Tehnoloģijas

HoloLens izgudrotājs: Šim darbam veltīju 10 savas dzīves gadus

Natālija Poriete,14.06.2018

Jaunākais izdevums

«Kompānija Microsoft man nepasūtīja, lai izveidoju papildinātās realitātes brilles HoloLens, man neteica: Aleks, ej un izdomā HoloLens,. Pie šī izgudrojuma strādāja vesela cilvēku komanda 10 gadus, tādēļ es uzskatu, ka tā ir mūsu kopīgā ideja,» sarunā ar DB saka papildinātās realitātes briļļu izgudrotājs Aleks Kipmans.

Aleks dzimis Brazīlijā, un Microsoft strādā jau 16 gadus, un pēdējos 10 gadus saistīts ar mākslīgā intelekta tehnoloģiju un papildinātās realitātes projektiem. «Šie projekti ir saistīti viens ar otru – mākslīgais intelekts un HoloLens. Var teikt, ka šim darbam esmu veltījis pēdējos 10 savas dzīves gadus,» uzsver Aleks. «Mākslīgā intelekta izgudrojumi var aizņemt visu dzīvi, tā nav viena ideja vai izgudrojums, tas ir vesels, sarežģīts komplekss. Ja vēlies izgudrot hologrammu vai kādu produktu, ko uzvilkt galvā – tā ir viena ideja. Mēs drīzāk domājam un strādājam pie tā, kā attīstīt mākslīgo intelektu un vienlaicīgi radām produktus.»

Viņš uzskata, ka aiz izgudrojuma vienmēr stāv komanda. «Uzdevumi, kas jārisina inovatoriem, vienmēr ir ļoti sarežģīti, un es neticu, ka ar tiem spēj tikt galā viens cilvēks. Vienmēr pastāv atšķirība starp inženieriju un zinātni. Inženieri vienmēr domā par inovāciju pielietošanu. Es esmu inženieris, un es nekad nedomāju par izgudrojumu tikai izgudrojuma pēc,» viņš uzsver.

Virtuālās realitātes brilles iegremdē cilvēku virtuālajā realitātē ar virtuālām lietām un cilvēkiem. HoloLens apvieno divas lietas: cilvēks redz reālo pasauli ap sevi, taču tajā pašā laikā redz hologrammas, tā ir jauktā realitāte, skaidro Aleks. Tajā pašā laikā viņš atzīmē, ka ar šo realitāti ir iespējams mijiedarboties, apmainīt enerģiju. «Jūs man iemetat hologrammu, es jums metu to atpakaļ. Iekārta maina papildina datus un mākslīgā intelekta zināšanas. Tehnoloģijas, kas izmantotas HoloLens sensoros, pilnībā ar pielietot arī citos izgudrojumos. Datorprogrammas varēs apstrādāt tik daudz datus, ka kļūs aizvien sarežģītākas un precīzākas, uzsver Kipmans, kurš piebilst, ka sākotnēji Microsoft pozicionēja HoloLens kā nišas produktu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gefco izstrādājis paplašinātās realitātes aplikāciju piegādes ķēdes produktivitātes palielināšanai

Žanete Hāka,23.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas pakalpojumu nodrošinātājs rūpnieciskās loģistikas jomā «Gefco» sācis sadarbību ar inovatīvo risinājumu aģentūru «ArtiShock», lai izstrādātu jaunu paplašinātās realitātes (AR) aplikāciju.

Jauno risinājumu, kas nosaukts par «Gefco Enterprise AR», izmantos «Gefco» Kravu pārvadājumu nodaļa, lai paaugstinātu kvalitātes kontroli un palielinātu produktivitāti auksto piegādes ķēžu iepakošanas procesā.

«Gefco Enterprise AR» tiek izmantota savienojumā ar «Microsoft HoloLens» ierīci, kas sniedz iespēju «Gefco» noliktavu darbiniekiem mijiedarboties ar informāciju digitālajā telpā, piemēram, lietotāja rokasgrāmatu un darba protokoliem. Aplikācija ir izstrādāta pēc īpaša pasūtījuma, lai uzlabotu kvalitātes kontroli un būtiski ietaupītu laiku iepakošanas procesā, īpaši kritiskiem medicīnas sūtījumiem.

Aplikācija tika izstrādāta nepilna gada laikā sadarbībā ar «Gefco» ilgtermiņa partneri, Nīderlandē bāzēto pilna servisa paplašinātās realitātes uzņēmumu «ArtiShock», ar kuru sadarbības projektu vadīja «Gefco» Loģistikas attīstības direktors Omārs Van Gīsts (Omar van Geest). Ideja par šādas aplikācijas izveidi radās «Gefco» Inovāciju rūpnīcā, uzņēmuma iekšējā biznesa inkubatorā, kas identificē un veicina inovatīvas idejas, kuras var pārvērst reālos risinājumos uzņēmējdarbības attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

AR/VR Hackathon 2018 pulcē rekordlielu dalībnieku skaitu, uzvar Green Night

Laura Mazbērziņa,09.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidzemes Augstskolā, Valmierā, norisinājusies virtuālās un papildinātās realitātes programmatūras izstrādes radošā darbnīca «AR/VR Hackathon 2018». Uz to bija aicināti programmētāji, grafikas un interfeisa dizaineri, projektu vadītāji un citi interesenti, lai vienotos intensīvā domāšanas un radīšanas sprintā ar mērķi radīt ko jaunu, iemācīties ko nezināmu un apmainīties ar pieredzi.

Divu dienu radošajā programmēšanas un izstrādes maratonā piedalījās 52 dalībnieki no Latvijas, Igaunijas, Meksikas, Ekvadoras, Šveices un Indijas. Galveno balvu, uzņēmuma Overly prēmiju 500 eiro vērtībā, ieguva projekts Green Night. Green Night ir virtuālās realitātes spēle, kurā iespējams pētīt sanatorijas siltumnīcu un, minot mīklas, atklāt vietas noslēpumainību. Savukārt veicināšanas balvu no LIAA Valmieras biznesa inkubatora ieguva projekts OnBoard - fizioterapijas trenažieris, kuru papildina virtuālās realitātes spēle.

«Jau otro gadu Latvijā tiek rīkots Baltijā vienīgais virtuālās un papildinātās realitātes hakatons. Ļoti liels prieks, ka šogad to apmeklēja divas reizes vairāk dalībnieku nekā pērn,» stāsta Ainārs Kļaviņš, pasākuma organizētājs, uzņēmuma Overly līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru