Sporta ielas atjaunošanā Rīgā, posmā no Valdemāra ielas līdz Skanstes ielai, pirmo reizi Latvijā izmantots zils krustojumu marķējums, pārņemot šo praksi no Skandināvijas valstīm.
Pēc atjaunošanas ieviesti arī mūsdienīgi satiksmes risinājumi - divvirzienu velo satiksme, kā arī satiksmes drošības nolūkos maksimālais braukšanas ātrums ir samazināts līdz 30 km/h, informē pašvaldībā.
“Sporta iela pēc seguma atjaunošanas ir atdzimusi jaunā un modernā veidolā, veiksmīgi apvienojot dažādas mobilitātes iespējas un vairāku grupu intereses. Šī iela ir paraugs tam, kā savienot apkaimi ar pilsētas centru, lietderīgi izmantojot pilsētas telpu. Turklāt ir svarīgi, ka šie ielas seguma atjaunošanas un labiekārtošanas darbi notiek tieši tagad, kad Skanstes apkaimē ir novērojama strauja izaugsme un dažādu nozīmīgu projektu īstenošana,” norādīja Rīgas pašvaldības pagaidu administrācijas vadītājs Edvīns Balševics.
Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs norādīja, ka Rīgas ielu seguma atjaunošanas darbi un velo infrastruktūras izbūve turpināsies arī 2021. gadā. “Sporta ielas seguma atjaunošana ir uzskatāms piemērs ne vien kvalitatīvai remontdarbu izpildei, bet arī mūsdienīgu un drošu satiksmes risinājumu ienākšanai Rīgas ielās, kur katram satiksmes dalībniekam ir sava vieta. Tāpat ne mazāk svarīgi, ka veiksmīgais rezultāts ir tapis ciešā sadarbībā ar apkaimju iedzīvotājiem un nevalstisko organizāciju pārstāvjiem, ieklausoties un ņemot vērā arī viņu redzējumu. Līdzīgā veidā ir pabeigta seguma atjaunošana Krasta ielā, kā arī noslēgumam strauji tuvojas ielas seguma atjaunošanas darbi Bruņinieku un Čaka ielās, bet pavasarī tiks sākta ielas seguma atjaunošana Ģertrūdes ielā, kā arī ir paredzēts uzsākt darbu pie vairāku veloceliņu izbūves,” stāstīja V.Reinbahs.
Sporta ielas projektētāju pārstāvis Jānis Vasaraudzis uzsvēra, ka Sporta ielas atjaunošana ir bijis unikāls projekts. “Sabalansējot visu iesaistīto pušu un pārvietošanās veidu intereses, ir izdevies ieviest vairākus satiksmes drošības jaunievedumus – pirmo reizi Latvijā ir izmantots zils krustojumu marķējums, pārņemot šo praksi no Skandināvijas valstīm, kā arī ir veikta paceltā krustojuma izbūve, kas ievērojami uzlabo velosipēdistu drošību,” projekta inovatīvos risinājumus skaidroja Vasaraudzis.
Līgumsumma Sporta iela izbūvei bija 537,8 tūkstoši eiro bez PVN.