Pēc divus gadus ilgas sagatavošanas Latvijā ir uzsākusi darbu jauna Hansabankas struktūrvienība – Kuģu finansēšanas nodaļa, kuras uzdevums ir vienoti vadīt, koordinēt un atbalstīt kuģu finansēšanu visas Hansabank grupas ietvaros. Līdz ar jaunās nodaļas izveidošanu Hansabank grupa plāno ievērojami palielināt kuģu finansēšanas apjomus, liecina sniegtā informācija medijiem.
Līdz šim Hansabank grupa pavisam ir finansējusi vairāk nekā 40 kuģu par kopējo summu ap 160 miljoniem eiro. Pēc jaunās Kuģu finansēšanas nodaļas izveides tikai decembrī vien izskatīšanai ir iesniegti projekti par kopējo summu 120 miljoni eiro. Pirms nedēļas nodaļa ir apstiprinājusi finansējumu uzņēmuma Alpha Shipping Company otrā kuģa iegādei, kopējai darījumu summai ar šo kompāniju sasniedzot 36 miljonus ASV dolāru (25 miljoni eiro). Savukārt ar kompāniju Unimars Kuģu finansēšanas nodaļā tiek kārtoti darījumi, kas paredz finansēt četru jaunu kuģu būvniecību par kopējo summu 26 miljoni eiro.
Pirms atsevišķas nodaļas izveides Hansabankas kuģu finansēšanas darījumi Latvijā tika īstenoti Tirdzniecības uzņēmumu apkalpošanas nodaļas darba ietvaros. Ņemot vērā lielo pieprasījumu pēc kuģu finansēšanas produktiem visās Hansabank grupas valstīs, pirms diviem gadiem Latvijā tika uzsākta jaunas vienotas nodaļas izveide, kas regulētu un koordinētu kuģu finansēšanu visā Hansabank grupā.
Šo divu gadu laikā tika detalizēti izstrādātas vienotas darba vadlīnijas visai grupai, kā arī apmācīti nodaļas darbinieki. Par Hansabankas Kuģu finansēšanas nodaļas vadītāju ir kļuvis Zigmunds Pavlovskis, kurš līdz šim ir bijis Tirdzniecības uzņēmumu apkalpošanas nodaļas direktors un ar kuģu finansēšanas darījumiem ir strādājis dažādu projektu ietvaros.
Kā būtiskākās iezīmes kuģu finansēšanas jomas specifikā Z. Pavlovskis min salīdzinoši lielas aizdevumu summas, kas parasti ir vairāki miljoni eiro, kā arī lielu tehnoloģiskās kompetences jeb know-how nozīmi: „Zināšanas ir svarīgas visās banku darbības sfērās, taču kuģu finansēšanā tām ir īpaša nozīme šīs jomas specifikas dēļ. Piemēram, šajos darījumos aizņēmēji parasti ir nerezidenti, bet par ķīlu visbiežāk kļūst pats finansētais objekts, kas var atrasties un būt reģistrēts jebkurā pasaules valstī. Tieši tāpēc nodaļas veidošanas laikā tika organizētas tik nopietnas mācības – jau „gatavus” darbiniekus tik specifiskai un sarežģītai darba jomai Latvijā atrast ir grūti.”
Arī nodaļas vadītājs Z. Pavlovskis ir ieguvis specializēto izglītību un pašlaik turpina studijas Lloyds Maritime Academy (Londona), lai saņemtu diplomu kuģu finansēšanas jomā.
Saskaņā ar Hansabankas ekspertu analīzi, šobrīd pasaulē vērojama kuģu tonnāžas pieauguma tendence, turklāt ir gaidāms kuģu pārvadāto kravu plūsmas pieaugums gan Baltijas jūras reģionā, gan ārpus tā.