Indijas jaunākā lidsabiedrība Vistara piektdien veica savu pirmo reisu, cerot iekarot turīgākus klientus tirgū, kurā dominē lidsabiedrības, kas strādā ar zaudējumiem.
Vistara, kas sanskritā nozīmē «neierobežots plašums», pirmajā reisā devās no Deli uz finanšu centru Mumbaiju, piedāvājot dažādus papildu pakalpojumus, tostarp speciālas maltīšu izvēles.
Kompānija vēlas piedāvāt klientiem plašu izvēļu sortimentu, lai katrs saņemtu savām vēlmēm atbilstošo. Vistara biļešu cenas būs augstākas par Indijas aviācijas tirgū dominējošo zemo cenu lidsabiedrību piedāvāto.
Indijas aviācijas tirgus, kā tiek prognozēts, desmit gadu laikā kļūs par trešo lielāko pasaulē, tomēr pašlaik tas cieš zaudējumus, ko rada lielās darbības izmaksas un cenu kari. Indijas zemo cenu lidsabiedrība SpiceJet, kas ir valstī otrā lielākā aviokompānija pēc pārvadāto pasažieru skaita, ir nonākusi finanšu grūtībās un atcēlusi visus reisus.
Vistara 49% akciju pieder lidsabiedrībai Singapore Airlines, bet 51% pieder vienam no Indijā iecienītākajiem zīmoliem konglomerātam Tata, kas bāzēts Mumbaijā.
Analītiķi norāda, ka Vistara ir iespējas uz uzņēmējdarbības veiksmi, jo pašlaik degvielas cenas, kas aviācijas kompānijas ierasti uztrauc, krītas zemo naftas cenu dēļ. Turklāt tiek prognozēta Indijas ekonomikas situācijas uzlabošanās.
Vistara, kas sākotnēji piedāvā reisus trīs maršrutos, ir viena no trim pilna servisa lidsabiedrībām Indijā. Abas pārējās ir valstij piederošā Air India un Jet Airways, kas abas pašlaik strādā ar zaudējumiem.