Akcijas ir papīrīši, tās neko nav vērtas, un es uzskatu, ka tas nav bizness, bet finanšu piramīda, atbildot uz DB jautājumu, vai kompānija neplāno sākt biržā pārdot savas akcijas, paziņoja AS Dzintars īpašnieks Iļja Gerčikovs.
Viņš arī nav plānojis piesaistīt investorus no malas. «Tas viss ir sarežģīti. Es pats esmu ieguldījis uzņēmumā daudz personisko līdzekļu, un tādēļ mēs paši izstrādājam savu darbības virzienu. Tiekam galā paši,» viņš atzīmē. I. Gerčikovs piebilst, ka uzņēmums pastāvīgi investē līdzekļus savā attīstībā un virzās uz priekšu, tādēļ tagad uzsvars tiek likts uz jauno medicīniskās kosmētikas līniju Future Formula SOA.
«Mēs vairs nevēlamies darīt to, ko dara visi – ražot ikdienas šampūnus vai kārtējo krēmu. Mēs veidojam produktus, kuri risina problēmas. Tas ir sarežģīti, taču resursi mums ir – mums ir sava laboratorija, zinātniskā bāze un sagatavots personāls. Medicīniskās kosmētikas līnija tirgū būs nepieciešama vienmēr, jo cilvēkiem ir daudz problēmu – piemēram, kāju sēnīte vai saplaisājusi āda,» viņš piebilst.
Tajā pašā laikā uzņēmums turpina veidot citas līnijas, un nākamajā gadā plāno ražot nišas parfimērijas un dekoratīvās kosmētikas līniju. «Mēs ražojam visu kosmētikas līdzekļu klāstu, kas tiks atjaunota un attīstīta. Ne uz mirkli nekas neapstājas,» viņš piebilst.
Runājot par konkurenci, Dzintara vadītājs atbild, ka konkurence vienmēr ir un būs, jautājums ir par to, ko māk jaunie uzņēmumi, kas ienāk tirgū. «Ja viņiem ir zināšanas un resursi, tad jā, viņi mums mīs uz papēžiem, ja nē, tad tā ir kārtējā čaula. Mums nekas neskauž – mēs dzīvojam savu dzīvi, paplašināmies, neviens mums netraucē un mums arī neviens netraucē,» viņš stāsta.
Gerčikovs apliecināja, ka tirdzniecība Latvijā uzņēmumam ir prioritāte. «Tā ir kļūda, ka produkcija jāved tikai eksportā. Mums ir sava stratēģija – mēs sākotnēji attīstām savus veikalus, un tie dod mums lielākos ienākumus, pēc tam mēs attīstām interneta tirdzniecību, tad mēs attīstām private label un tikai pēc tam – izplatīšanu. Tas ir tādēļ, ka no mums tur prasa tādu cenu, ka tas kļūst neinteresanti. Pārdošanas apjomi aug,» viņš piebilst.
«Mēs tiekam galā ar grūtībām,» norāda I. Gerčikovs. «Mēs zinājām, ka radīsies zaudējumi, jo daudz naudas ieguldījām attīstībā un daudziem produktiem notika rebrendings – tie tikai nākamgad parādīsies tirgū. Turklāt zaudējumus mēs samazinājām vairāk nekā pusotru reizi, un sasniedzām 15% pieaugumu. Nākamgad plānojam straujāku izaugsmi. Par cik, nepateikšu, jo Dievs smejas par mūsu plāniem. Mēs nekad neesam veidojuši sev PR, un ar to nenodarbosimies, jo mums ir savi principi. Mans mērķis ir nodrošināt augstu rentabilitāti, jo Dzintars ir inovāciju uzņēmums. Mēs nekur nepazudīsim, mums viss ir priekšā,» uzskata I. Gerčikovs.
Šobrīd Dzintaram Latvijā ir 45 veikali, un saskaņā ar I. Gerčikova teikto, drīz to skaits pieaugs līdz 50.