Viena no Latvijas eksporta nozarēm ir kravu pārvadājumi, kas arī 2016. gadā turpināja attīstīties un atjaunot autoparkus, informē Auto asociācija.
Savukārt vietējo pārvadājumu nozarē izaugsmes nav. Par to liecina kravas automobiļu segments no 3.5t līdz 16 t, kas piedzīvojis 27% jaunu automobiļu iegādes lejupslīdi, kamēr 16+t segments, kur pamatā tiek iegādāti seglu vilcēji, piedzīvojis 30% palielinājumu, sasniedzot 1528 jaunu reģistrētu vienību skaistu 2016. gadā.
Pagājušajā gadā 89% no visiem iegādātajiem 16+ tonnu kravas automobiļiem bija seglu vilcēji. Starptautisko pārvadājumu nozarē lielākā daļa kravu pa ceļiem tiek pārvietota ar seglu vilcējiem, kam ir piekabināmas dažāda tipa puspiekabes.
2016. gadā lielākais autoparku atjaunotājs bija Kreiss, kas parku atjaunojis ar 365 jauniem Volvo FH modeļa spēkratiem. Kreiss ir pieminēšanas vērts ar faktu, ka ir iegādājies gandrīz pusi no jauniem reģistrētajiem Volvo zīmola kravas automobiļiem. Otro vietu ieņem Dinotrans, kas parku atjaunojis ar 118 automobiļiem – 62 Scania un 56 Volvo markas spēkratiem. Trešajā vietā ir SIA Head ar 41 spēkratu. ACEA publiskotā informācija par kravas automobiļu reģistrācijas apjomiem Eiropā liecina, ka arī Eiropā kravas automobiļu tirgum 2016. gads bija veiksmīgs, un reģistrāciju skaits 2016. gada 11 mēnešos pieaudzis par gandrīz 11%. Reģistrāciju apjoma samazinājumu piedzīvojuši tikai divi mazie tirgi – Grieķija un Ungārija.
Galerijā augstāk iespējams aplūkot, kuras markas komerctransportlīdzekļi virs 16 tonnām pērn tika visvairāk reģistrēti Latvijā!