«Jāsaka, ka interese par kompaktdiskiem nav zudusi – vislielāko interesi jūtam reizēs, kad iznāk jauns albums iepriekšpādošanā, kas sniedz ekskluzivitāti kā pirmajam tā saņēmējam. Tāpat liela daļa disku tiek pārdota koncertos, īpaši reģionos. Tas skaidrojams ar atrašanos un nodošanos pilnībā mirklim un mūzikai, un rodas vēlme to klausīties atkārtoti,» biznesa portālam db.lv stāsta grupas Astro’n’out soliste Māra Upmane-Holšteine.
«Tāpat cilvēkiem ir vēlme iegūt personalizētu kopiju savā īpašumā vai dāvanai, jo kompaktdiska vāciņš kalpo arī kā autogrāfu glabātājs. Interesanti, ka nereti ir gadījumi, kad cilvēki ir ieinteresēti iegādāties arī vecākus albumus. Tas gan lielākoties ir īpašām kolekcijām,» stāsta mūziķe.
Vienlaikus viņa atzīst: «Protams, komaktdisku apjomi, salīdzinot ar to, kādi tie bija pirms pieciem gadiem, ir samazinājušies un ievērojami palielinās interese par digitāla formāta ierakstiem, bet vēl arvien pārdoto albumu skaits un interese ir tik liela, lai no šī formāta neatteiktos.»
Digitālo formātu lielākoties izvēloties jauni cilvēki ap gadiem trīsdesmit, taču arī viņu vidū esot tādi, kuriem īsts kompaktdisks ar tekstu grāmatiņu un pārdomāto dizainu ir tikpat vērtīgs kā paņemt rokās īstu grāmatu.
Grupa Astro’n’out nākamā gada sākumā izdos savu piekto albumu. «Mēs esam tikuši tik tālu, pateicoties koncertiem, ko spēlējam, pārdomātam mārketingam, veiksmīgam grupas menedžmentam un arī veiksmei,» jautāta par mūziķu darba finansiālo pusi, saka M. Upmane-Holšteine.
«Esam vienojušies, ka pēc katra koncerta daļa nopelnīto līdzekļu tiek ieguldīta grupas vajadzībām nākotnē. Jāsaka paldies arī atbalstītājiem. Mēs nesaņemam regulāru finansiālo vai materālo atbalstu, bet īpašos gadījumos vienmēr varam rēķināties ar saviem uzticamajiem sadarbības partneriem,» viņa skaidro.
«Manuprāt, Latvijā ir iespējams izdzīvot tikai ar mūziku, taču mēs ejam to ceļu, kurā katram grupas dalībniekam ikdienā ir arī citi darbi bez muzicēšanas grupā Astro’n’out. Izvēlējāmies šādu modeli, lai maksimāli varētu realizēt savu māksliniecisko vīziju un uzstāties koncertos, kas atbilst mūzu zīmolam un saglabātu radošo neatkarību,» skaidro Astro’n’out soliste.
«Pat nezinu, kas šobrīd ļauj ierakstu kompānijām izdzīvot. Joprojām brīnos par tām, kas vēl strādā, un arī par vairumtirgotāju kompānijām, kas tirgo kompaktdiskus. Pats tos gadiem neesmu pircis un nepazīstu nevienu, kurš to pēdējā laikā būtu darījis. Ir skaidrs, ka tas formāts ir neatgriezeniski miris,» šādu viedokli intervijā laikrakstam Dienas Bizness oktobrī pauda Rimants Liepiņš, SIA Platforma.lv valdes priekšsēdētājs.
6.decembrī sākusies grupas Astro’n’out jaunākā albuma URDA iepriekšpārdošana interneta vidē, savukārt albuma prezentācija plašākai publikai paredzēta nākamā gada 5. janvārī. Nākamgad grupa dosies ilgi plānotā koncerttūrē.