Auto

General Motors paziņo par 2011. gada rekordpeļņu, Eiropā lieli zaudējumi

Lelde Petrāne,16.02.2012

Jaunākais izdevums

ASV autoražotājs General Motors 2011. gadā sasniedzis rekordpeļņu, taču paziņojis par milzīgiem Eiropas biznesa zaudējumiem, vēsta BBC.

Autoražotājs gada laikā nopelnījis 7,6 miljardus ASV dolāru, kas ir pieaugums par 62%, salīdzinot ar 2010. gadu.

Savukārt Eiropā tā zaudējumi sasnieguši 700 miljonus ASV dolāru, bet Dienvidāfrikā - 100 miljonu ASV dolāru zaudējumus.

Uzņēmuma pārdošanas apjomi pērn auguši par 7,6% līdz vairāk nekā 9 miljoniem transportlīdzekļu.

Ziemeļamerikā autoražotāja peļņa vairāk nekā trīskāršojusies līdz 7,19 miljardiem ASV dolāru.

GM arī paziņojis, ka katram darbiniekam maksās prēmiju līdz pat 7000 ASV dolāru apmērā.

2008. gadā autoražotājs saņēma 50 miljardus ASV dolāru kā glābšanas naudu no ASV prezidenta Baraka Obamas administrācijas. ASV valdībai tagad pieder 32% uzņēmuma.

Db.lv jau rakstīja, ka vācu autoražotājs Opel gatavojas ļaunākajam. Saskaņā ar Wall Street Journal vēstīto GM pieprasa arodbiedrībām piekrist darbinieku atlaišanai, jo nācis klajā, ka Eiropas bizness kopš 1999. gada cietis 14 miljardu ASV dolāru zaudējumus.

«Neapmierinātība ar Opel arvien pieaug,» teicis kāds GM pārstāvis.

Tiekot runāts par iespējamu rūpnīcas, kas atrodas Vācijas pilsētā Bohumā, slēgšanu. Tā nodarbina 3100 cilvēkus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vauxhall vadītājs: Eiropa cieš no automašīnu pārprodukcijas

Jānis Rancāns,06.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas autobūves uzņēmumi cieš no pārlieku lielas tirgus piesātinātības, pavēstījis General Motors britu meitasuzņēmuma Vauxhall Motors vadītājs.

Runājot Ženēvas autošova laikā, Vauxhall Motors vadītājs Dankans Aldreds norādīja, ka nozares attīstības plāni tika izveidoti vēl pirms parādu krīzes un tie paredzēja, ka līdz 2014. gadam Eiropā varēs pārdot 20 miljonus automašīnu gadā, vēsta laikraksts The Guardian.

«[Tas] ir pārāk liels apjoms. Nozare nespēj ilglaicīgi uzturēt šādu apjoma līmeni,» klāstīja D. Aldreds. Viņš arī brīdināja, ka 2012. gads Eiropas autoražotājiem būs sarežģīts un norādīja, ka pārdošanas apjomi Dienvideiropā jau ir «sabrukuši».

D. Aldreds arī norādīja, ka Lielbritānijas autobūve pašlaik spēj veiksmīgi konkurēt, kas notiek pateicoties britu mārciņas zemajam kursam. Lai gan aizvadītajā gadā Lielbritānijā pārdoto automašīnu skaits samazinājās līdz zemākājam līmenim kopš 1994. gada, par 5,8% pieaudzis Lielbritānijā saražoto automašīnu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izredzēto vidū, kam paveicies atgūt savus noguldījumus bankrotējušā Latvijas Krājbankā jau pēc tās slēgšanas, ir Latvenergo, airBaltic, Venden, Privatizācijas aģentūra un uzņēmēja Irēna Pulkinena, ziņo vesti.lv.

Jau iepriekš intervijā Delovie Vesti (Деловые Вести) bijušais Latvijas Krājbankas prezidents Ivars Priedītis atzina, ka 109 miljonus latu atguvuši lielie bankas klienti. Viņu vidū gan nav, piemēram, komponista Raimonda Paula. «Tā man arī pēc tam teica – ja R. Pauls būtu sēdējis klusu, arī būtu dabūjis savu naudu,» iepriekš laikrakstam atzinis I. Priedītis.

Tikmēr FKTK pārstāvji norāda – kopumā laikā no 17. līdz 22. novembrīm 2011. gadā FKTK saņēma aptuveni sešus tūkstošus bijušo Latvijas Krājbnakas klientu iesniegumu par noguldīto līdzekļu atgūšanu. Līdzekļu atmaksa notika pēc stingriem kritērijiem – naudu saņēma pensiju fondi, bankas, kurām bija korespondējošie konti Latvijas Krājbankā, kā ar tika izmaksāti līdzekļi saimnieciskai darbībai (50 lati dienā). Tāpat komisija ļāva izmaksāt līdzekļus tiem klientiem, kuriem banka uzsāka maksājumus 17. - 21. novembrī. Fakts, ka kleinti saņēma naudu vēlāk, pēc bankas slēgšanas, nemainot pašu lietas būtību – darbība par pārskaitījumu tika fiksēta lidz 21. novembrim, skaidroja komisijas pārstāve Marija Makareviča.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel un GM Europe vadītājs iesniedz atlūgumu

Gunta Kursiša,13.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par atkāpšanos no amata paziņojis līdzšinējais automašīnu ražotāja Opel vadītājs Karls Frīdrihs Strake (Karl-Friedrich Stracke). Tajā pašā laikā viņš pametīs arī Opel mātes kompānijas General Motors Eiropas reģiona vadītāja amatu, informē kompānija Opel.

Līdz mirklim, kamēr tiks atrasts jauns kompānijas vadītājs, K. F. Strakes pienākumus turpinās pildīt General Motors vadītāja vietnieks Stīvs Girskijs (Steve Girsky).

Mātes kompānijas General Motors vadītājs Dens Ekersons (Dan Akerson) pauda, ka 56 gadus vecais K. F. Strake «spriedzes apstākļos strādāja nenogurdams, lai stabilizētu šo biznesu».

Šā gada jūnijā Opel padome apstiprināja nopietnu pārstrukturēšanas plānu, lai ASV automašīnu ražotāja General Motors zaudējumus nesošā daļa atkal sāktu pelnīt.

Pēdējo desmit gadu laikā General Motors Eiropas reģiona daļa uzkrājusi vairāku miljardu zaudējumus. Kopš 1999. gada Opel tā mātes kompānijai izmaksājis 16 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

General Motors atsauc vēl 1,7 miljonus automašīnu

Gunta Kursiša,18.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu automašīnu ražotājs General Motors paziņojis, ka atsauc vēl 1,7 miljonus savu ražoto spēkratu. Tādējādi šogad kopumā atsaukto General Motors automobiļu skaits pasaulē sasniedzis 3,3 miljonus, vēsta Wall Street Journal.

General Motors šā gada februārī jau nācās atsaukt 1,6 miljonus automašīnu. Autoražotājs aprēķinājis, ka ar automobiļu atsaukšanu saistītie zaudējumi šā gada pirmajos mēnešos varētu veidot 300 miljonus ASV dolāru.

Pēc automobiļu atsaukšanas tiem tiks vērsti par labu defekti, kas varētu būt vainojami vairāku desmitu cilvēku nāvēs. Vairākas ASV varasiestādes pret GM sākušas izmeklēšanas saistībā ar to, kāpēc kompānija General Motors tik lēni reaģējusi uz Chevrolet Cobalt un Saturn Ion automašīnu aizdedzes defektiem, kas tiek saistīti ar 31 nelaimes gadījumu un 12 nāves gadījumiem. Tāpat ASV drošības regulatori konstatējuši 303 nāves gadījumus saistībā ar gaisa spilvenu nepienācīgu atvēršanos automašīnās, kuras nesen atsaucis ASV autobūves gigants General Motors. Problēma ar automašīnu aizdedzes slēdžiem konstatēta jau 2001. gadā, taču GM gaidījis līdz šā gada februārim, lai Ziemeļamerikā divos posmos atsauktu 1,62 miljonus automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik elektroautomašīnu ražotājai Tesla Motors izdodas saražot 400 jaunas Model S automašīnas nedēļā. Medijam Wired Tesla Motors atklāj, kā uzņēmumam izdodas saražot vienu elektroautomašīnu trīs dienās.

Lai uzzinātu, kā Tesla Motors izdevies kāpināt savus ražošanas apjomus līdz pašreizējam līmenim, medijs Wired apmeklēja Tesla Motors ražotni Fremontā, Kalifornijas štatā. Uzziniet vairāk, skatoties video!

Iepriekš, šā gada martā Tesla Motors ziņoja, ka lielais Tesla Model S pieprasījums liek novilcināt Model X ražošanu par gadu, taču jūlija sākumā Tesla Motors vadītājs Elons Musks (Elon Musk) pauda, ka ražošanas apjomi pašlaik pārsniedz to apjomu, ko autoražotājs pats sev iepriekš noteicis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 28.septembrī, autodīleris Karlo Motors oficiāli atklāja Citroën autosalonu Mežciemā, Biķernieku ielā 120, tādā veidā paziņojot par turpmāko biznesa attīstības virzienu – automašīnu multibrendu tirdzniecību, akcentu liekot tieši uz Francijas automašīnu modeļiem. Autosalona rebrendingā un remontā ieguldīti aptuveni 200 tūkstoši eiro.

«Mēs sākām strādāt jau augusta beigās, un patlaban autosalonā ir pārstāvēti visi Citroën markas modeļi, tostarp, komerctransports, un mēs piedāvājam arī pilna servisa apkalpošanu Citroën automašīnām,» DB pastāstīja Karlo Motors valdes locekle Solvita Koemeca.

Ar laiku, kad salonā atgriezīsies līzingā ņemtās automašīnas, tajā tiks piedāvāti arī mazlietoti Citroën modeļi. Salonā tiks veikta arī pilna Škoda markas automašīnu servisa apkalpošana.

Karlo Motors pieder arī autosalons Kleistu ielā, kura platība ir 25 tūkstoši m2, un tajā tiek pārdotas Škoda markas automašīnas. Tiesa gan, 1. oktobrī beidzas līgums par Škoda pārdošanu Latvijā, tādēļ dīleris nolēmis pārorientēt darbību uz citu automašīnu tirdzniecību. Servisa apkalpošana gan Škoda, gan Volkswagen marka automašīnām Kleistu ielā aizvien tiks piedāvāta, tāpat arī remonta un krāsošanas pakalpojumi kravas automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Mūsa Motors Rīga direktoru Andreju Masuli

Lelde Petrāne,13.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Andrejs Masulis, Mūsa Motors Rīga direktors. «Mūsa Motors Rīga ir viens no vecākajiem autodīleriem Latvijā – strādājam no 1993. gada. Pārstāvam Dacia, Renault un Volvo zīmolus,» par savu uzņēmumu stāsta A. Masulis.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šajā nozarē nonācu gluži nejauši. Mana pirmā darba vieta bija uzņēmums Interlatvija, kurā mani ievēroja firmas WESS dibinātāji un piedāvāja darbu. Joma ātri iepatikās un nu strādāju autobiznesā jau gandrīz 22 gadus. Savukārt SIA Mūsa Motors Rīga strādāju kopš 1997. gada. Iemesli, kāpēc esmu šeit, galvenokārt ir Mūsā esošā demokrātiskā gaisotne, kolektīvs un uzņēmuma īpašnieku uzticēšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) pieņēmis lēmumu par nodrošinājuma līdzekļa piemērošanu Škoda automašīnu tirgotājam Latvijā SIA Karlo Motors. Uzņēmums gan nepiekrīt VID lēmumam un sola to pārsūdzēt.

Kā skaidroja Karlo Motors valdes priekšsēdētājs Aivars Apkalns, VID Nodokļu parādu piedziņas pārvaldes Pirmās piedziņas daļa esot veikusi nodokļu uzrēķinu, ko Karlo Motors uzskata par nepamatotu.

«VID, uzskatot, ka mēs piedalāmies lietotu auto pārdošanas shēmā, ir veicis nodokļu uzrēķinu. Kā noskaidroju VID, Karlo Motors esot arī labuma guvējs no dalības kaut kādā shēmā, it kā mēs būtu daļa no kaut kādas nodokļu nemaksāšanas shēmas,» teica Apkalns.

Cik liels ir uzrēķins, Apkalns neatklāja. Viņš sacīja, ka uzņēmums nākamnedēļ pārsūdzēs šo VID lēmumu, kas paredz piemērot aizliegumu komercķīlas reģistrācijai, pārreģistrācijai, pārjaunošanai un grozīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves giganta General Motors (GM) elektroauto Chevrolet Volt un tā Eiropas brālis Opel Ampera Ženēvas autošovā atzīti par Eiropas 2012. gada automašīnām.

Abi hibrīdi spēja izkonkurēt Toyota Yaris, Volkswagen Up, Citroën DS5, Ford Focus, Land Rover Evoque un Fiat Panda. GM Chevrolet Volt un Opel/Vauxhall Ampera kopīgajai kandidatūrai izdevās iegūt 330 punktus. Otro vietu žūrija piešķīra Volkswagen Up! (281 punkts), bet trešo – Ford Focus (256 punkti).

Dažas dienas iepriekš General Motors paziņoja, ka uz laiku aptur Chevrolet Volt un Opel Ampera ražošanu, lai saskaņotu piegādi ar vājo pieprasījumu pēc šīm automašīnām, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Tramps draud samazināt subsīdijas ASV autobūves gigantam General Motors

LETA--AFP,28.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidents Donalds Tramps draudējis samazināt subsīdijas Savienoto Valstu autobūves gigantam «General Motors» (GM), kas paziņojis par plāniem likvidēt 15% darbvietu un slēgt vairākas rūpnīcas.

Šis ir kārtējais Trampa dusmu izvirdums pret ASV uzņēmumiem, kuru plāni neatbilst prezidenta solījumiem aizsargāt amerikāņu darba vietas.

«Savienotās Valstis glāba »General Motors« un šis ir PALDIES, ko mēs saņemam pretī!» savā tvitera kontā otrdien rakstīja Tramps, atsaucoties uz valdības sniegto palīdzību finanšu krīzes laikā. «Mēs šobrīd aplūkojam iespējams samazināt visas GM subsīdijas, tostarp elektriskajiem automobiļiem.»

Šāds Trampa ieraksts tviterī sekoja dienu pēc tam, kad GM paziņoja, ka atlaidīs 15% no saviem 180 000 darbinieku un slēgs septiņas rūpnīcas visā pasaulē, veicot masveidīgu restrukturizāciju ar mērķi ietaupīt sešus miljardus dolāru un pielāgoties «mainīgajiem tirgus apstākļiem».

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Skandi Motors pērn strādājis ar 337 tūkstošu eiro zaudējumiem

Žanete Hāka,11.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu «Mitsubishi», «Hyundai» un «Nissan» oficiālais pārstāvis Latvijā SIA «Skandi Motors» 2018. gadā palielinājis apgrozījumu par 2,3% salīdzinājumā ar 2017. gadu, taču atsevišķu negatīvu apstākļu dēļ strādājis ar zaudējumiem, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

SIA «Skandi Motors» apgrozījums pērn sasniedza 40,539 miljonus eiro, bet uzņēmuma zaudējumi bija 337 tūkstoši eiro. «Negatīvais rezultāts nav uzskatāms par kādu būtisku tendenci uzņēmuma darbībā,» sacīts SIA «Skandi Motors» gada pārskatā.

Tajā atzīmēts, ka autotirgotājs 2018. gadā norakstījis būtiskus mārketinga izdevumus, lēnas aprites rezerves daļu krājumu, kā arī vairākas citas izdevumu pozīcijas. SIA «Skandi Motors» apgrozījums, lai arī pieaudzis, nav palielinājies tik strauji kā citus gadus, galvenokārt, dēļ izmaiņām pārstāvēto auto zīmolu modeļu gammā un arvien sīvākas konkurences gandrīz visos autotirgus segmentos.

SIA «Skandi Motors» apgrozījuma izmaiņas Infogram Uz 2019. gadu SIA «Skandi Motors» raugās pozitīvi. Autotirgotājs plāno nostiprināt esošās pozīcijas gan pārdošanas, gan pēcpārdošanas segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn jūtami uzlabojušies trūcīgo rīdzinieku finansiālie apstākļi - trūcīgo personu skaits samazinājies par 19%, sociālo pabalstu saņēmēju skaits sarucis par 12%, savukārt pabalstos izmaksāti 20,2 miljoni latu, kas ir par 15% mazāk nekā 2011.gadā, liecina Rīgas domes Labklājības departamenta pārskats par 2012.gadu.

Trūcīgo rīdzinieku skaits samazinājies no 48 137 trūcīgām personām 2011.gadā līdz 38 933 trūcīgām personām 2012.gadā jeb kopumā par 19%. Trūcīgo personu skaits strauji sarucis tieši pēdējā pusgada laikā - ja no 2011.gada aprīļa līdz 2012.gada jūnijam trūcīgo personu skaits samazinājās vidēji par 2% mēnesī, tad, sākot ar 2012.gada jūliju, trūcīgo personu skaits samazinās vidēji par 6% mēnesī.

Pašvaldības sociālos pabalstus pērn saņēmušas 72 380 personas un ģimenes, kas ir par 10 128 rīdziniekiem jeb 12% mazāk nekā 2011.gadā, kad pabalstus saņēma 82 508 personas un ģimenes.

2012.gadā palielinājušies Garantētā minimālā ienākuma (GMI) pabalsta un dzīvokļa pabalsta saņēmēju vidējie ienākumi pirms pabalstu saņemšanas. GMI pabalsta saņēmēju vidējie ienākumi 2011.gada decembrī bija 23,51 lats vidēji vienai personai, bet gada laikā tie palielinājušies par 29%, sasniedzot 32,43 vidēji vienai personai 2012.gada decembrī. Savukārt dzīvokļa pabalsta saņēmēju vidējie ienākumi palielinājās no 51,66 vidēji vienai personai 2011.gada decembrī līdz 61,93 latiem 2012.gada decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas Kuģniecība (LK) pirmo reizi publiskojusi savu kuģu frakta likmes. Pašreizējai uzņēmuma vadībai 2011.gadā izdevies frakta likmes palielināt salīdzinājumā ar 2010.gadu, kad uzņēmumam bija cita valde, teikts paziņojumā NASDAQ OMX Riga.

Publiskai akciju sabiedrībai ir svarīgi būt caurspīdīgai un sniegt vispusīgu informāciju par uzņēmumu visām ieinteresētajām pusēm, it īpaši ieguldītājiem. Uzņēmuma valde uzskata, ka tā ir laba biznesa prakse un LK katru ceturksni publiskos šādu informāciju, uzsver LK valdes loceklis Pols Tomass.

2011.gadā LK vidējā izmēra tankkuģu (12 MR tipa tankkuģi ar 52 000 tonnu kravnesību katrs) vidējā frakta likme bija 12 882 ASV dolāri (9017,4 lati) dienā, kas ir par 8,7% augstāka nekā 2010.gadā.

Savukārt handy tankkuģu (septiņi handy tankkuģi ar kravnesību 37 000 tonnu katrs) vidējā frakta likme 2011.gada bija 11 216 ASV dolāri (7851,2 lati) dienā, kas ir par 4,6% augstāka nekā 2010.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesaistot bankas Citadele līdzfinansējumu teju 5 miljonu eiro apmērā, viens no vadošajiem automobiļu rezerves daļu un auto piederumu vairumtirgotājiem Latvijā “Ape Motors” veicis uzņēmuma reorganizāciju, vietējiem mazākuma akcionāriem nopērkot līdz šim Zviedrijas partneriem piederošās uzņēmuma daļas.

Finansējums no bankas Citadele 4 950 000 eiro apmērā izmantots sabiedrības kapitāldaļu iegādei, nomainot uzņēmuma dalībnieku sastāvu, kā arī kredītlīnijai, kas paredzēta īstermiņa apgrozāmajiem līdzekļiem.

“Uzņēmuma reorganizācija palīdzēs sekmēt organizācijas mobilitāti un reaģēt uz neparedzētiem tirgus pavērsieniem, kas Ape Motors skar īsākā pārskata termiņā. Tas, ka vairākuma akcionāri ir vieglāk pieejami, noteikti palīdzēs pieņemt lēmumus operatīvāk,” atklāj Ape Motors valdes priekšsēdētājs Andris Apalups. “Tuvākā nākotne saistās ar investīciju plāniem infrastruktūrā – plānojam paplašināties un pārvākties uz jaunām, plašākām telpām, jo esošās kļuvušas par šauru.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Autobrava Motors” kā daļa no starptautiskās uzņēmumu grupas “Modus Group” aizvadītajā gadā, pārdodot vairāk nekā 700 automašīnas, strādāja ar vairāk nekā 25,5 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 49% vairāk nekā pērn.

Papildu lieliskajiem finanšu rādītājiem, uzņēmums investējis arī stratēģiski svarīgos projektos, atbalstījis vietējos sporta entuziastus un investējis servisa iekārtu un ikdienas administrācijas sistēmu uzlabošanā.

“Aizvadītais gads “Autobrava Motors” ir bijis notikumiem un izaicinājumiem bagāts, tomēr jāteic, ka, pateicoties koordinētam komandas darbam, ir izdevies sasniegt izvirzītos mērķus. Esam turpinājuši stabilas sadarbības ar tādiem sadarbības partneriem kā “K-Auto” un citiem. Tāpat esam gandarīti paziņot, ka aizvadītajā gadā mūsu uzņēmuma populārākais spēkrats “CUPRA Formentor” iekļuvis savas auto klases TOP 5, savukārt elektroauto “CUPRA Born” ir savas klases TOP 2 spēkrats. Šis gads spilgti atspoguļo uzņēmuma tendences, kuras plānojam turpināt un attīstīt arī šogad,” pauž Autobravas Motors pārdošanas daļas vadītājs Uvis Braunfelds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai, Nissan un Mitsubishi oficiālais dīleris Latvijā SIA Skandi Motors pēc 499 389 latu zaudējumiem 2010.gadā pērn spējis nopelnīt 902 279 latus, liecina SIA Firmas.lv informācija.

2009.gadā kompānijas zaudējumi bija 511 218 lati.

Ievērojami - par 108% - audzis arī Skandi Motors apgrozījums: no 13,5 miljoniem latu 2010.gadā līdz 28,15 miljoniem latu pērn. 2009.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 9,2 miljoni latu.

Skandi Motors vadības ziņojumā labie finanšu rezultāti skaidroti ar jaunu auto pārdošanas strauju atdzīvošanos - salīdzinājumā ar 2010.gadu pērn tas esot audzis par 78%.

Tāpat veiksmes pamatā bijusi spēja ātri pielāgoties izmaiņām tirgū, piemēram, 2011.gada martā Japānā notikusī zemestrīce lika saprast, ka konkurentiem pieejamo auto skaits būs ierobežots, tāpēc Skandi Motors pārorientējis naudas resursus uz visu pārstāvēto auto zīmolu pieejamo auto iegādi un nodrošināšanu krājumos. Tas ļāvis veikt aktīvu pārdošanu ar normāliem uzcenojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tesla kļūst par visu laiku vērtīgāko ASV autoražotāju

Lelde Petrāne,13.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volstrītas pašreizējā mīlestība pret "Teslu" ir paaugstinājusi tās akcijas cenu līdz līmenim, kādu neviens ASV autoražotājs nekad nav sasniedzis, ziņo "CNN".

