Piena un aitas gaļas popularizēšanas kampaņas ilgs trīs gadus, plaša reklamēšanās notiks arī kaimiņvalstīs – nozarēm ir vajadzīgs šāds grūdiens, pamato rīkotāji; valsts jau solījusies atbalstīt, Brisele – ilgi domā, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Kampaņas piedzīvos dienasgaismu tikai tādā gadījumā, ja to īstenošanai tiks piešķirts Eiropas Savienības (ES) un Latvijas valsts līdzfinansējums. Līdzekļi abos gadījumos būs jāizlieto trīs gadu laikā, no šā gada vidus līdz 2018. gadam, liecina abu kampaņu iepirkuma procedūru nolikumi.
Ja Brisele dos «jāvārdu», pusi no nepieciešamā finansējuma sniegs ES, 30%, kas aptuveni 840 tūkst. eiro nodrošinās valsts, bet atlikušo piensaimnieki un aitkopji sarūpēs saviem spēkiem. Kampaņu nodošanu izvērtēšanai Eiropas Komisijai (EK) atbalstījusi Zemkopības ministrija. Atbilde no Briseles Latviju varētu sasniegt martā vai aprīlī.
Uzrunās masas
Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības (LPCS) sludinātajā iepirkumā par sabiedrības informēšanas un tirgus veicināšanas kampaņas par pienu un piena produktiem īstenošanu 2014. gada beigās uzvarēja personu apvienība, kurā apvienojušās trīs aģentūras - Mindshare mediju aģentūra, St. Brothers zīmolu un reklāmas aģentūra un sabiedrisko attiecību aģentūra Jazz Communications, aiz borta atstājot Mārketinga komunikāciju aģentūru Ad Astra. Trīs gadu kampaņas, kuras norisināsies Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, līgumcena ir 1,32 milj. eiro. Līdzīgu kampaņu par 1,47 milj. eiro aitas gaļas popularizēšanai iepirkuma konkursa rezultātā uzņēmās vienīgais pretendents – vairāku komunikācijas kompāniju apvienība, ko veido McCann Consulting, McCann Rīga, Inspired un Hansa Media. Piena kampaņas virsmērķis ir dot darbu pašmāju piensaimniekiem, palielinot piena un piena produktu patēriņu. To plānots īstenot pamatā Latvijā, bet atsevišķus pasākumus arī Igaunijā un Lietuvā, mudinot projekta mērķa grupas, īpaši pusaudžus un jauniešus, lietot Latvijas pienu un piena produktus. Iecerēts izvietot reklāmas kaimiņvalstu medijos, Igaunijā, sasniedzot 350 tūkst. plašu auditoriju, bet Lietuvā ar līdzīgām aktivitātēm cer uzrunāt 0,5 milj. cilvēku. «Ticiet vai nē, bet cilvēki ir maz informēti par piena produktiem. Mūsu veiktajā aptaujā 68% respondentu nezināja, ka piens pakās ir pilnīgi dabīgs. Cilvēki teica: «Piens no govs ir super, bet pakās – kaut kas ķīmisks. Mūsu mērķis ir šo mītu ar kampaņas palīdzību izkliedēt,» DB pamato Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības (LPCS) valdes priekšsēdētājs Jānis Šolks. Savukārt aitas gaļas kampaņa vērsta uz aitkopības stiprināšanu Latvijā.
Visu rakstu Gaida Briseles jāvārdu lasiet 6. februāra laikrakstā Dienas Bizness.