Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas "Hennes and Mauritz" (H&M) tīrā peļņa šā biznesa gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās februārī, vairāk nekā dubultojusies, bet koronavīrusa krīzes dēļ uzņēmums otrajam ceturksni prognozē zaudējumus, teikts piektdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.
H&M peļņa pagājušajā ceturksnī pieauga līdz 1,92 miljardiem kronu (175,7 miljoniem eiro), salīdzinot ar 803 miljoniem kronu (73,5 miljoniem eiro) attiecīgajā laika periodā pirms gada.
Peļņas kāpumu veicinājis pārdošanas apjoma pieaugums par 5% - līdz 54,95 miljardiem kronu.
H&M piektdien prognozēja, ka biznesa gada otrajā ceturksnī uzņēmums, visticamāk, strādās ar zaudējumiem, ņemot vērā koronavīrusa pandēmijas radīto ietekmi. Kompānija norāda, ka uz marta beigām no 5064 veikaliem 54 tirgos uz laiku slēgti 3778.
Tāpat H&M vēsta, ka vairākus desmitus tūkstošu uzņēmuma darbinieku ietekmēs saīsinātas darba stundas vai pagaidu atlaišanas. H&M pasaulē kopumā nodarbina aptuveni 179 000 cilvēku. H&M darbojas arī Baltijā.