Pasaulē

Igaunijā McDonalds tur aizdomās par neatļautu cenu palielināšanu

Ritvars Bīders, 18.01.2011

Jaunākais izdevums

Igaunijas Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) tur aizdomās ASV ātrās ēdināšanas uzņēmumu McDonalds saistībā ar nepamatotu cenu palielināšanu pārejas laikā no kronām uz eiro, atsaucoties uz Aripaev, ziņo BBN.

Igaunijas PTAC norāda, ka McDonalds ir viens no septiņiem uzņēmumiem, kas tiek pārbaudīts saistībā ar nepamatotu cenu paaugstināšanu, kas veikta eiro ieviešanas aizsegā.

PTAC pieprasījis paskaidrojumus no šiem septiņiem uzņēmumiem.

«Daži [no uzņēmumiem] jau mums ir atbildējuši, taču viņiem vēl jāiesniedz papildu dokumenti,» norāda Igaunijas PTAC pārstāve Hanna Turetski-Tomika.

Jau ziņots, ka šā gada 1. janvārī Igaunija pievienojās eirozonai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

McDonalds Baltijas valstīs investēs 38 miljonus eiro

Gunta Kursiša, 03.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Premier Capital, kam Baltijas valstīs pieder ātrās ēdināšanas restrānu tīkls McDonalds Latvijā, Lietuvā un Igaunijā līdz 2014. gadam (ieskaitot) plāno investēt 38 miljonus eiro, atsaucoties uz kompānijas paziņojumu, vēsta BBN.

McDonalds uzsāka paplašināšanās plānus Baltijas valstīs 2010. gadā, atverot trīs jaunus ātrās ēdināšanas restorānus Igaunijā un vienu Latvijā, kā arī Rīgā atverot McCafe. Tāpat tika rekonstrutēts viens restorāns Lietuvā un divi Igaunijā. 2011.gadā jauns restorāns tika atvērts Lietuvā, savukārt divi jauni restorāni savas durvis vēra Latvijā – viens Rīgā, Imantā, un otrs Daugavpilī, kas ir uzņēmuma pirmais restorāns ārpus galvaspilsētas Rīgas.

Nākamgad Igaunijā, kur atrodas desmit McDonalds ātrās ēdināšanas restorāni, tiek plānots pabeigt viena McDonalds restorāna renovācijas darbus, kā arī atvērt vienu McCafe. Lietuvā, kur patlaban ir deviņi McDonalds restorāni, plānots rekonstruēt divus restorānus un atvērt vēl vienu ātrās ēdināšanas restorānu Viļņā. 2012. gadā Latvijā plānots atvērt trīs jaunus McDrive restorānus, bet vēl divas ātrās ēdināšanas iestādes atjaunot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

McDonalds plāno ieguldīt 23 milj. Baltijā

Gunta Kursiša, 22.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu tīkls McDonalds plāno ieguldīt Latvijā, Lietuvā un Igaunijā 23 miljonus Ls, ziņo Lietuvas laikraksts Verslo Žinios.

Vērienīgās McDonalds investīcijas plānotas līdz 2015. gadam, atverot jaunus restorānus, citējot McDonalds frančīzes uzņēmuma Premier Capital Ltd. Baltijas rīkotājdirektora Tomasa Navrocka (Tomasz Nawrocki) pausto, informē Viļņā bāzētais medijs.

Db.lv jau ziņoja, ka McDonalds laikā no 2010. līdz 2014. gadam Latvijā, Lietuvā un Igaunijā ieguldīs 38 miljonu eiro investīcijas, paplašinot restorānu tīklu līdz 35 ēdināšanas iestādēm.

Premier Capital pārvalda vairāk nekā 30 McDonalds ātrās ēdināšanas restorānus Baltijas valstīs un Maltā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai paplašinātu un attīstītu darbību Baltijā, ātrās ēdināšanas restorānu tīkls McDonalds līdz 2013.gadam investēs 20 miljonus eiro, informē McDonalds pārstāvniecības Latvijā Premier Restaurants Latvia vadītājs Viktors Tedesko.

Tādējādi McDonalds restorānu tīkls Baltijas valstīs līdz 2013.gadam tiks paplašināts līdz 35 restorāniem.

Šogad kopumā Baltijā tiks atvērti pieci jauni un rekonstruēti trīs McDonalds restorāni. Daļa no plāniem jau realizēti.

Piektdien, Rīgā tirdzniecības centrā Alfa tiek atklāts jauns McDonalds restorāns, kura izveidē uzņēmums investējis nepilnus 700 tūkst. eiro (490 tūkst. Ls).

Plašāk par McDonalds plāniem Baltijā lasiet pirmdienas Dienas biznesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV ātrās ēdināšanas restorānu tīkls McDonalds 2011. gadā varētu palielināt savu piedāvāto ēdienu cenas, tādējādi cenšoties izlīdzināt izejvielu cenu pieaugumu 10 produktiem, kuri veido 75% no kopējām izmaksām ražošanas procesā, raksta Business World.

McDonalds prognozē, ka kompānijas izmaksas šogad palielināsies par 2 līdz 2,5 % ASV tirgū un 3,5 līdz 4,5 % Eiropā.

Liellopa, cūkas un vistas gaļa, maize, piena produkti, papīrs, kola, kečups un citas mērces, kā arī augļi un dārzeņi ir produkti, kurus visbiežāk iepērk McDonalds.

McDonalds finanšu direktors Pīts Bensens (Pete Bensen) norāda, ka kompānija cels cenas tajās pozīcijās, kur tas šķitīs nepieciešams, ar mērķi izlīdzinātu daļu izejvielu cenu pieauguma.

Viņš arī skaidro, ka McDonalds apzinās, ka cenas nevar celt pārāk strauji, jo šādā gadījumā cilvēki labāk izvēlēsies ēst mājās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ātrās ēdināšanas restorāni sacenšas reģionu apgūšanā

Elīna Pankovska, 08.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēku plūsma ātrās ēdināšanas vietās arī krīzes laikā ir samērā liela, McDonalds ēstuvēs Latvijā šā gada pirmajos astoņos mēnešos paēduši 2,5 milj. cilvēku.

Arī Hesburger par klientu trūkumu nesūdzoties, raksta Diena. «Mūsu plāns ir būt, teiksim, gandrīz visās pilsētās Latvijā,» norāda Kari Salmela, viens no Somijas ātrās ēdināšanas tīkla īpašniekiem. Uzņēmums plānojot ik gadu ap 10 līdz 15 restorānu Baltijas valstīs. Jau tagad ārpus Rīgas ir 16 ēstuves.

Līdz ar to ātrās ēdināšanas restorāni izplešas arī reģionos. «Tas ir pavisam vienkārši. Cilvēki ēd burgerus visur, arī reģionos. Ja redzam, ka ir pietiekoši daudz pircēju, mēs dodamies uz visām iespējamām vietām,» saka K.Salmela. Šī stratēģija esot atmaksājusies un, lai gan pagājušais gads esot bijis finansiāli grūt, šis rādoties gluži saulains.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

McDonalds plānojot Īrijā radīt simtiem darbavietu

Lelde Petrāne, 02.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde McDonalds nākamo trīs gadu laikā plāno Īrijā radīt 700 darbavietas, vēsta baltic-ireland.ie.

Investējot vairāk nekā 20 miljonus eiro, tiks atvērti 12 jauni restorāni.

Uzņēmums Īrijā darbojas jau 35 gadus un pašlaik tur nodarbina vairāk nekā 4000 cilvēku.

Darbinieku pieņemšana jaunajām darbavietām sāksies jau janvārī. Sākotnējā alga uzņēmuma ierindas darbiniekiem ir aptuveni 9 eiro stundā, savukārt restorānu vadītāji pelna ap 40000 eiro gadā, raksta baltic-ireland.ie.

Jaunākā ekonomiskā analīze liecinot, ka McDonalds ieguldījumu apjoms Īrijas ekonomikā pagājušajā gadā bijis vairāk nekā 280 miljoni eiro. Savukārt eksporta apjoms sasniedzis vairāk nekā 390 miljonus eiro. McDonalds ir viens no lielākajiem īru liellopu gaļas eksportētājiem, pagājušajā gadā gaļas eksporta apjoms bijis 110 miljoni eiro, bet Īrijas siera – 66 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

McDonald’s slavenajam klaunam ir pienākuši grūti laiki - viņa jocīgās kurpes, uzzīmētais smaids un ugunssarkanie mati mūsdienu bērnus, kuri maina savas lelles un mašīnas pret manikīru un mobilajiem telefoniem, vairs neuzrunā raksta Detroit Free Press.

McDonalds klauns vairs nespēj pārdot produkciju arī pieaugušajiem. Tagad Slavenais klauns bieži neparādās televīzijas ekrānos, norāda Ace Metrix, organizācija, kas pēta ASV TV reklāmu.

Piedevām pie visa arī kritiķi ir kļuvuši nežēlīgi pret klaunu un uzskata, ka uzņēmumam ir pienācis laiks atteikties no dzeltenā lēkātāja, uzskatot, ka klauns mudina bērnus ēst neveselīgu pārtiku, kas izraisa aptaukošanos un diabētu, norāda Corporate Accountability International (CAI).

CAI ASV presē jau ir izvērsusi plaša mēroga kampaņu pret McDonald’s produkcijas reklamēšanas veidiem. «Mēs aicinām jūsu [McDonald’s] vadību pārdomāt un pārtraukt pārtikas ar augstu sāls, tauku, cukura un kaloriju līmeni reklamēšanu bērniem – vienalga kādā formā, sākot no Ronalda beidzot ar spēļmantiņām,» uzsver organizācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien Rīgas apgabaltiesā atsākusies bijušās ātrās ēdināšanas kafejnīcas McDonald’s darbinieces Innas Timofejeva prasības izskatītšana pret restorāna pārstāvniecību Latvijā SIA Premier Restaurants Latvia par viena miljona latu piedziņu, Db.lv uzzināja tiesā.

I. Timofejeva ar prasību par viena miljona latu morālā kaitējuma kompensāciju Rīgas apgabaltiesā pret McDonalds vērsās aizvadītā gada vasarā. I. Timofejeva norādīja, ka pēc paslīdēšanas uz mitrās grīdas restorāna virtuvē kļuvusi par invalīdi.

Rīgas apgabaltiesa aizvadītā gada jūlijā pieņēma Innas Timofejevas prasību un ierosinājusi civillietu par 2533 latu ārstniecības tēriņu zaudējumu un viena miljona latu morālā kaitējuma kompensācijas piedziņu.

Oktobrī lieta tika apturēta, jo prasītāja lūgusi lietā noteikt ekspertīzi un šis lūgums apmierināts. Tiesvedība tika apturēta līdz ekspertīzes pabeigšanai.

McDonalds iepriekš skaidroja, ka prasību par kompensāciju no I. Timofejevas neesot saņēmis, bet lai garantētu drošu darba vidi ikvienam darbiniekam, tiekot organizētas speciālas apmācības, kas ir pārbaudītas praksē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Jā, Gazprom ir mūsu partneris, bet nekas vairāk. Diemžēl Latvijā dabasgāze ir par 30% dārgāka nekā Vācijā, bet gāzes birža nemaz nav pieejama. Kāpēc? Tāds ir noslēgtais līgums,» saka Eiropas enerģētikas komisārs Ginters Etingers.

Ēdināšana

Baltiešus «copēs» ar burgeriem

Pasaules prakse rāda, ka ar veiksmes stāstiem var lepoties tie uzņēmumi, kuri spējuši investēt attīstībā ekonomikas lejupslīdes laikā. Tāpēc McDonalds līdz 2013.gadam investēs 20 milj. eiro. «Mēs plānojam iegūt lielāku tirgus daļu Baltijā un sagaidām, ka mūsu investīcijas atmaksāsies,» saka McDonalds pārstāvniecības Latvijā Premier Restaurants Latvia vadītājs Viktors Tedesko.

Investors

Būs ilgāka termiņa parādzīmes

Pēc divu gadu pārtraukuma pagājušajā nedēļā Valsts kase tirgus dalībniekiem piedāvāja piecu gadu valsts parādzīmes. Pieprasījums vairākas reizes pārsniedza piedāvājumu, un eksperti paredz, ka turpmāk izsolēs tiks piedāvāti vērtspapīri ar vēl garākiem dzēšanas termiņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija uz laiku pieprasījusi slēgt četrus ātrās ēdināšanas kompānijas McDonald’s restorānus Maskavā, raksta Euronews.

Šis lēmums pieņemts pēc pārtikas drošības speciālistu vizītēm, kuri konstatējuši higiēnas pārkāpumus restorānos.

Tiesa gan, eksperti uzskata, ka šis solis ir saistīts ar sankciju karu starp Krieviju un Rietumiem.

Kopumā McDonalds Krievijā ir vairāk nekā 400 restorānu, kuros nodarbināti vairāk nekā 35 tūkstoši cilvēku. Patērētāju uzraugs sacījis, ka inspekcijas turpināsies arī citos McDonald’s restorānos.

Kā ziņots, 7.augustā noteiktais Krievijas embargo attiecas uz liellopu gaļu, cūkgaļu, augļiem, dārzeņiem, mājputniem, zivīm, sieru, pienu un piena produktiem, kas tiek importēti no ES, ASV un citām rietumvalstīm, kuras ieviesušas sankcijas pret Maskavu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Piecos gados projekti 18 valstīs

Anda Asere, 20.01.2020

Animācijas studijas "Panic" vadītāja Rita Šteimane un

dibinātājs Gints Gūtmanis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Animācijas studija "Panic" dibināta ar globāla uzņēmuma domāšanas veidu un pārliecību, ka tā ir pasaules līmenī.

Jau pirmajā gadā tā izstrādāja mūzikas klipa animāciju Honkongas uzņēmumam un uzsāka pirmās sadarbības ar ārvalstu aģentūrām. Katru gadu sadarbība tika stiprināta un paplašināts kontaktu loks.

"Panic" galvenais eksporta tirgus ir ASV, pārklājot vairākus štatus un pilsētas: Ņujorku, Čikāgu, Portlandu, Sanfrancisko, Losandželosu, Vašingtonu un Hjūstonu.

"Mēs esam apzināti strādājuši, lai veicinātu sadarbību ārvalstīs. Daļa veiksmes ir jebkurā veiksmīgā biznesā, taču mums tas ir bijis arī smags darbs, neatlaidība sadarbības partneru meklējumos, nozīmīgi komandējumi un investēšana komunikācijā, veidojot spēcīgu un uz izaugsmi vērstu komandu. Pats galvenais - nevienā brīdī neļaujam klientam vilties un nožēlot izvēli. Esmu pārliecināta, ka tas ir pats svarīgākais ilgtermiņa panākumu veicināšanai," tā Rita Šteimane, animācijas studijas "Panic" vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāda ASV iedzīvotāja kļuvusi par upuri krāpniekiem, kuri tai pārdevuši koka iPad pakaļdarinājumu, vēsta portāls The Smoking Gun.

Kā ziņots cietušās 22 gadus vecās Spartanburgas pilsētas iedzīvotājas Ešlijas Makdovelas liecībā, netālu no vietējā McDonalds restorāna esošajā autostāvvietā pie viņas pienākuši divi «melnādaini vīrieši», kuri piedāvājuši E. Makdovelai iegādāties Apple iPad planšetdatoru par 300 ASV dolāriem (salīdzinājumam iPad 2 ASV maksā sākot no 499 dolāriem).

Tomēr jaunietei esot bijis tikai 180 ASV dolāru, taču tas «pārdevējus» nav samulsinājis un tie piekrituši pārdot planšetdatoru arī par šādu cenu, un pēc tam iedevuši viņai aizzīmogotu kārbiņu. Kā izskatījušies krāpnieki, E. Makdovela vēlāk neesot spējusi atcerēties, norādot tikai to, ka vienam no viņiem esot bijuši zelta zobi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairums cilvēku nedēļu ilgu atvaļinājumu, dzīvojot teltī, izvēlētos pavadīt, piemēram, pie kāda ezera vai pludmales, bet divi berlīnieši uz sešas dienas ilgu laika periodu izvietojušies pie pilsētā esošā kompānijas Apple veikala. Viņu mērķis ir būt pirmajiem, kuru rokas pieskārsies jaunajiem iPhone 6, vēsta thelocal.de.

Apple jaunākie iPhone, kas tika prezentēti pagājušajā nedēļā, Vācijā tirdzniecībā nonāks tikai piektdien, bet Helge Bruns un Fils Gesieričs grib būt pilnīgi pārliecināti, ka būs pirmie, kas tos nopirks.

Tā viņi svētdien 10 no rīta pie Berlīnes Apple veikala uzcēluši telti un piepūtuši divus matračus - īsāk sakot īslaicīgi pārcēlušies tur uz dzīvi. Ja viņi, pārtiekot no Burger King un McDonalds ēdieniem un izteikot bez kārtīgas izgulēšanās, «izvilks» līdz piektdienai, tad iPhone 6 būs gaidījuši 136 stundas, kas esot jauns Vācijas rekords.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Animāciju izmanto plašāk

Anda Asere, 11.02.2020

Animācijas studijas "Panic" vadītāja Rita Šteimane un

dibinātājs Gints Gūtmanis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pēdējos gados animācija reklāmas vajadzībām kļuvusi plašāk izmantota un attīstās tendence stāstīt vizuālos stāstus.

"Animācija ir plaši izmantots risinājums reklāmā ASV, Rietumeiropā un daudzās Āzijas valstīs. Plašajā informācijas gūzmā kustīgam attēlam ir arvien lielāka nozīme – reklāmām "jāpaķer" uzmanība ātri un efektīvi," saka Rita Šteimane, animācijas studijas "Panic" vadītāja.

Viņa novērojusi, ka Latvijā joprojām ir plaši izplatīts uzskats, ka animācija ir domāta bērniem un to asociē ar risinājumiem, kas ir tuvāki baneru animācijai, nekā reklāmas klipam. Taču R. Šteimane uzskata, ka animācijas iespējas ir ļoti plašas. Starptautiski uzņēmumi, piemēram, "American Express", "Nike", "Coca Cola", "Google", "Toyota", "Apple" un neskaitāmi citi plaši izmanto animācijas risinājumus. Neatņemama šo kompāniju reklāmas materiālu daļa ir gan ilustratīvi 2D video, gan komplicēti 3D risinājumi. Animāciju zīmoli izmanto ne tikai tradicionālajos medijos kā televīzija, bet arī sociālajos tīklos, mobilajās aplikācijās un interaktīvos risinājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģistrēts jauns «pikšķerēšanas» veids - interneta lietotājam pienāk vēstule it kā no uzņēmuma McDonald's, kurā teikts, ka viņš ir laimējis iespēju piedalīties aptaujā un uzreiz saņemt atlīdzību par to savā kontā, atklājuši Kaspersky Lab eksperti.

Vēstules ar piedāvājumu piedalīties aptaujā par apmierinātību ar sabiedriskās ēdināšanas tīkla McDonald's darba kvalitāti sāka pienākt 5. septembrī. Pēc atbildēšanas uz aptaujas jautājumiem lietotājs nonāk citā formā, kurā ir jānorāda savas kredītkartes numurs, tās derīguma termiņš un CVV kods, lai saņemtu 80 ASV dolārus lielu atlīdzību. Pēc tam upuris tiek novirzīts uz McDonald's oficiālo mājaslapu, bet maksājumu kartes dati nonāk pie hakeriem.

Kā vēstules sūtītājs uzrādās adrese «[email protected]» ar papildu «s» burtu domēna nosaukumā. Tas ir tipisks krāpnieku paņēmiens — izmantot adreses, kas nemanāmi atšķiras no īstajām. Lai apietu filtrus un melnos sarakstus, pikšķerētāji izmanto inficētas mājaslapas: uzklikšķinot uz saites vēstulē, lietotājs vispirms nonāk tīmekļa vietnes lapā, kur nav nekā cita bez īsa JavaScript koda, kas novirza lietotāju uz krāpnieku galveno mājaslapu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sliktāki uzņēmumu saimnieciskās darbības rādītāji draud radīt jaunus satricinājumus pasaules finanšu tirgos

Mēdz runāt, ka visi procesi ekonomikā ir cikliski, taču katru kritumu noslēdz jauns pieaugums un otrādi. Tāpat ir dzirdēts, ka cikla aptuvenais garums sasniedz septiņus gadus, turklāt gandrīz šāds laika posms ir pagājis, kopš finanšu tirgu sabrukuma 2008. gada rudenī. Protams, cikla garums nav akmenī iecirsts, jo kādu saimnieciskās darbības procesu ietekmē cikls var pastiepties garāks, tāpat kā sarauties. Pateicoties tam, ka pasaules lielās centrālās bankas veic ekonomikas stimulēšanu ar iespaidīgām naudas injekcijām, tādējādi turot procentu likmes zemas, ļaujot lētāk realizēt dažādus projektus, teorētiski cikls šoreiz var pastiepties garāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Bolt" uzsācis "Bolt Food" ēdienu piegādes pakalpojumu arī Jelgavā, informē uzņēmumā.

Sākotnēji "Bolt Food" platforma Jelgavas iedzīvotājiem nodrošinās piegādi pasūtījumiem no "Hesburger" un "McDonalds" ātrās ēdināšanas restorāniem, "Rimi" un "Mego" veikaliem, kā arī "Narvesen" kioskiem.

Plānots, ka tuvākajā laikā platformai pievienosies vēl plašāks restorānu un pārtikas preču tirdzniecības vietu loks. Lai samazinātu saskarsmi starp restorānu, kā arī veikalu darbiniekiem, kurjeriem un platformas klientiem, arī Jelgavā, tāpat kā citās pilsētās, visi pasūtījumi tiks nodoti bezkontakta veidā.

"Maltīte ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa ikvienam, tāpēc mēs strauji turpinām paplašināties, lai ēdienu un pārtikas preču piegāde uz mājām kļūtu pieejama arvien plašākai auditorijai. Īpaši svarīgi tas ir šajā periodā, kad tiek veikti dažādi piesardzības pasākumi un cilvēki vairāk laika pavada mājās," stāsta Bolt Food vadītājs Latvijā Klāvs Gipters.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas aģentūru topa līdere - Alpha Baltic

Lelde Petrāne, 30.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas reklāmas asociācija apkopojusi reklāmas aģentūru topu un mediju aģentūru topu, kas attiecas uz 2010. gadu.

Reklāmas aģentūru topā pirmajā pozīcijā ierindota Alpha Baltic, kuras vadītājs ir Lauris Špillers. Tās kapitalizētais apgrozījums bijis 12,4 miljoni latu. Otro vietu ieņem reklāmas aģentūra DDB Latvija - vadītājs Andris Rubīns, apgrozījums - 5,3 miljoni latu, trešo vietu - TBWA/Latvija, vadītāja - Alda Strapāne Medne, apgrozījums - 3,9 miljoni latu.

Ceturtajā un piektajā vietā atrodas reklāmas aģentūras Leo Burnett Riga un Adell Saatchi&Saatchi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir vairāki akciju fondi, kas mēģina pasargāt no cenu svārstīguma, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējās nedēļas finanšu tirgos cenu ziņā bijušas svārstīgas, un daudzi vērtspapīru eksperti pauž pārliecību, ka arī nākamo mēnešu laikā tirgus dalībniekiem var nākties sadzīvot ar šādu situāciju. Trauksmaināki šādi laiki varētu būt nervozākiem investoriem, kuriem paaugstinātais cenu svārstīgums traucē naktsmieru. Tiesa gan, ir arī tādi finanšu aktīvi, kuri mēdz pasargāt no augstākas volatilitātes. Tiek, piemēram, piedāvāti tādi biržās tirgotie fondi, kuri koncentrējas ieguldīt mazāk cenu ziņā svārstīgās akcijās. Šāda ieguldīšana nozīmē mazāku risku un līdz ar to arī lēzenāku potenciālo ieguldījumu atdevi. Proti, šādi fondi, visticamāk, atpaliks no tirgus laikos, kad akciju cenas atsāk noturīgu kāpumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu kompānija "Akropolis Group", kam pieder iepirkšanās un izklaides centri "Akropolis" Viļņā, Klaipēdā un Šauļos un "Akropole" Rīgā, iegādājusies vienu no lielākajiem tirdzniecības centriem Rīgā - "Alfa", informē "Akropolis Group" pārstāvji.

"Akropolis Group" parakstījis līgumu ar Norvēģijas uzņēmumu "AMD Holding" par 100% kapitāla daļu iegādi tā Latvijas meitasuzņēmumā "Delta Property". Uzņēmumam "Delta Property" pieder 9,7 hektāru zemes gabals un ēka Brīvības ielā 372, kurā atrodas tirdzniecības centrs "Alfa" ar kopējo platību aptuveni 154 000 kvadrātmetri.

Puses ir vienojušās neatklāt iecerētā darījuma vērtību, kas tiks pabeigts pēc tam, kad būs saņemta Latvijas Konkurences padomes atļauja.

"Akropolis Group" izpilddirektors Manfreds Dargužis norāda, ka uzņēmums sasniedzis vadošo pozīciju starp iepirkšanās un izklaides centriem, attīstot pats savus projektus, taču tam vienmēr ir bijušas ambīcijas augt arī iegādes darījumu ceļā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstāku likmju laikā sliktāk var iet tām kompānijām, kuru parādiem ir mainīgā procentlikme , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Iespējams, nav tālu tas brīdis, kad ASV Federālo rezervju sistēma izlems par dolāra bāzes likmes palielināšanu. Nav izslēgts, ka tas notiks jau šonedēļ, lai gan tirgū vidēji lēš, ka likmju palielināšana ticamāka ir šā gada decembrī.

Dažiem uz likmju palielināšanas fona varētu klāties arī sliktāk. Šo kompāniju vidū ir tie, kuriem ir parādsaistības ar mainīgo likmi. Tiek norādīts, ka šobrīd pašas augstākās parādsaistības ar mainīgo likmi ir tādām ASV kompānijām kā Apple, eBay, MetLife, Coca-Cola, General Mills, Ford, McDonalds, General Motors, Time Warner, Chevron, Allergan, Johnson & Johnson un Monsanto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājam SIA "Rimi Latvia" paziņojums par tirdzniecības centra "Alfa" īpašnieku maiņu nāca kā jaunums, intervijā atzina "Rimi Latvia" valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

Jau ziņots, ka tirdzniecības centru "Alfa" iegādājās Lietuvas holdinga "Vilniaus prekyba" kompānija "Akropolis Group". "Vilniaus prekyba" grupā ietilpst arī mazumtirdzniecības kompāniju tīkls "Maxima grupe".

Pārdots tirdzniecības centrs Alfa  

Nekustamo īpašumu kompānija "Akropolis Group", kam pieder iepirkšanās un izklaides centri "Akropolis"...

"Mēs laikam nebijām vienīgie, kuriem šī īpašnieku maiņa bija liels jaunums. Taču mums ir spēkā esoši līgumi, kuri nodrošina attiecības ar ēkas īpašniekiem vairāku gadu garumā," sacīja Turlais.

Pēc viņa teiktā, spēkā esošais līgums nosaka "Rimi" tiesības uz nomu līdz pat 2034.gadam.

Turlais atzina, ka "Rimi Latvia" pārrunas ar jaunajiem "Alfas" īpašniekiem, nav bijušas. "Pašlaik darījuma izvērtējumu veic Konkurences padome, un tikmēr pārrunas neesam ieplānojuši," sacīja Turlais.

Jau vēstīts, ka "Akropolis Group" augusta sākumā ziņoja, ka parakstījusi līgumu ar Norvēģijas uzņēmumu "AMD Holding" par 100% kapitāldaļu iegādi tā Latvijas meitasuzņēmumā "Delta Property". Uzņēmumam "Delta Property" pieder 9,7 hektāru zemes gabals un ēka Brīvības ielā 372, kurā atrodas tirdzniecības centrs "Alfa".

Puses ir vienojušās neatklāt iecerētā darījuma vērtību, kas tiks pabeigts pēc tam, kad būs saņemta KP atļauja.

Tirdzniecības centra "Alfa" kopējā platība ir aptuveni 154 000 kvadrātmetru, tostarp iznomājamā iepirkšanās telpu platība ir 71 000 kvadrātmetru, bet autostāvvietās vienlaikus var novietot 1750 automašīnu. Tirdzniecības centrā darbojas 210 veikalu. "Alfā" atrodas tādu zīmolu veikali kā "Zara", "Reserved", "H&M", "Euronics", "Sportland", "Kidzone", "Cenuklubs.lv", "Cinamon", "Lido", "McDonalds", kā arī citi veikali un pakalpojumu sniegšanas vietas. Tirdzniecības centrā atrodas arī "Rimi" lielveikals.

"Akropolis Group" Latvijā pieder arī tirdzniecības centrs "Akropole". Grupai piederošajos tirdzniecības centros ierasti atrodas "Maxima" lielveikali.

"Rimi Latvia" veikala rekonstrukcijā tirdzniecības centrā "Alfa" ieguldīja 1,9 miljonus eiro.

"Rimi Latvia" pagājušajā gadā strādāja ar 946,508 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3,2% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 8,3% un bija 30,409 miljoni eiro.

Kompānija "Rimi Latvia" reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums "Rimi Baltic".

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

EfTEN veic savu lielāko investīciju Latvijā, iegādājoties ēku Duntes Biroji

Lelde Petrāne, 02.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

EfTEN Real Estate Fund II ir iegādājies A-klases biroju ēku Duntes Biroji, kas atrodas Duntes ielā 6, no Catella Real Estate AG. Tas ir septītais EfTEN Capital Latvia pārvaldītais investīcijas objekts Latvijā.

2007.gadā MERKS (Merko grupa) uzbūvētā biroju ēka esot uzskatāma par vienu no labākajām biroju ēkām Rīgā.

Ēkas nomnieki ir tādi uzņēmumi tādi kā Statoil, Samsung, Premier Capital (McDonalds), LHV Banka, Royal Canin, Takeda un citi.

Biroju ēkai ir divas daļas, tai ir septiņi stāvi, plašs stikla ātrijs.

EfTEN Capital Latvija vadītājs Viktors Savins komentē: «Esam gandarīti, ka otrais EfTEN Real Estate Fund II ieguldījums ir veikts tieši Latvijā. Šis bija izaicinājums apmierināt investoru cerības nākamajām investīcijām pēc Radisson Blu darījuma šā gada sākumā.»

Duntes Biroji ir EfTEN lielākā līdz šim veiktā investīcija Latvijā. Darījuma cena netiek atklāta. Objekta iegādi finansē SEB Banka.

Komentāri

Pievienot komentāru