Gerkens&Parnteri veikalos nav tik liels uzcenojums precēm, kādu secinājusi Konkurences padome (KP). «Mūsu tīklā nav tik liela uzcenojuma, vidēji tas ir ap 100%, lai gan atsevišķām precēm, tas ir atšķirīgs,» DB atzīst Gerkens&Partneri īpašnieks Raimonds Gerkens.
Liels uzcenojums pēc viņa domām varētu būt dārgajos veikalos, un viņš brīnās, vai tur kāds vispār vēl iepērkas, bet ir pārliecināts, ka tirgus noliks visu savā vietā un tas notiks vistuvākajā laikā.
Savukārt Kolonnas akcionāre Ieva Plaude – Rēlingere Dienai norādījusi, ka Latvijas tirgū pārdotās kosmētikas uzcenojums ir ievērojami mazāks nekā vidēji Eiropas Savienībā un jo īpaši – lielajās Eiropas ekonomikās.
Turklāt Latvijā, kā jau patiešām mazā tirgū, pēc viņas teiktā fiksētās izmaksas kosmētikas realizācijai ir ievērojami augstākas. Piemēram, izgatavojot reklāmas materiālus, 40 miljonu patērētāju tirgum izmaksā ievērojami mazāk nekā Latvijā, kur tirgus ir viens miljons patērētāju.
KP, kas ir konstatējusi augstus uzcenojumus atsevišķām nepārtikas precēm, norāda, ka uzcenojumi ir lieli, tomēr nekādus pārkāpumus KP tirgū nav konstatējusi un sankcijas nesekos. Izrādās, ka tirgotāji kosmētiku Latvijā mēdz tirgot par 11 reizes, bet zeķbikses – par trīs reizes augstāku cenu, salīdzinot ar cenu, par kādu prece iegādāta no ražotāja.
Db.lv jau ziņoja, ka nepārtikas precēm Latvijā ir raksturīgi lieli uzcenojumi, to konstatējusi Konkurences padome, veicot atsevišķu nepārtikas preču - trikotāžas piederumu, sadzīves ķīmijas un citu - tirgus uzraudzību.
Piemēram, trikotāžas piederumu uzcenojums vidēji pārsniedz 200%, salīdzinot ar ražotāja cenu, bet atsevišķām kosmētikas precēm uzcenojums pārsniedz pat 1000%.