Swedbank Baltijas valstu klientu servisa kompetences centra vadītājs Ģirts Bērziņš kļuvis par Swedbank AB Grupas vadības locekli un arī par vienu no diviem Swedbank AB jaunizveidotās Digitālās bankas (Digital Banking) jeb bankas digitalizācijas struktūrvienības veidotājiem, informē bankas pārstāvji.
Jaunās struktūrvienības virsmērķis būs sagatavot Swedbank nākotnes darbībai, pakāpeniski digitalizējot visus pakalpojumus un piemērojot tos ērtai izmantošanai ne tikai interneta vidē, bet arī mobilajā lietotnē.
Ģirts Bērziņš, Swedbank Baltijas valstu klientu servisa kompetences centra vadītājs, Swedbank Digitālās bankas viens no veidotājiem: «Amatā stājoties jaunajai Swedbank vadītājai Birgitei Bonesenai (Birgitte Bonnesen), kopīgi ar Swedbank vadības komandu tika izveidots vienots skatījums par to, kādu mēs redzam nākotnes banku. Analizējot to, ko esam paveikuši bankas digitalizācijā, tapa skaidrs, cik daudz darba mūs vēl sagaida. Analizējot klientu rīcību un veidu, kā cilvēki jau šodien izmanto bankas pakalpojumus, mēs esam stipri pārliecināti, ka jau pārredzamā nākotnē visi bankas pakalpojumi būs digitāli un ierastā bankas pakalpojumu izmantošana strauji ies mazumā. Un tas būtiski maina veidu gan kā bankas nākotnē piedāvās savus pakalpojumus, gan kā klienti tos patērēs. Tās ir ļoti fundamentālas izmaiņas.»
Ģirta Bērziņa vadībā, tuvāko 6 mēnešu laikā, Swedbank AB tiks definētas jaunizveidotās struktūrvienības funkcijas, uzdevumi, nepieciešamie cilvēkresursi un sadarbības modelis ar citām Swedbank struktūrvienībām Baltijas valstīs un Zviedrijā. Taču jau tagad zināms, ka bankas digitalizācijas struktūrvienība savu darbību fokusēs uz trim darbības jomām: pakalpojumu digitalizāciju; digitālā mārketinga attīstīšanu jeb klienta vajadzību izzināšanu un atbilstoša, tieši konkrētam cilvēkam izstrādāta pakalpojuma piedāvāšanu; partnerību veidošanu ar citiem pakalpojumu sniedzējiem.
«Mēs šobrīd piedzīvojam banku nozares 3. digitalizācijas vilni, kas nodrošina nepārtrauktu bankas sasniedzamību, taču aug arī konkurence. Šodien bankām būtu jāpārskata līdzšinējās darbības stratēģijas un veidu, kā tās apkalpo savus klientus. No savas pieredzes redzam, ka cilvēki vēlas, lai viņiem tiek piedāvāti tikai tādi pakalpojumi, kas patiešām padara viņa dzīvi vienkāršāku un viņi vēlas savas finansēs pārvaldīt paši. Piemēram, Swedbank mobilā lietotne mūsu klientiem ir kļuvusi par finanšu darījumu ikdienas kontroles rīku un kanālu, līdz ar to mobilās platformas attīstīšana nākotne ir ļoti svarīga. Turklāt bankām, ar to rīcībā esošo infrastruktūru, ir potenciāls piedāvāt arvien plašāku pakalpojumu loku, piedāvājot ne tikai pašas radītus produktus. Tādēļ Swedbank domā par platformas attīstību sadarbībai ar ārējiem piegādātājiem, dažādiem pakalpojumu sniedzējiem,» saka Ģirts Bērziņš.