Līdz ar to "Teslas" tirgus vērtība palielinājusies līdz 86,5 miljardiem ASV dolāru. Tas elektromobiļu ražotājam ļāvis kļūt par visvērtīgāko ASV autoražotāju vēsturē.

Iepriekšējais rekords pieder "Ford", kura vērtība 1999. gadā sasniedza 76,1 miljardu ASV dolāru, savukārt nesenāks labs sniegums bija "General Motors", kad tā tirgus vērtība 2017. gada oktobrī sasniedza 67,7 miljardus ASV dolāru.

Tagad abu šo autoražotāju akciju cenas ir krietni sarukušas. "General Motors", kura vērtība ir 50,7 miljardi ASV dolāru, un "Ford", kura vērtība ir 36,9 miljardi ASV dolāru, abi kopā ir vērti vien apmēram 1% vairāk nekā viena pati "Tesla".

Protams, "Tesla" nav "Apple", kuras tirgus vērtība 1,4 triljonu ASV dolāru apmērā padara to par visu laiku visvērtīgāko ASV uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ford akcionārus atalgos dāsnāk

Žanete Hāka,09.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražošanas uzņēmums Ford Motor palielinās ceturkšņa dividendes apjomu par 20% līdz 0,15 dolāriem par akciju, raksta 24/7 Wall St.

Dividendes tiks maksātas 2. martā.

Pagājušajā gadā Ford akcijas cena saruka par aptuveni 2,5%, jo uzņēmumam īsti neveicās ar F-150 Series kravas automašīnas pārdošanu. Jaunie General Motors un Fiat Chrysler furgonu modeļi pēdējā laikā atņem tirgus daļu Ford, kas vairākus desmitus gadu ir bijis līderis šajā segmentā.

Jaunā F150 izveide kompānijai izmaksāja miljardiem dolāru. Ziņas par dividenžu palielināšanu norāda uz Ford pārliecību, ka jaunā automašīna gūs labus panākumus un uzņēmums šajā gadā atgūs tirgus daļu un palielinās pārdošanas apjomu.

Ņemot vērā trešdienas tirdzniecības sesijas noslēguma cenu – 15,04 dolārus, kompānijas dividendes ienesīgums ir aptuveni 4%, kas ir vairāk nekā konkurentiem – General Motors 3,4% un Chrysler, kurš vispār nemaksā dividendes. Nav arī paredzams, ka šis uzņēmums varētu sākt tās maksāt, taču eksperti prognozē, ka General Motors dividendes šogad varētu palielināt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Juridiski Prudentia Advisers piesaisti konsultāciju sniegšanā saistībā ar airBaltic 2011. gadā iniciējusi Satiksmes ministrija, taču šajā izvēles procesā partijai Vienotība bijusi nozīmīga loma.

Vairākus Latvijas tautsaimniecības grandus – airBaltic un a/s Liepājas metalurgs - konsultējošā uzņēmuma Prudentia Advisers piesaiste 2011. gada vasarā notikusi ļoti lielā steigā. Konsultantam, no kura rīcības atkarīgi daudzos miljonos latu mērāmi valsts līdzekļi un par kura, iespējams, nelikumīgu rīcību jau ir bijušā airBaltic līdzīpašnieka pirmais pieteikums tiesā, 2011. gadā nav bijusi pat atbildības apdrošināšana, liecina valsts amatpersonu izteikumi.

Lidsabiedrībai airBaltic, kurā valstij līdz 2011. gada nogalei piederēja 52,6% kapitāldaļu, 2011. gadā turpināja pasliktināties finanšu situācija un valdībai bija jādomā, ko un kā darīt, tāpēc arī vienā no valdības sēdēm radusies ideja par profesionāļu piesaisti šī rēbusa risināšanai. Iespējams, šobrīd jautājumu par Prudentia Advisers piesaisti – konsultēt valsti airBaltic problēmu risināšanā, nebūtu, ja būtu bijis publiskais iepirkums uz attiecīgo konsultāciju pakalpojumu sniegšanu, kur pretendentiem būtu izvirzītas prasības, atlases kritēriji un arī noteikts atalgojums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar akciju emisiju AS Madara Cosmetics vēlas piesaistīt aptuveni trīs miljonus eiro, lai turpinātu attīstīties tikpat strauji kā līdz šim

Šodien sākas parakstīšanās uz AS Madara Cosmetics akcijām. Uzņēmums ir saņēmis oficiālu atļauju piedāvāt investoriem iespēju kļūt par uzņēmuma līdzīpašniekiem. Madara Cosmetics ir tiesīga izteikt akciju publisko piedāvājumu līdz 482,22 tūkstošiem akciju ar cenu 6,25 eiro par vienu akciju. Tās var tikt papildinātas ar 48,22 tūkstošiem akciju līdz kopumā 530,44 tūkstošiem akciju. Parakstīšanās uz uzņēmuma akcijām ilgs līdz 3. novembrim. Ja interese par akcijām būs pozitīva, tad aptuveni no 10. novembra sāksies otrreizējā tirdzniecība.

«Birža mūsu gadījumā ir piemērotākais risinājums gan saistībā ar to, kā piesaistām līdzekļus turpmākai izaugsmei, gan tāpēc, ka iegūstam papildu reputāciju, kas var noderēt, runājot ar nozīmīgākiem un spēcīgākiem ārvalstu klientiem,» norāda Uldis Iltners, AS Madara Cosmetics valdes loceklis un līdzīpašnieks. Uzņēmums plāno piesaistīt aptuveni trīs miljonus eiro. Tos paredzēts ieguldīt nākamo trīs gadu izaugsmē. Precīzākus investīciju plānus kompānija atklās pēc veiksmīgi notikuša akciju pirmreizējā piedāvājuma. Nozare strauji attīstās un aug, tāpēc nepieciešami saprātīgi ieguldījumi, lai varētu turpināt līdzšinējo attīstību. Kosmētikas nozare attīstās dinamiski, un arī Madara Cosmetics katru gadu sortimentā ievieš jaunus produktus. Uzņēmumam veiksmīgi rit vairāki projekti sadarbībā ar zinātniekiem, un paredzams, ka līdz gada beigām būs vairāki jauni produkti. «Mēs redzam sevi kā vienu no inovatīvākajiem uzņēmumiem savā segmentā. Sadarbība ar zinātniekiem ļauj izstrādāt risinājumus, kuru tirgū vēl nav, pierādīt efektivitāti, atrast jaunas pieejas,» saka U. Iltners.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Madara Cosmetics aptaujā apzinās, kādas priekšrocības vēlētos izmantot tās potenciālie akcionāri

LETA,25.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētikas ražotāja AS Madara Cosmetics, gatavojoties akciju kotācijai biržā, aptaujā apzinās, kādas priekšrocības vēlētos izmantot tās potenciālie akcionāri, liecina Madara Cosmetics publiskotā informācija.

Tostarp Madara Cosmetics aptaujā vēlas noskaidrot, vai potenciālie akcionāri gribētu iegūt īpašus piedāvājumus un atlaides, iegādājoties uzņēmuma ražoto produkciju, iespēju saņemt testa paraugus, lai varētu iepazīties ar jaunajiem produktiem, iespēju piedalīties jaunu produktu izstrādē un testēšanā, tajā skaitā dermatologa uzraudzībā, iespēju piedalīties semināros par kosmētiku un ādas kopšanu, vai arī citas priekšrocības.

Madara Cosmetics paziņojumā arī piebilsts, ka nereti kompānijas iepriecina akcionārus ar īpašām privilēģijām, tostarp, piemēram, uzņēmums Wrigley pārsteidzis investorus Ziemassvētkos ar 20 košļājamo gumiju iepakojumiem, Lindt & Sprüngli akcionāri saņem kastes ar izmeklētu šokolādi, Starbucks piedāvā baudīt kafiju bez maksas, savukārt Japan Airlines akcionāriem ir iespēja apceļot Japānu ar 50% atlaidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmums Apple, kas patlaban slepeni strādā pie automašīnas koncepta, norādījis komandai, ka jaunā automobiļa ražošana jāsāk jau 2020. gadā, raksta Bloomberg.

Šis laika periods liecina, ka uzņēmums noteicis agresīvus mērķus un var drīzumā sākt cīņu ar Tesla Motors un General Motors par klientiem. Parasti autoražotāji automašīnas attīstībai velta laiku no pieciem līdz septiņiem gadiem.

Tesla Motors un General Motors plāno 2017.gadā laist pārdošanā elektrisko automobili, kas bez uzlādēšanas var braukt vairāk nekā 200 jūdzes un maksā mazāk par 40 tūkstošiem dolāru.

Db.lv jau rakstīja, ka Apple tagad gatavojas automašīnu ražošanai.

Saskaņā ar medija vēstīto Apple pieņem darbā transportlīdzekļu izstrādes un tehnoloģiju ekspertus, kuriem - vismaz sākotnēji - būs jāstrādā lielā slepenībā. Transportlīdzekļu attīstības programmu, kas izveidota 2014. gadā, vadot Stīvs Zadeskis (Steve Zadesky), kurš iepriekš vadījis iPod un iPhone attīstības komandas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien svinīgā godināšanas ceremonijā laikraksts Dienas Bizness un informācijas tehnoloģiju uzņēmums Lursoft IT pasniedza balvas veiksmīgākajiem Latvijas uzņēmumiem, kā arī tika prezentēts jau sešpadsmitais TOP 500 žurnāls. 2011. gadā lielākais uzņēmums pēc neto apgrozījuma bijis ķīmisko vielu vairumtirgotājs SIA Uralchem Trading, uz otro pozīciju novirzot iepriekšējo gadu līderi AS Latvenergo.

  1. Nominācija TOP 500 līderisSIA Uralchem Trading, kura darbības joma ir ķīmisko vielu vairumtirdzniecība. Šis uzņēmums pakāpies par vienu pozīciju un ierindojies TOPa pirmajā vietā, pēc neto apgrozījuma apsteidzot iepriekšējo gadu līderi AS Latvenergo. Uzņēmuma apgrozījums 2011. gadā sasniedzis 719,9 miljonus latu (pret 2010. g. + 58%). Lielāko uzņēmumu TOPa trijnieku 2011. gadā pēc neto apgrozījuma, tāpat kā gadu iepriekš, noslēdz mazumtirgotājs SIA Rimi Latvia
  2. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 jaunpienācējs – plastmasas cauruļu ražotājs SIA Evopipes. 2011. gadā uzņēmums strādāja ar 9,4 miljonu latu apgrozījumu un lielāko uzņēmumu topā tas debitējis 476. vietā;
  3. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 koncernsAS Elko grupa. Šis datortehnikas vairumtigotājs 2011. gadā spējis sasniegt apgrozījumu 396,3 miljonu latu apmērā (pret 2010.g. + 11,8%). TOP 500 uzņēmumu sarakstā AS Elko grupa, tāpat kā pērn, ierindojies 5. vietā;
  4. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 EBITDA pelnītājsAS Olainfarm, farmaceitisko preperātu ražotājs. AS Olainfarm 2011. gadā strādājis ar 35,8 miljonu latu apgrozījumu (pret 2010.g. + 43,2%), un 2011. gada lielāko uzņēmumu TOPā pēc neto apgrozījuma šoreiz ierindojas 107. vietā;
  5. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 reģionu uzņēmumsSIA Gaļas pārstrādes uzņēmums Nākotne. Uzņēmums, kas nodarbojas ar gaļas pārstrādi un konservēšanu, 2011. gadā strādāja ar 10,9 miljonu latu apgrozījumu (pret 2010.g. + 29%). Lielāko uzņēmumu topā tas ieņem 406. vietu pēc neto apgrozījuma 2011. gadā;
  6. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 darba devējs AS Rīgas Elektromašīnbūves rūpnīca. Šis uzņēmums, kas darbojas masīnbūves jomā 2011. gadā strādājis ar 22,7 miljonu latu apgrozījumu (pret 2010.g. + 68,9%). Lielāko uzņēmumu topā ražotājs ieņem 186. vietu;
  7. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 eksportētājs – SIA Kwintet Production, kas nodarbojas ar darba apģērbu ražošanu. Uzņēmums 2011. gadu noslēdzis ar 11,8 miljonu latu apgrozījumu (pret 2010.g. + 167%) un topā ieņem 378.vietu;
  8. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 pakalpojumu sniedzējs – graudu un lopbarības vairumtigotājs LPKS Latraps. Šis uzņēmums 2011. gadā strādājis ar 75,7 miljonu latu apgrozījumu (pret 2010.g. + 34%) un TOPā ieņem 37. vietu;
  9. Dienas Biznesa izvēle nominācijā TOP 500 ražotājs – mēbeļu ražotājs SIA Avoti SWF. 2011. gadā uzņēmums strādājis ar 16,9 miljonu latu apgrozījumu (2010.g. + 17%). TOPā mēbeļu ražotājs ieņem 262. vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Uz pusi audzis Maserati pārdevēja Modena Motors apgrozījums

NOZARE.LV,27.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Maserati tirgotāja SIA Modena Motors apgrozījums pērn audzis uz pusi, liecina SIA Firmas.lv informācija.

Modena Motors apgrozījums audzis no 547 457 latiem 2010.gadā līdz 1,2 miljoniem latiem pērn.

Savukārt uzņēmuma zaudējumi samazinājušies par 18% - no 69 564 latiem 2010.gadā līdz 58 655 latiem pērn.

Kompānijas vadības ziņojumā norādīts, ka 2011.gadā Modena Motors īpaši izvērtēja izmaksas un darbojās ekonomiski. Neskatoties uz zaudējumiem 2011.gadā, uzņēmums ir pārliecināts, ka turpmāk tas spēs kārtot visas savas saistības.

Tāpat uzņēmuma vadība uzsver, ka Maserati pārdošana ir ilgtermiņa projekts, tāpēc taustāms rezultāts, iespējams, būs 2012.gadā vai vēlāk.

Jau ziņots, ka šā gada janvārī tika veiktas izmaiņas Maserati automašīnu tirgotāja SIA Modena Motors valdē, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA Lursoft informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru