Jaunākais izdevums

Zaļāku ikdienu palīdz veidot arī pavisam vienkārši ieradumi – mazāks gaļas patēriņš, atteikšanās no vienreizlietojamās plastmasas izstrādājumiem, korekcijas pārvietošanās paradumos un nevajadzīgo lietu pārdošana, atdošana vai atbildīga pārstrāde

Tā iesaka Kerolaina Reida (Caroline Reid), IKEA Ilgtspējas attīstības vadītāja.

Fragments no intervijas, kas publicēta 5. augustā laikrakstā Dienas Bizness:

No vienas puses, liela šodienas tendence ir arvien augošā patēriņa kultūra, bet, no otras puses, daudzi runā par atkritumu daudzuma radīšanas samazināšanu un ilgtspējīgu dzīvesveidu. Kā tāds liels tirgotājs kā IKEA tiek galā ar šīm tendencēm?

Mēs esam veikuši daudz pētījumu, kas norāda, ka patērētāji nevēlas justies izšķērdīgi, vēlas mantas nodot tālāk un labot tās, bet tam jābūt ērti. Tāpēc mums var būt sava loma tajā, izstrādājot produktus un nodrošinot pakalpojumus, lai dotu patērētājiem iespēju labot lietas, nodot tās tālāk un paildzināt to dzīvi. Tā mēs vēlamies mēģināt samazināt neilgtspējīgu patēriņu.

Kā jūs to varat izdarīt?

Veidojot produktus, kas iekļaujas aprites ekonomikā. Tas patiesībā nozīmē mainīt visu biznesa modeli. Kad produkts patērētājam vairs nav vajadzīgs, vieglākā lieta šodien ir to izmest atkritumos, kur tas lielā daļā gadījumu nonāk poligonā. Mēs vēlamies būt droši, ka atkritumu poligonā nonāk pēc iespējas mazāk. Mēs cenšamies nodrošināt, ka vispirms lietas nonāk otrreizējā tirgū. Izmantojam arī nomas un abonēšanas biznesa modeļus, piemēram, Nīderlandē testējam mēbeļu nomu studentiem, bet Šveicē un Zviedrijā izmēģinām biroja mēbeļu abonēšanu. Tāpat var būt gadījumi, ka pēc tam, kad pircējam produktu vairs nevajag, mēs varam pieņemt to atpakaļ, varbūt atsvaidzināt un piedāvāt to atkal tirgū, tādējādi paildzinot preces dzīvi. Tāpat ilgtspēja attiecas uz veidu, kā mēs veicam ražošanu, atjaunošanu un atkārtotu ražošanu. Labs piemērs ir matracis – mainot pret jaunu, jābūt ērtam veidam, kā to ievietot pārstrādes ķēdē. Tāpēc ir svarīgi, kādi materiāli tiek izmantoti. Piemēram, varbūt matrača atsperes ir labas un to var atvērt, izņemt atsperes un izmantot atkārtoti, tādējādi lietojot mazāk pirmreizējo izejvielu. Kad tiešām neko nevar izmantot atkārtoti, ir ļoti svarīgi, lai produkts ir radīts piemērots pārstrādei un lai visas detaļas var sadalīt un pārstrādāt. Mēs esam paziņojuši, ka līdz 2030. gadam izmantosim tikai pārstrādātus materiālus mūsu ražošanas procesos un atkāpsimies no pirmreizējām izejvielām.

Jūs minējāt lietoto preču tirdzniecību. Vai ar to jau nodarbojaties, vai arī tas ir nākotnes plāns?

Mums ir daži izmēģinājumi, piemēram, Japānā. Daudzās valstīs mums ir preces, ko kāds ir nopircis un nodevis atpakaļ un kuras mēs pārdodam vēlreiz. Mēs skatāmies vēl uz citiem veidiem, kā varam vairāk iesaistīties lietoto preču tirgū. Pats svarīgākais ir, lai tas būtu ērti patērētājiem – lai ielaist lietoto preci otrreizējā tirgū būtu tikpat viegli kā vienkārši izmest atkritumos.

Uzņēmumi katru gadu aug un attīstās, tas ir kompāniju mērķis – augt. Kā saglabāt izaugsmi un vienlaikus būt ilgtspējīgam uzņēmumam? Vai ir iespējams atrast līdzsvaru?

Izklausās neiespējami, vai ne? Mums ir apņemšanās turpināt augt un būt ilgtspējīgiem. Visus produktus, ko piedāvājam tirgū, redzam kā materiālu banku nākotnei. Tas nozīmē, ka mēs varam turpināt izaugsmi un vienlaikus mums nevajag izmantot tik daudz pirmreizējo izejmateriālu no mūsu planētas. Mums šķiet, ka tas ir ļoti saistīti.

Ja cilvēki iet uz veikalu pirkt dīvānu vai krēslu – kā izvēlēties ilgtspējīgi?

Ir svarīgi izsvērt, no kura zīmola pirkt, un pirms tam izpētīt, vai tas uzņemas sociālo un vides atbildību, vai tas ir ilgtspējīgs. Ir modulārās mēbeles, ko var papildināt, nevis pirkt pilnībā jaunas. Reizēm iemesls, kāpēc vajag jaunu mēbeli, ir tas, ka pārvalks vairs neizskatās tik labi. Tādā gadījumā varbūt pietiek tikai ar jaunu pārvalku. Galvenais, lai vecais nonāk pārstrādē.

Kāds būtu jūsu padoms no pašas ikdienas dzīves – ko darīt, lai dzīvotu ilgspējīgāk?

