Jaunākais izdevums

Apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums Gap kārtējo reizi radījis vilšanos saviem investoriem, raksta 24/7 Wall St.

Kompānijas apgrozījums pēdējā ceturksnī sarucis par 2% līdz 3,7 miljardiem dolāru. Peļņas maržu dati liecina, ka daudzas tirdzniecības vietas ir strādājušas ar zaudējumiem.

Kompānijas lielākā zīmola Gap pārdošanas apjomi ceturkšņa laikā saruka par 10%, un iepriekšējā ceturksnī kritums bija par vēl 4%. Tādējādi var teikt, ka Gap pietiekami strauji nesamazina tirdzniecības vietu skaitu, lai spētu tikt ārā no zaudējumiem, norāda eksperti.

Uzņēmums jau iepriekš ziņojis, ka izmaksu samazināšanas nolūkos nākamo divu gadu laikā plānots slēgt 230 Gap zīmola veikalus. Pagājušā ceturkšņa beigās Gap zīmolam bija 1082 veikali, bet pārējiem diviem kompānijas zīmoliem Old Navy un Banana Republic – attiecīgi 1160 un 600 veikali.

Kompānijas neveiksmes atspoguļojas arī tās akcijas cenā, kas pēdējo piecu gadu laikā ir sarukusi par 50%. Salīdzinājumam – Standard&Poor’s 500 indekss šajā laika periodā ir audzis par 43%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV apģērbu tirdzniecības milzis «Gap Inc.» ceturtdien paziņoja par plāniem sadalīt to divos uzņēmumos un slēgt 230 veikalus, tādējādi cenšoties uzlabot kompānijas darbību.

«Gap» norādīja, ka atsevišķā uzņēmumā tiks atdalīts zīmols «Old Navy», un šai kompānijai būs šāds nosaukums. Savukārt otram uzņēmuma nosaukums vēl nav dots, un tajā tiks apvienoti «Gap», «Banana Republic» un citi kompānijas zīmoli.

Kompānija skaidro, ka «Old Navy» zīmola tirdzniecības apjomam turpinās kāpums, bet «Gap» pārdošanas apjoms samazinās.

Šobrīd gan nav skaidrs, kur nākamo divu gadu laikā paredzēts slēgt veikalus un cik daudz darbvietas šāds lēmums ietekmēs.

Šobrīd «Gap» nodarbina aptuveni 135 000 cilvēku un pasaulē pārvalda 3688 veikalus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV apģērbu tirdzniecības milzis "Gap Inc." ceturtdien paziņoja, ka slēgs visus savus veikalus Lielbritānijā un Īrijā, taču turpinās darbību šajās valstīs, piedāvājot preces internetā.

Uzņēmumam Lielbritānijā un Īrijā šobrīd ir 81 veikals, un tos pakāpeniski paredzēts slēgt līdz septembrim.

Tāpat "Gap" norāda, ka uzņēmumam ir potenciāls pircējs tā veikaliem Francijā un Itālijā.

Šāds lēmums pieņemts laikā, kad koronavīrusa pandēmijas negatīvās ietekmes dēļ smagi cietusi fizisko veikalu darbība, taču tirdzniecības apjoms internetā palielinājies.

"Gap" darbību Lielbritānijā sāka 1987.gadā, bet Īrijā 2006.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Biržu indeksi pieaug, valdot optimismam par ASV-Ķīnas tirdzniecības sarunām

LETA--AFP,11.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV un Eiropas biržu indeksi ceturtdien lielākoties pieauga, valdot tirgus dalībnieku optimismam par ASV-Ķīnas tirdzniecības sarunām par spīti tam, ka dažu ASV mazumtirgotāju preču noiets brīvdienās bija negaidīti mazs.

Ķīna paziņoja, ka tirdzniecības sarunas Pekinā ar ASV delegāciju ir «ielikušas pamatu» abu pušu bažu atrisināšanai. Dienu pirms tam optimismu par šīm sarunām pauda arī ASV pārstāvji.

ASV un Ķīnas amatpersonu sarunas par izeju no muitas tarifu izraisītā tirdzniecības kara pēdējās dienās ir veicinājušas akciju cenu pieaugumu. To sekmējuši arī Federālās rezervju sistēmas (FRS) vadītāja Džeroma Pauela izteikumi, ka FRS nesteigsies ar procentlikmju celšanu.

Pauels ceturtdien izraisīja īslaicīgu ASV akciju cenu krišanos ar saviem izteikumiem, ka FRS lielajiem vērtspapīru krājumiem vajadzētu būt «būtiski mazākiem» par pašreizējo līmeni, kas ir gandrīz 4 triljoni ASV dolāru. Akciju cenas Volstrītā tomēr atsāka pieaugt un noslēdza tirdzniecības sesiju ar kāpumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Vai ražotnes paplašināšana ir pretrunā ar ilgtspējīgu darbību?

Toms Auškāps, "Balticovo" komunikācijas un attīstības direktors,07.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Holivudas filmas mums ir iemācījušas just līdzi galvenajam varonim, kurš ar visiem spēkiem cīnās pret kāda uzņēmuma vai korporācijas paplašināšanās plāniem, un diemžēl lielākoties šie stāsti ir radušies no reāliem piemēriem, kad uzņēmums ir gājis pāri dabai, cilvēkiem un kopienām, lai attīstītos un iegūtu lielāku peļņu.

Taču ārpus filmām nonākam pie nopietna jautājuma, kas aktuāls jebkuram Latvijas uzņēmumam. Attīstība – vai nu tā ir ražotnes paplašināšana vai jaunu pakalpojumu radīšana – ir nepieciešama, lai izceltos uz pasaules skatuves, vairotu eksportu un rezultātā paaugstinātu dzīves kvalitāti vietējiem iedzīvotājiem. Kāds ir pareizais ceļš, lai nenonāktu pretrunā ar ilgtspējīgu darbību?

Sākas pārmaiņu dekāde

Paplašināšanās nedrīkst pastāvēt bez apsvērumiem par to, kā tiek ietekmēta apkārtējā vide un kopiena. Uzskatu, ka uzņēmums nedrīkst domāt tikai par to, kā šodien gūt peļņu uz iedzīvotāju un vides nākotnes rēķina.

2020. gads oficiāli uzsāk izmaiņu dekādi, kuras kopējais mērķis ir samazināt cilvēku atstāto nospiedumu dabā. Jau šobrīd izjūtam vides izmaiņas, ko radījuši cilvēki. Laikapstākļi paliek arvien neparedzamāki, dabas katastrofas notiek biežāk un ir postošākas. Un tiešu ietekmi jūt ne tikai iedzīvotāji, bet arī mēs – uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru