Liepājnieces Kristas Kalnarājas izveidotā radošā telpa Ideju bode mākslinieku vietā atrod pircējus viņu darbiem.
Mākslas darbu tirdzniecība notiek lielākoties internetā, taču tas nebūt nav vienīgais Ideju bodes uzdevums. Plašākā nozīmē tā ir misija, lai uzturētu radošo garu Liepājā un atvieglotu māksliniekiem dzīvi, viņu vietā lauzot galvu par dzīves materiālo pusi. Sadarbībā ar citiem komersantiem un radošajām organizācijām Ideju bode organizē gan koncertus, gan izstādes, gan mākslas akcijas, popularizējot māksliniekus un izmantojot šos sarīkojumus kā mārketinga instrumentu.
Pirms sešiem gadiem Krista Kalnarāja reģistrējās kā individuālā komersante ar ļoti konkrētu mērķi – izmantot uzkrāto pieredzi projektu sagatavošanā un sabiedrisko attiecību aktivitāšu organizēšanā paralēli algotajam darbam Liepājas pašvaldības Kultūras pārvaldē. Līdz pērnā gada nogalei, kad tapa Ideju bode, aktivitāšu nebija daudz – apgrozījums gadā turējās ap 500 latiem.
Paralēli darbam Liepājas Kultūras pārvaldē Kristai Kalnarājai vienmēr bijusi vēlme izpausties radoši – Mākslas skolā iegūtās prasmes, tā sakot, kņudēja pirktu galos. «Kad ieguvu maģistra diplomu uzņēmējdarbības vadībā, sapratu, ka var ļoti labi savienot radošo pasauli ar jaunajām zināšanām. Man patīk cipari, patīk uzņemties atbildību, tāpēc sāku domāt par to, kā citur pasaulē funkcionē un attīstās radošā industrija. Vienlaikus redzēju, ka Liepājā ir mākslinieki, kuri no likumdošanas, papīriem, finansēm neko nesaprot, bet tai pašā laikā rada lieliskas lietas,» stāsta Ideju bodes dibinātāja. Tā dzimusi ideja savienot abas šīs pasaules – radošo un komerciālo.