Es nesaku, ka es esmu vegāne, bet 80% ēdu vegāni. Domāju, ka samazināt gaļas un dzīvnieku izcelsmes produktu patēriņu ir labs padoms. Piemēram, ja gatavo ar krējumu, to var aizvietot ar sojas vai auzu krējumu, garšā nav lielas atšķirības. Censties ieviest ēdienkartē vairāk augu valsts produktu ir garšīgi, labi un veselīgi. Otrkārt, es ieteiktu apdomāt savus patēriņa paradumus. Piemēram, ja pērc jaunu lietu, ko dari ar vecajām? Ir svarīgi pārliecināties, lai tās nonāk pie citiem cilvēkiem, tiek pārdotas, nonāk pārstrādē un materiāli tiek izmantoti atkārtoti, un censties darīt visu, lai mantas nenonāk atkritumu poligonā. Treškārt, atteikties no vienreizlietojamās plastmasas produktiem. Man vienmēr ir līdzi sava ūdens pudele vai krūzīte, vai es vienkārši atsakos no plastmasas vāciņa. Mājās mēs visi varam iztikt ar krūzīti bez vāciņa – arī birojā varam darīt tāpat. Ceturtais ieteikums ir padomāt par pārvietošanos un, ja ir iespēja, nebraukt ar auto, bet iet vai braukt ar velosipēdu, vai vismaz braukt ar sabiedrisko transportu. Un, piektkārt, apsvērt, no kura zīmola pirkt lietas. Ja mēs vēlamies ilgspējīgāku planētu, ir nozīme tam, kur liekam savu naudu.

Visu interviju lasiet 5. augusta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inter IKEA Group paziņo, ka pabeigta IKEA mazumtirdzniecības uzņēmumu iegāde Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Darījums ietver trīs pilna izmēra IKEA veikalus, papildu piecas mazākas klientu apkalpošanas vietas, kā arī e-komercijas un digitālās mazumtirdzniecības attīstības uzņēmumu Digital Retail Development.

2024. gada augustā Inter IKEA Group parakstīja akciju pirkuma līgumu ar IKEA Baltija mazumtirdzniecības uzņēmumu īpašnieku Hof ehf. Pēc nepieciešamo uzraudzības iestāžu atļauju saņemšanas šis darījums ir pabeigts.

Izmantojot IKEA Baltija pieredzi vietējos tirgos, Inter IKEA Group mērķis ir vēl vairāk nostiprināt savas iespējas piedāvāt pieejamus un ilgtspējīgus mājokļa labiekārtošanas risinājumus par pieņemamu cenu. Inter IKEA Group būs iespēja mācīties no daudzkanālu pieejas tirgū, kā arī dalīties zināšanās, kļūstot par vēl labāku franšīzes devēju un sniedzot labumu visiem franšīzes ņēmējiem.

“Šis darījums iezīmē jaunu lappusi mūsu vīzijā – radīt labāku ikdienas dzīvi daudziem. IKEA mazumtirdzniecības uzņēmumu iegāde Baltijas valstīs ļauj mums tiešā veidā gūt atziņas un dalīties pieredzē visā vērtību tīklā. Tas palīdzēs mums turpināt attīstīt IKEA koncepciju un stiprināt mūsu franšīzes sistēmu, tādējādi nodrošinot vēl lielāku vērtību mūsu klientiem visā pasaulē,” norāda Inter IKEA Group izpilddirektors Jūns Ābrahamsons-Rings.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban "IKEA" sadarbojas ar aptuveni 20 preču ražotājiem no Baltijas, intervijā sacīja "Inter IKEA Group" tirdzniecības koncepta vadītājs Deniss Balslevs.

Viņš norādīja, ka sadarbības partneru skaits nākotnē varētu pieaugt. "Baltijā ir ļoti profesionāli un labi partneri," uzsvēra Balslevs.

Baltijas valstu partneri izgatavo gan produktus pilnībā, gan to daļas, atzīmēja Balslevs, papildinot, ka šos izstrādājumus "IKEA" pārdod ļoti daudzās valstīs, ne tikai Baltijā.

Līdztekus "IKEA" vadītājs Latvijā Pēteris Grīnbergs intervijā norādīja, ka no šiem 20 ražotājiem, visvairāk sadarbības partneru "IKEA" ir tieši no Lietuvas, jo Lietuvā gatavo virtuves mēbeles, kas ir viena no pirktākajām preču kategorijām "IKEA" veikalā.

Latvijas ražotāji lielākoties gatavo koka detaļas mēbelēm un preces bērniem, atzīmēja Grīnbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikea paplašinās Latvijā un 2024. gada vasarā tiks atvērta jauna klientu apkalpošanas vieta Liepājā.

Tā būs pirmā mazāka apmēra apkalpošanas vieta Latvijā – plānošanas un preču pasūtīšanas centrs, kas ieviests, lai klientiem palīdzētu plānot, pasūtīt un saņemt individuāliem mērījumiem, vajadzībām un vēlmēm pielāgotus telpu iekārtojuma risinājumus. Atverot jaunu Ikea klientu apkalpošanas vietu, Latvijas iedzīvotājiem tiks nodrošināta lielāka Ikea preču un pakalpojumu pieejamība piekļuves un cenas ziņā.

Ikea plānošanas un preču pasūtīšanas centrs tiek veidots, lai klientiem palīdzētu plānot telpu iekārtojumu, izmantojot Ikea labiekārtošanas risinājumus, piemēram, virtuvēs, uzglabāšanas telpās, guļamistabās u.c. Klientiem būs iespēja saņemt iepriekš pieteiktus, Ikea speciālistu sniegtus klātienes individuālās plānošanas pakalpojumus, šim nolūkam īpaši atvēlētās zonās plānot pašrocīgi vai ar Ikea darbinieku palīdzību, kā arī uzreiz pasūtīt telpu iekārtojuma plānā iekļautās mēbeles. Plānošanas un preču pasūtīšanas centrā varēs arī ērti veikt Ikea pasūtījumus tiešsaistē un saņemt pasūtītās preces.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču tirgotājs "IKEA" atvēris internetveikalu Latvijā, apstiprināja kompānijas pārstāvji.

"IKEA" pārstāvji skaidroja, ka līdz šim Latvijā iedzīvotājiem bija iespēja internetā apskatīt veikala piedāvājumu, taču preču iegāde bija jāveic klātienē. Savukārt tagad "IKEA" iedzīvotājiem piedāvā preci pasūtīt internetā.

Vienlaikus "IKEA" pārstāvji atzīmēja, ka patlaban internetveikalu var izmantot tikai "IKEA Family" klientu kartes turētāji.

Lai iegādātos "IKEA" preses internetā, klientam nepieciešams izveidot kontu tīmekļa vietnē "www.ikea.lv". Klientiem būs iespēja izvēlēties, vai iegādātās preces saņemt veikalā, vai ar arī piegādi, kas gan būs par papildu maksu.

"IKEA" pārvaldītāja Latvijā SIA "Paul Mason Properties" apgrozījums pirmajā pilnajā darbības gadā, kas ilga no 2018.gada 1.septembra līdz 2019.gada 31.augustam, bija 81,928 miljoni eiro, bet kompānijas peļņa sasniedza 10,371 miljonu eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Ikea" piedāvā risinājumu tiem, kuri vēlas paildzināt savu mēbeļu kalpošanas laiku vai dot tām otro dzīvi. Uzņēmums atpirks lietotas "Ikea" mēbeles, kuras joprojām ir labā stāvoklī, lai tām atrastu jaunas mājas.

Šis ir izmēģinājuma projekts, kura mērķis ir rast arvien jaunus veidus, kā Latvijā īstenot ilgtspējīgas uzņēmējdarbības principus. Uzņēmums aicina no 12. novembra līdz 6. decembrim pārdot "Ikea" mēbeles, kas pircējiem vairs nav vajadzīgas, lai dotu tām otro dzīvi. Atpirktās lietotās mēbeles tiks pārdotas "Ikea", kur tās varēs iegādāties kāds, kam tās būtu noderīgas.

"Ikea" Latvija vadītāja Inga Filipova skaidro, ka šī iniciatīva ir viens no veidiem, kā "Ikea" ar vienkāršiem un pieejamiem risinājumiem palīdz ikdienā izdarīt ilgtspējīgākas izvēles.

""Ikea" ir apņēmies atstāt pozitīvu ietekmi uz cilvēkiem un planētu, un mūsu mērķis radīt labāku ikdienas dzīvi, vienlaikus saudzējot planētu. Jaunā īstermiņa kampaņa jeb izmēģinājuma projekts – "Ikea" mēbeļu atpirkšana – ir solis pretī šim uzņēmuma mērķim. Mūsu veiktie pētījumi apliecina, ka bažas par planētas nākotni pieaug, un tas satrauc arvien lielāku skaitu cilvēku. Šajā jomā joprojām ir daudz darāmā, tomēr, iegādājoties jaunas mēbeles, no iepriekšējām vēlams atbrīvoties dabai draudzīgā veidā. Kopumā cilvēki labprāt atdod, pārdod vai salabo liekās vai nokalpojušās lietas, taču ir svarīgi, lai tas būtu viegli un ērti izdarāms," stāsta I. Filipova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēbeļu tirgotājs "IKEA" nākamā gada vasarā Pērnavā atklās Baltijas valstīs pirmo mazo "IKEA" veikalu, informē uzņēmumā.

"IKEA" mazumtirdzniecības vadītāja Baltijas valstīs Inga Filipova pauda, ka jaunā koncepta klientu apkalpošanas vieta - mazāka formāta veikals - ļaus klientiem iepirkties "IKEA" arī vietās, kur pilna izmēra veikala izveide nav iespējama.

""IKEA" Pērnavā daudzas preces varēs apskatīt ekspozīciju zālē, kas veidota, lai sniegtu pircējiem iedvesmu mājokļa labiekārtošanai un iespēju klātienē apskatīt un izmēģināt dažādus interjera risinājumus. Tūlītējai iegādei būs pieejamas 500 dažādas preces, bet viss "IKEA" klāsts būs pieejams interneta veikalā," klāstīja kompānijas pārstāve.

Maza izmēra veikalā būs arī zviedru uzkodu zona.

Pirmais "IKEA" mazais veikals Baltijas valstīs būs aptuveni 1500 kvadrātmetru liels un atradīsies jau gatavās telpās kopā ar citiem nomniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar augustu, Zviedrijas mēbeļu un interjera preču mazumtirgotājs IKEA jaunajiem lojalitātes programmas dalībniekiem vairs neizsniegs plastmasas kartes. To vietā turpmāk tiks izmantoti digitāli risinājumi, kā arī tiks vienkāršota reģistrēšanās lojalitātes programmai.

IKEA Latvija veikala vadītāja Inga Filipova saka, ka līdz ar karšu digitalizāciju mainās lojalitātes programmas būtība: «Mūsdienās tā vairs nav noslēgta un priviliģēta klientu grupa. Lietotnes, fiziskie un digitālie risinājumi paver plašākas iespējas ikvienam. »

Galvenie iemesli, kāpēc plastmasas kartes tiek nomainītas pret digitālajām, ir ērtāka lietošana un mērķis samazināt plastmasas izmantošanu.

«Mēs IKEA šķirojam atkritumus, izmantojam atjaunojamo resursu enerģiju, savā sortimentā atsakāmies no vienreizlietojamajiem plastmasas izstrādājumiem. Nu ir pienācis laiks arī lojalitātes programmai kļūt dabai un lietotājiem draudzīgākai – atsakoties no plastmasas, speram soli tuvāk klientiem ērtākiem digitālajiem risinājumiem. Daudzi IKEA klienti veikalā ierodas vairākas reizes gadā, taču daļa no tiem lojalitātes karti nenēsā līdzi. Tā kā aptuveni 70 procenti Latvijas iedzīvotāju lieto viedierīces, lielākajai daļai IKEA klientu karte vienmēr būs līdzi – telefonā,» stāsta I. Filipova.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā pandēmija mainījusi interjera tendences birojā: uzsvars uz mājīgumu un drošumu

Pandēmijas ietekmē mainījušās arī interjera tendences birojā. Darbiniekus vairs neapmierina atturīgi un formāli biroji. Atgriežoties birojā pēc ilgstoša darba mājās, daudzi vēlas arī darbā justies mājīgi un relaksēti. Tāpēc arvien būtiskākas kļūst atpūtas zonas. IKEA interjera dizainere, kas specializējas biznesa klientu telpu iekārtošanā, Auce Graudiņa pastāsta, kādas šobrīd ir tendences biroju interjera dizainā un ar ko sākt, lai tās ieviestu arī savā uzņēmumā.

• “No saņemtajiem pieprasījumiem redzam, ka pēdējā laikā uzņēmējiem kļūst būtiskāk, lai darba vide būtu droša un ergonomiska. Klienti vēlas, lai birojs būtu viegli kopjams, neradītu šaurības sajūtu un ļautu darbiniekiem justies brīvi un droši,” norāda IKEA interjera dizainere Auce Graudiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzīvokļa iekārtošana īres vajadzībām nav gluži tas pats, kas sava personīgā dzīvokļa iekārtošana. Dzīvoklim, kurš paredzēts gan īstermiņa, gan ilgtermiņa īrei, ir jābūt pietiekami daudzfunkcionālam, viegli kopjamam un ar diezgan neitrālu interjeru. IKEA interjera dizainere, kas specializējas biznesa klientu telpu iekārtošanā, dalās ar vērtīgiem padomiem, kas noderēs dzīvokļu izīrētājiem.

Parasti dzīvokļa īpašnieks pirms tā iekārtošanas nezina, kādi īrnieki tajā dzīvos. Tāpēc interjera dizainere atgādina, ka šī nebūs piemērotākā vieta, kur izpaust savu individuālo gaumi. Arī īrnieki laika gaitā var mainīties. Dizaina risinājumiem jābūt daudzfunkcionāliem, elastīgiem un ērtiem. Tie kalpos daudziem cilvēkiem un viņu dažādajām vajadzībām.

“Iekārtojot dzīvokli pastāvīgai dzīvošanai, jau ir zināmas tā topošo saimnieku vajadzības un vēlmes. Tāpēc var plānot un pieskaņot interjeru, pielāgojot dzīvokli jauno iemītnieku personībai. Proti, iekļaut iecienītākās krāsas un veidot to vēlamajā stilā. Īres dzīvokļu gadījumā topošie īrnieki parasti nav zināmi, tāpēc standarta risinājumi būs drošāka izvēle. Bet tas nenozīmē, ka dažas jaunākās tendences nav izmantojamas un pielāgojamas mūsdienu dzīvesveidam,” stāsta IKEA interjera dizainere, kas specializējas biznesa klientu telpu iekārtošanā Auce Graudiņa. Viņa arī piebilst, ka izvēlēto risinājumu noturība un nodilumizturība nākotnē varētu mazināt ar dzīvokļa uzturēšanu saistītās problēmas: jo izturīgāki risinājumi, jo mazāk būs nepieciešams tos labot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

5 zelta likumi, kas palīdzēs ietaupīt laiku un finanses, atjaunojot biroja interjeru

Sadarbības materiāls,02.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laiks, kad uzņēmumu telpas bija lietišķas un nemājīgas, ir palicis pagātnē. Cilvēki, kas ilgstoši strādājuši mājās, sagaida līdzīgas ērtības un mājīgumu arī birojā. Tomēr tas nenozīmē, ka jāsteidz pilnībā renovēt telpas un jāpērk no jauna viss iekārtojums. Mainīt telpas koptēlu un ērtības ir iespējams arī pavisam vienkārši, neiztērējot tam veselu bagātību. IKEA interjera dizainere Linda Ribaka-Orlova iesaka vienkāršus veidus un dalās ar padomiem, kā mainīt biroja interjeru.

Pirmais likums: apdomā zonējumu

Atvērta plānojuma biroji joprojām ir modē, tomēr interjera dizainere iesaka kārtīgi apdomāt zonējumu, īpaši tad, ja biroju iekārto no jauna vai maina veco iekārtojumu.

“Zonējums ir īpaši nozīmīgs telpās, kam ir vairākas funkcijas, piemēram, birojos, kur ir jāiekārto darba vietas, atpūtas stūrītis, jāsagaida klienti, jāeksponē preces un tamlīdzīgi. Zonējums palīdz ieviest telpā kārtību un centrē noteiktas aktivitātes konkrētās vietās. Kad telpu sadala zonās, uzreiz kļūst skaidrs, kādu mēbeļu, organizēšanas risinājumu vai sīkumu pietrūkst konkrētajās vietās, tāpēc vairs nav spiediena visu pirkt no jauna – var vienkārši piepirkt klāt dažas lietas un ietaupīt,” saka dizainere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Profesionāla interjera dizainere iekārto “IPS Baltics” biroju, atspoguļojot jaunākās tendences

Sadarbības materiāls,25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cerot, ka pandēmijas radītie ierobežojumi būs īslaicīgi un darbs attālināti vairs nebūs norma, daudzi uzņēmumi šo laiku izmantoja lietderīgi, pārkārtojot vai labiekārtojot biroju telpas. Ņemot vērā, ka darbs no mājām ir ietekmējis un mainījis arī interjera tendences birojos, Mārupē bāzētais uzņēmums “IPS Baltics” savu biroju veidot izvēlējās sadarbībā ar profesionālu dizaineri. Biznesa klientiem šis pakalpojums ir pieejams bez maksas. Uzņēmums un interjera dizainere dalās pieredzē un vērtīgos padomos, ko ņemt vērā, labiekārtojot biroju.

“IPS Baltics” – kvalificēta personāla pakalpojumu nodrošinātājs kuģu īpašniekiem un vēja turbīnu operatoriem, biroja kopējā telpu platība ir 84 kvadrātmetri. Uzņēmums strauji paplašinājās un pārskatāmā nākotnē plāno paplašināties vēl, tāpēc radās nepieciešamība pēc jaunām biroja telpām. Iepriekšējās biroja telpas bija vēl mazākas un nespēja nodrošināt pietiekami daudz darba vietas personālam. Sākotnēji jaunajās telpās tika veikts neliels kosmētiskais remonts, bet pēc tam, cieši sadarbojoties ar interjera dizaineri, tika iekārtots birojs. Tas ir samērā neliels birojs, kura telpās atrodas arī virtuve. Birojā šobrīd strādā seši darbinieki, bet interjera dizainerei bija nepieciešams iekārtot darba vietas astoņiem darbiniekiem, jo uzņēmums plāno izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nordecon AS un Viljandi Real Estate OÜ noslēguši līgumu par IKEA veikala būvniecību Kurnas ciemā, Rae pagastā, kas atrodas netālu no Tallinas.

Ēka tiks iznomāta IKEA franšīzei Igaunijā Runikon Retail OÜ. Līguma summa ir aptuveni 23 miljoni eiro, neskaitot PVN. IKEA veikala atvēršana tiek plānota 2022. gada rudenī.

IKEA Baltijas valstu tirdzniecības direktors Jaohaness Johanesons (Johannes R. Jóhannesson) uzsver, ka šis ir nozīmīgs solis pilnvērtīgai IKEA darbībai Igaunijā. “IKEA ienāca Igaunijas tirgū 2019. gada augustā, uzsākot e-komerciju un atverot preču pasūtīšanas un saņemšanas punktu. Mēs esam ļoti pateicīgi par veiksmīgu sākumu, kas ir pārsniedzis mūsu gaidas. Tagad mēs speram nākamo soli, lai nodrošinātu Igaunijas iedzīvotājiem pilnvērtīgu IKEA pieredzi. Jaunais IKEA koncepta veikals apmierinās Igaunijas iedzīvotāju vajadzības vēl ērtākā un pieejamākā veidā, palīdzot mums īstenot IKEA vīziju – radīt labāku ikdienas dzīvi daudziem,” saka J.R. Johanesons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru mēbeļu mazumtirgotājs Ikea paplašinās un jau šā gada rudenī atvērs jaunu plānošanas un preču pasūtīšanas vietu Šauļos.

Šādi Ikea preces kļūs vēl pieejamākas pircējiem Baltijā. “Jaunajā plānošanas un preču pasūtīšanas vietā piedāvāsim atbalstu pircējiem, lai viņi varētu iegūt mājokļa labiekārtošanas risinājumus, kas būtu pielāgoti tieši viņu telpām, vajadzībām un vēlmēm,“ stāsta Inga Filipova, IKEA mazumtirdzniecības vadītāja Baltijas valstīs. Pēc viņas teiktā, jaunā plānošanas un preču pasūtīšanas vieta palīdzēs sasniegt uzņēmuma vīziju – radīt labāku ikdienas dzīvi daudziem.

Jaunajā plānošanas un preču pasūtīšanas vietā pircēju izvēlei tiks piedāvāti vairāk nekā 9000 preču mājokļa labiekārtošanai, Ikea preces, kas ir pieejamas pasūtīšanai interneta veikalā. Tāpat varēs izmantot visus Lietuvā pieejamos pakalpojumus, piemēram, pasūtījuma sagatavošanu ar saņemšanu veikalā, mērīšanas pakalpojumus, preču piegādes un montāžas pakalpojumus, kā arī citus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražotāji vēlas būt videi draudzīgāki, lai gan viņu iespējas to ne vienmēr ļauj, intervijā atzīmēja Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču tirgotāja IKEA Ilgtspējas attīstības vadītāja Kerolaina Reida (Caroline Reid).

Viņa atzina, lai gan daļa sabiedrības apzinās, ka ilgtspējīgs un videi draudzīgs ne vienmēr nozīmē arī dārgs, daļa tomēr vēl ir jāizglīto. Tāpat jārēķinās ar to, ka daži ražotāji tiešām arī piedāvā zemas kvalitātes preces par zemām cenām.

Vienlaikus Reida uzsvēra, ka atbilstoši IKEA novērojumiem ražotāji vēlas būt videi draudzīgāki un samazināt, piemēram, atkritumu apmēru, bet tajā pašā laikā viņiem nav laika un naudas. «Ir jāatrod balanss, kā varam izveidot ērtu sistēmu patērētājiem viņiem nevajadzīgo lietu nodošanai citiem,» sacīja IKEA Ilgtspējas attīstības vadītāja.

Viņa arī norādīja, ka daudz ko mainītu tas, ja ražotāji vairāk piestrādātu tā saucamajā dizaina fāzē, domājot par to, kādus materiālus izmantos, uz cik ilgu laiku attiecīgā mēbele būs vajadzīga u.tml. «Piemēram, ja ir nepieciešami atpūtas krēsli vienai sezonai, mēs gribētu izvairīties no tā, ka cilvēki izvēlas no plastmasas ražotos, jo tie nebūs ilgtspējīgi,» paskaidroja Reida.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču uzņēmums IKEA pirmo pilnvērtīgo veikalu Igaunijā varētu atvērt ne agrāk kā 2023.gadā.

Kompānija šā gada beigās plāno saņemt būvatļauju veikala būvniecībai Tallinas pievārtē, bet darbu tas varētu sākt trīs vai četru gadu laikā.

"Mūsu mērķis ir iegūt būvatļauju līdz 2020.gada beigām. Plāns pašlaik paredz būvniecību pabeigt trīs vai četru gadu laikā," Igaunijas sabiedriskajai raidorganizācijai ERR paziņoja IKEA pārdošanas vadītājs Baltijas valstīs Johanness Johannesons.

Pērn rudenī IKEA vienojās ar Raes pagastu par apmēram 20 hektāru liela zemesgabala iegādi Kurnas ciemā. Zviedrijas kompānija piekrita maksāt divus miljonus eiro, kas ir apmēram desmit eiro par kvadrātmetru, kā arī izbūvēt nobrauktuvi no Tallinas apvedceļa un ceļu tīklu zemesgabalā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mājokļa labiekārtošanas preču uzņēmums IKEA atklājis interneta veikalu un preču pasūtīšanas un saņemšanas vietu Tallinā, Igaunijā, informē uzņēmumā.

Līdz ar šo soli IKEA tagad ir pieejams visās trīs Baltijas valstīs.

«IKEA misija, ar kuru nākam pie Igaunijas iedzīvotājiem, ir radīt labāku ikdienas dzīvi daudziem. IKEA biznesa ideja ir piedāvāt Igaunijas iedzīvotājiem tieši to, kas viņiem ir nepieciešams, – funkcionālas, skaistas un kvalitatīvas mājokļa labiekārtošanas preces par pieejamu cenu,» sacīja Aleksejs Mihailovs, IKEA preču pasūtīšanas un saņemšanas vietas Tallinā vadītājs.

Igaunijā uzņēmums sākotnēji atvēris interneta veikalu, piedāvājot 8000 dažādas mājokļa labiekārtošanas preces.

Tās varēs pasūtīt un saņemt pasūtījumu saņemšanas vietā bez maksas, taču uzņēmums piedāvās arī piegādi uz mājām. IKEA apmeklētājiem būs pieeja arī digitāliem pakalpojumiem – interjera risinājumiem tiešsaistē, digitālajiem plānošanas rīkiem, digitālajai lojalitātes programmai un citiem pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai rastu jaunus mājokļa risinājumus dažādiem cilvēkiem visā pasaulē, Zviedrijas mēbeļu ražošanas uzņēmums IKEA plāno vairākas sadarbības ar globāliem zīmoliem - LEGO, adidas, H&M un Byredo, paziņojis uzņēmums.

Apvienojot IKEA prasmes mājokļa uzlabošanā un citu nozaru uzņēmumu zināšanas, mērķis ir radīt jaunus un praktiskus risinājumus izaicinājumiem, ar ko ik dienu saskaras cilvēki visur pasaulē: sākot ar nekārtību, ko bērni mājās rada, spēlējoties ar LEGO klucīšiem, līdz pat globālām problēmām, kā atkarība no naftas izcelsmes materiālu izmantošanas audumu ražošanā.

Kopā ar sporta preču zīmolu adidas IKEA vēlas rast jaunus un gudrus risinājumus, kas ļautu cilvēkiem – īpaši domājot par pusaudzēm un māmiņām ar maziem bērniem – piekopt aktīvu dzīvesveidu. Tiek izstrādāti produkti, kas ļaus sportot mazos mājokļos, netraucējot kaimiņus vai citus ģimenes locekļus, un kas padarīs vingrošanu jautru – īpaši iedvesmojot iesaistīt arī bērnus. Gaidāms, ka pirmie šīs sadarbības laikā radītie produkti tiks prezentēti 2021. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās okeānos un izgāztuvēs nonāk daudz plastmasas un tekstilizstrādājumu. Zviedrijas mēbeļu mazumtirgotājs IKEA tos uzskata par vērtīgiem resursiem, ko var izmantot atkārtoti.

Uzņēmums ir paziņojis, ka līdz 2020. gadam tiks pārtraukta jaunu poliestera šķiedru izmantošana un turpmāk audumu ražošanā tiks izmantots tikai pārstrādāts poliesters. Tāpat «IKEA» ir prezentējis arī vairākas jaunas un ilgtspējīgas preču kolekcijas, kuru ražošanā izmantota okeānā savāktā plastmasa un rīsu salmi.

2018. gadā «IKEA» uzsāka iniciatīvu Better Air Now – šīs iniciatīvas mērķis ir uzsākt rīsu salmu izmantošanu jaunu produktu ražošanā, šādi risinot gaisa piesārņojuma problēmas. Rīsu salmi ir rīsu audzēšanas blakusprodukts, ko daudzviet pasaulē iznīcina sadedzinot un tādā veidā radot gaisa piesārņojumu. Uzņēmums informēja, ka pirmie iniciatīvas rezultāti būs redzami 2019. gada rudenī gaidāmajā FÖRÄNDRING kolekcijā. Tā simboliski ieturēta melnos un zilos toņos – melnā krāsa attēlo smogu un piesārņojumu, savukārt zilā nes cerību par gaišāku nākotni ar dzidri zilām debesīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīca, neliels veikaliņš, radošā studija vai birojs – ir svarīgi, lai uzņēmuma telpas būtu iedvesmojošas un aicinošas, sevišķi, ja tajās notiek arī tikšanās ar klientiem. IKEA interjera dizainere, kas specializējas biznesa klientu telpu iekārtošanā, dalās padomos, kas noderēs labiekārtot vai atjaunot uzņēmuma telpas, kā arī palīdzēs saplānot pārvērtībām nepieciešamos finanšu resursus.

Neatkarīgi no tā, vai telpas jāiekārto nu nulles vai jāpārplāno tās, IKEA interjera dizainere Linda Ribaka-Orlova iesaka noteikt projektam atvēlēto budžetu. Pirmkārt, jānolemj, cik daudz līdzekļu uzņēmums var atļauties tērēt interjeram. Prioritāšu noteikšana palīdzēs turēties pie plāna un vēlāk arī ietaupīt. Papildus jau plānotajam budžetam, vienmēr jāatvēl aptuveni 10 % neparedzētiem izdevumiem.

Otrkārt, jādefinē kādām funkcijām uzņēmuma telpas paredzētas. Tās ir būtiski zināt pirms sākt domāt par krāsu paleti vai mēbelēm.

Visbeidzot, izvēloties profesionāla interjera dizainera sniegtos pakalpojumus, iespējams ietaupīt gan laiku, gan naudu. “Profesionālis piedāvās vairākus funkcionālus risinājumus, kā arī atlasīs piemērotākās mēbeles konkrētajām telpām. Tāpat interjera dizainers, izstrādājot piedāvājumu, ņems vērā pieejamo budžetu,” saka L. Ribaka-Orlova. Viņa uzsver, ka interjera dizainers var palīdzēt izvairīties no impulsīviem pirkumiem, kas reizēm var būt ļoti dārga kļūda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēbeļu tirgotāja "IKEA" pārvaldītājs Latvijā SIA "Paul Mason Properties" pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2021.gada 1.septembra līdz 2022.gada 31.augustam, strādāja ar 108,933 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 11,6% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pieauga gandrīz 2,7 reizes - līdz 17,457 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" publiskotā informācija.

Finanšu gadā kompānija Latvijā realizēta produkciju 81,976 miljonu eiro vērtībā, kas ir par 9% vairāk nekā gadu iepriekš, bet Igaunijā realizētās produkcijas apmēra pieauga par 20%, sasniedzot 25,622 miljonus eiro. Savukārt ienākumi no pakalpojumiem pērn bija 1,336 miljoni eiro.

"Šis gads, neskatoties uz izaicinošo situāciju valstī, joprojām tiek uzskatīts kā diezgan veiksmīgs," pausts gada pārskata vadības ziņojumā.

Vadības ziņojumā arī norādīts, ka liela uzmanība pagājušajā finanšu gadā pievērsta "IKEA" veikala atvēršanai Igaunijā, kur Latvijas uzņēmums bija liels atbalsts gan darbaspēka, gan intelektuālā mantojuma nodošanā.

Vadības ziņojumā teikts, ka līdz ar veikala atvēršanu Igaunijā un uzņēmuma atdalīšanos no Igaunijas tirgus apgādāšanas ar precēm un pakalpojumiem, kompānijas akcionārs pieņēma lēmumu par kapitāldaļu pārdošanu, kas paredz Igaunijas meitassabiedrības "Runikon Retail" daļu atsavināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mājokļa labiekārtošanas preču uzņēmums IKEA 29. augustā ieiet Igaunijas tirgū ar e-komercijas risinājumu. Lai iepirkšanās būtu ērtāka, Tallinā atvērs arī preču pasūtīšanas un saņemšanas vietu.

Tiešsaistē IKEA piedāvās aptuveni 8000 dažādu mājokļa labiekārtošanas preču: mēbeles, interjera priekšmetus, galda piederumus un citas preces. Pircējiem būs iespēja iegādāties visas preces internetā vai arī apskatīt izvēlētās lietas preču pasūtīšanas un saņemšanas vietā un veikt pasūtījumu tur. Visus pirkumus būs iespējams pasūtīt uz mājām vai citu piegādes vietu, vai saņemt tos klātienē preču pasūtīšanas un saņemšanas vietā.

Aptuveni 200 preču, piemēram, spilveni, galda piederumi un citi nelieli priekšmeti, būs pieejamas tūlītējai saņemšanai. Uzreiz varēs iegādāties arī Zviedrijas pārtikas preču veikala produktus – saldumus, riekstus un citus gardumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IKEA ir ne tikai plaši pazīstams mājokļa iekārtojuma risinājumu uzņēmums, bet ietver arī vienu no pasaulē lielākajām restorānu ķēdēm. Zviedrijas uzņēmums pircējiem reizē piedāvā gan iepirkšanās pieredzi veikalā, gan Zviedru restorāna un Zviedru bistro apmeklējumu.

Paplašinot darbību ēdināšanas jomā, uzņēmums Latvijā ievieš jaunumu – svaigi ceptas picas.

Uzņēmums, ievērojot vietējo iedzīvotāju vēlmes un vajadzības, paplašinot ēdienkarti un iekļaujot tajā arī picas, ieguldījis ap 90 tūkstošiem eiro. Atkarībā no pircēju atsauksmēm picu IKEA ēdienkartē paredzēts iekļaut arī Igaunijā un Lietuvā.

“Ēdināšana ir svarīga IKEA darbības daļa, kas uzlabo pircēju pieredzi un palielina apmeklētāju plūsmu. Veikalos, kuru platība mērāma desmitos tūkstošu kvadrātmetru, vēlamies visai ģimenei nodrošināt ērtības, piedāvājot iespēju nobaudīt brokastis, pusdienas vai vakariņas Zviedru restorānā vai ātri un ērti iegādāties karstas vai aukstas uzkodas Zviedru bistro. Un no piektdienas, 6. oktobra, IKEA veikalā piedāvāsim arī svaigi ceptas picas,” stāsta IKEA ēdināšanas nodaļas vadītājs Oļegs Soročins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mēbeļu mazumtirgotājs IKEA plāno saglabāt uzņēmuma izaugsmes tendenci un plāno paplašināt piegādātāju bāzi Latvijā un Baltijā, biznesa portālam Db.lv pastāstīja IKEA pārstāvis Dmitrijs Bozenovs (Dmitrij Bozenov).

Šobrīd uzņēmums Latvijā un Baltijas valstīs ražo, galvenokārt, koka mēbeles, plastmasas, metāla un tekstilizstrādājumus, ņemot vērā izejvielu un rūpniecisko pieejamību un tradīcijas. Tālāk šie produkti tiek pārdoti globāli. Baltijā ražotā produkcija var parādīties jebkurā no IKEA 433 veikaliem, kas atrodas 52 tirgos.

«IKEA saglabā izaugsmes tendenci, un mums ir plāns paplašināt piegādātāju bāzi. Piegādātāja atrašanās vieta var radīt priekšrocības vai neizdevīgus apstākļus loģistikā, darbaspēka izmaksās un izejvielu pieejamībā/cenās. Tie ir tikai daži faktori, ko mēs apsveram, kad nolemjam sākt sadarbību ar jaunu piegādātāju. Mēs esam atvērti diskusijām par iespējām ar visiem ieinteresētajiem ražotājiem, neatkarīgi no reģiona,» Db.lv komentēja D.Bozenovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Interjera dizainere dalās padomos, kā iekārtot telpu, kas piemērota gan produktu radīšanai, gan klientu uzņemšanai

Sadarbības materiāls,30.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavasaris ir laiks, kad ne tikai mājokļus, bet arī darba vietas daudzi izvēlas atsvaidzināt, veicot lielos kārtības un tīrīšanas darbus, kā arī ilgi atliktos telpu atjaunošanas darbus. IKEA interjera dizainere dalās ar padomiem, kā pēc iespējas veiksmīgāk atjaunot telpu, ja tajā vienlīdz norisinās gan radošais un ražošanas process, gan jāuzņem klienti.

Neliels ģimenes uzņēmums, kas ražo un pārdod apģērbu, kas rotāts ar tautiskiem simboliem, ir iekārtots kādas mājas pagrabā pilsētas dzīvojamajā rajonā. Šajā studijā notiek tikšanās ar klientiem, radošais process un apģērbu apdrukāšana, kā arī jau gatavo apģērbu izvietošana, lai klienti pirms iegādes var tos apskatīt. Diemžēl telpas nemaz neradīja mājīgas studijas iespaidu.

“Studijas telpas nebija reprezentatīvas, tomēr tā nebija lielākā problēma. Vienā telpā notiek ražošana, plānošana, administratīvais darbs, kā arī tikšanās ar klientiem, turklāt tajā trūka gaismas, kārtības un tā nebija funkcionāla,” saka IKEA interjera dizainere Auce Graudiņa. Auce stāsta par būtiskākajiem posmiem telpu atjaunošanas procesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

IKEA vēl meklē risinājumu, kā aizstāt plastmasas atkritumu maisus

Lelde Petrāne,10.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2020. gada janvāra "IKEA" vairs netiek pārdoti vienreizlietojamie plastmasas izstrādājumi, piemēram, plastmasas salmiņi un maisi.

To vietā pircējiem tiek piedāvātas tādas ilgtspējīgas alternatīvas kā salmiņi, kas ražoti no papīra vai bambusa. Šīs pārmaiņas tiek veiktas ar mērķi saudzēt dabu un samazināt plastmasas piesārņojumu.

2018. gada jūnijā "IKEA" paziņoja, ka visos veikalos pasaulē līdz 2020. gada janvārim no mājokļa labiekārtošanas preču klāsta tiks izņemtas vienreizlietojamās plastmasas preces. Šī apņemšanās attiecas uz tādām vienreizējās lietošanas precēm kā salmiņi, šķīvji, krūzītes, saldēšanas maisi, atkritumu maisi u.c. Tagad visas šīs preces ir aizstātas ar ilgtspējīgākām alternatīvām vai izņemtas no tirdzniecības.

"Mēs esam ceļā uz to, lai atbilstu aprites ekonomikas principiem visos aspektos: sākot ar preču izstrādi, materiālu ieguvi, piegādes ķēdes attīstīšanu un loģistiku un beidzot ar to, kā un kur mēs sasniedzam savus pircējus. Lai pamazām atteiktos no vienreizlietojamām plastmasas precēm, ar 2020. gada janvāri no "IKEA" mājokļa labiekārtošanas preču klāsta ir izņemti visi vienreizējās lietošanas produkti.

Komentāri

Pievienot komentāru