijas pudeļu pildīšanas kompānija Coca Cola Hellenic Bottling Company (Coca Cola HBC) pārcels savu galveno biroju no Atēnām uz Šveici, kā arī plāno veikt savu akciju kotēšanu Londonas fondu biržā, vēsta AFP.

Iemeslu pārcelties uz Šveici Grieķijas lielākā kompānija skaidro ar vēlmi atrast stabilitāti. «Galvenā biroja pārcelšana ļaus iegūt lielāku stabilitāti, kuru novērtēs arī reitingu aģentūras,» sacīja Coca Cola HBC izpilddirektors Dimitris Luis (Dimitris Lois).

Kompānija Grieķiju pametīs vairākos posmos – patlaban Šveicē ir izveidota kompānija Coca Cola HBC AG, kuras akcijas tiks piedāvātas Coca Cola Hellenic Bottling Company akcionārim. «Darbības komiteja atradīsies Šveicē un stratēģiski kompānija tiks pārvaldīta no šīs valsts. Mēs esam starptautiska Grieķijas kompānija, kurai galvenais birojs atradīsies Šveicē,» skaidroja D. Luis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Banka (LB) rīt, 19. jūlijā, laidīs apgrozībā 2 eiro piemiņas monētu ar govs attēlu, informē LB.

Tā ir likumīgs maksāšanas līdzeklis Latvijas Republikā un citās eirozonas dalībvalstīs. Monētas nonāks apritē tāpat kā cita apgrozības nauda – ar banku starpniecību sasniedzot tirdzniecības un citus uzņēmumus un iedzīvotājus.

Eiro piemiņas monētā pārdzimis mākslinieku Gunāra Lūša (grafiskā dizaina autors) un Jāņa Strupuļa (plastiskā veidojuma autors) veidotais govs tēls, kas kā zemes un lauku simbols ilgus gadus rotāja 2 latu apgrozības monētas. Jaunās 2 eiro monētas kaltas Lietuvas kaltuvē UAB Lietuvos monetų kalykla.

Latvijas brūnā govs izsenis bijusi svarīga ne tikai Latvijas tautsaimniecībai, bet arī kā lauku ikdienas ritējuma neatņemama sastāvdaļa. Latvijas brūnā ir slaucamo govju pamatšķirne mūsu valstī, šīs šķirnes dzīvnieki ir ražīgi, izturīgi, samērā pieticīgi un ilgmūžīgi, piemērojušies vietējiem klimatiskajiem apstākļiem. Latvijas brūno priecājamies ieraudzīt, kad, nesteidzīgāk braucot, vērojam lauku ainavu. Dzejnieks Imants Ziedonis, kam bijusi nozīmīga loma atjaunotā lata naudas zīmju dizaina filozofiskās tēlainības veidošanā, poētiski parādījis brūnās govs un cilvēka dzīves cikla saikni: «Un, kamēr mazs brūns teliņš./ Caur brūnu govi rit, / Jūs arī varat paspēt / Kaut ko vēl padarīt.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grieķijas kompānija «Coca-Cola Hellenic Bottling Company» («Coca-Cola HBC») tuvākajā laikā nav paredzējusi ieguldīt naudu rūpnīcas celtniecībā Ropažu novada Silakrogā, sacīja «Coca-Cola Baltics» sabiedrisko attiecību vadītāja Nele Normaka.

Patlaban šādi ieguldījumi nav paredzēti,» teica Normaka, piebilstot, lai arī tas nenotiks tuvākajā laikā, ideja par šādas rūpnīcas celtniecību nav zudusi pilnībā.

Jau vēstīts, ka «Coca-Cola HBC» 2010.gadā ziņoja par plāniem Latvijā veidot dzērienu pildīšanas ražotni. Uzņēmums arī iegādājās rūpnīcai nepieciešamo zemes gabalu Ropažu novadā.

«Coca-Cola HCB Latvia» 2017.gadā strādāja ar 36,063 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4,2% vairāk nekā 2012.gadā, bet uzņēmuma peļņa samazinājās par 37,7% un bija 1,197 miljoni eiro.

«Coca-Cola HCB Latvia» nodarbojas ar gāzēto un negāzēto bezalkoholisko dzērienu tirdzniecību. Uzņēmums ir dibināts 1992.gadā un tas pieder Igaunijas kompānijai «Aktsiaselts Coca - Cola HBC Eesti».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Coca-Cola Polijā un Baltijā jauna ģenerāldirektore

Žanete Hāka, 21.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. jūlija Coca-Cola vadību Baltijas valstīs un Polijā pārņems jaunā ģenerāldirektore – pieredzējusi vadītāja Lana Popovica, informē uzņēmuma pārstāvji.

Jaunā ģenerāldirektore pienākumus pārņems no Annas Jakubovski, kura šo pozīciju ieņēma no 2013. gada. Lana uzņēmumā strādā jau 15 gadus, Latvijas un pārējos tirgos viņa būs atbildīga par Coca-Cola stratēģiju, inovācijām, mārketingu un komunikāciju kopumā, plecu pie pleca sadarbojoties ar vietējām pārstāvniecībām un Coca-Cola HBC rūpnīcu.

Lana Popovica šo gadu laikā ir ieguvusi pieredzi nozarē, ieņemot vadošas starptautiskas pozīcijas, tostarp, strādājot mārketinga vadībā. 2006. gadā viņa kļuva par ģenerāldirektori Horvātijā un drīz pēc tam arī Bosnijā un Hercegovinā. 2011. gadā Lana pārņēma procesu vadītāja amatu Grieķijā. 2012. gadā ieņēma procesu vadītāja amatu Dienvidaustrumu Eiropā, atbildot par 7 valstīm, tostarp Grieķiju un Serbiju.

Komentāri

Pievienot komentāru