Šodien Vecpiebalgā svinīgi atklāts atjaunotais reģionālā autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) posms no Brežģa kalna līdz Vecpiebalgai, kas izmaksāja 8,891 miljonu eiro (ar PVN), liecina VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) sagatavotā informācija.
LVC informē, ka Vecpiebalgas ceļš iepriekš bija ļoti sliktā stāvoklī. Uz ceļa bija iesēdumi, iebrauktas rises, plaisas un bedres, bet ceļa melnais segums jeb asfalts bija pilnībā sabrucis. 2016. gada vasarā SIA 8CBR uzsāka būvdarbus uz šosejas Cēsis–Vecpiebalga–Madona posmā no Brežģa kalna līdz Vecpiebalgai (38.-49. km).
Projekta ietvaros pārbūvēts 11 km garais iepriekš nokalpojušais ceļa posms. Izbūvēta jauna segas konstrukcija: ieklāta karstā asfalta dilumkārta un apakškārta, nesaistītu minerālmateriālu maisījums un salizturīgā kārta. Veikti zemes darbi un nostiprinātas nogāzes. Zem ceļa izbūvētas 17 jaunas caurtekas, kā arī atjaunotas 14 sabiedriskā transporta pieturvietas.
Vecpiebalgas centrā izbūvēts gājēju ceļš un apgaismotas gājēju pārejas. Uzstādītas jaunas ceļa zīmes, barjeras automašīnu un gājēju drošībai. Tāpat ierīkoti ceļa signālstabiņi un uzklāti ceļa horizontālie apzīmējumi.
Ceļam izbūvētas nobrauktuves un sakārtoti pieslēgumi valsts un pašvaldības autoceļiem. Atjaunoti stāvlaukumi pie Brežģa kalna un Vecpiebalgā, kas aktīvi tiek izmantoti tūrisma sezonā.
Atklāšanas pasākumā lentu grieza Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Edgars Tavars, LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange, Vecpiebalgas novada domes priekšsēdētāja Ella Frīdvalde – Andersone un SIA 8CBR valdes priekšsēdētājs Andris Lacbergs.
LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange informēja, ka patlaban tiek izstrādāts rekonstrukcijas projekts arī nākamajam šī ceļa posmam – no Vecpiebalgas Madonas virzienā. Taču ir atvērts jautājums par to, vai šī projekta realizācijai tiks piešķirts finansējums, jo Eiropas Savienības fondu līdzekļi, kas šajā plānošanas periodā bija piešķirti autoceļiem, jau ir pilnībā sadalīti.
SIA 8CBR vadītājs Andris Lacbergs savukārt apliecināja, ka ceļinieki ir gatavi turpināt remontdarbus uz šī autoceļa līdz pat Madonai un atgādināja, ka pērn atklātais Vecpiebalgas ceļa posms, kas iet cauri Taurenei, šogad saņēma ceļu būvniecības nozares Gada balvu.
Pirms gada, 25.augustā tika atklāts rekonstruētais autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona (P30) posms no pārvada pār bijušo dzelzceļa līniju līdz Brežģa kalnam aiz Taurenes (24,6.-38,0.km).
Visa posma garumā tika veikta autoceļa pārbūve un pilnībā atjaunota ceļa sega: izbūvēts salizturīgais slānis, šķembu pamats un divas asfalta kārtas. Projekta ietvaros izbūvēts jauns monolīta dzelzsbetona trīs laidumu tilts pār Gauju.
Arī iepriekšējā objektā būvdarbus veica SIA 8CBR, tos līdzfinansēja ERAF un izmaksas bija 10,4 miljoni eiro (ar PVN). Arī šo projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF).