Jaunākais izdevums

#2017. gadā uzņēmums eksportēja ap 90% no visas saražotās produkcijas, kopumā uz 29 valstīm visā pasaulē.

Latvijas uzņēmums SIA Vizulo, kas ražo gan iekštelpu, gan āra LED gaismekļus ar savu zīmolu, pērn sasniedzis 5,5 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 45% vairāk nekā gadu iepriekš (2016. gadā 2,5 miljoni).

Trešdien, 28.februārī uzņēmums medijus iepazīstināja ar aizvadītā gada finanšu rādītājiem, eksporta tirgu, jaunumiem produktu un pētniecības jomā. Šogad plāno sasniegt aptuveni astoņu miljonu eiro apgrozījumu, vēsta LETA.

2015. gadā uzņēmums ieguva «The Rising Stars» titulu, kas tiek piešķirts daudzsološiem nozares uzņēmumiem, un iekļuvis grāmatā «Treasures of Latvia», kas palīdzējis darbā ar rietumvalstu klientiem. 2017. gadā uzņēmums saņēmis arī «Red Jackets» titulu. Uzņēmums dibināts 2012.gadā, taču ražošanu uzsāka 2013.gada rudenī. Lielākā daļa speciālistu no «Vizulo» izpētes un attīstības inženieru komandas ir Rīgas Tehniskās Universitātes absolventi.

2017. gadā uzņēmums eksportēja ap 90% no visas saražotās produkcijas, kopumā uz 29 valstīm visā pasaulē – no Peru līdz pat Jaunzēlandei. Lielākie eksporta tirgi ir Francija, Holande, Igaunija, Islande, Izraēla, Jaunzēlande, Somija, Šveice un Vācija. Latvijas tirgū paliek vien ap 10% no kopējā «Vizulo» tirdzniecības apjoma.

2016. gadā uzņēmums pārcēla ražošanu uz Iecavas novada Lauču lejām un šobrīd nodarbina 70 darbiniekus.

Kā izskatās Vizulo ražotne - skatiet galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums, LED gaismekļu ražotājs «Vizulo» ierindojies starp uzvarētājiem Ungārijas pašvaldības izsludinātā iepirkumā, kā rezultātā Budapeštā līdz 2019. gada maijam plānots nomainīt un uzstādīt 2500 jaunus uzņēmuma ražotus gaismekļus.

Šobrīd «Vizulo» gaismekļi jau ir redzami Ungārijas pilsētā Donavas upes krastos, jo «Vizulo» pirms gada uzvarēja mazākā projektā pilsētas apgaismojuma renovācijas ietvaros. Līdz nākamā gada maijam uzņēmuma ražoti gaismekļi būs redzami arī uz citām pilsētvidē stratēģiski nozīmīgām ielām, piemēram, «Hungaria ring», «Könyves Kálmán» un citām pilsētas ielām.

«Lauvas tiesu no uzņēmuma apgrozījuma veido tieši eksports. Viens no konkursa lielajiem mērķiem bija atrast iespējami energoefektīvākus risinājumus, tāpēc varam būt gandarīti, ka mūsu piedāvājums šajā ziņā izrādījās atbilstošs un konkurētspējīgs,» uzsver «Vizulo» valdes priekšsēdētājs Jānis Zeltiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju LED gaismekļu ražotājs “Vizulo” Dienvidholandes pilsētā Nordveikā (Noordwijk) īsteno apkārtējai videi un faunai draudzīgu gaismekļu uzstādīšanas projektu, īpašu uzmanību ielu apgaismojumā pievēršot cilvēku redzes komfortam.

Šobrīd tūristu iecienītajā Nīderlandes piejūras pašvaldībā tiek uzstādīti 250 ielu apgaismošanas īpašie gaismekļi. Tiesības īstenot šo projektu “Vizulo” ieguva, uzvarot Nordveikas pašvaldības publiskajā iepirkumā un pierādot sevi kā spēcīgāko uzņēmumu ar kvalitātes, ilgtspējas un dizaina ziņā labāko risinājumu.

“Vizulo” jau ilgstoši ir viens no stabiliem gaismekļu tirgus dalībniekiem Nīderlandē, kas nu iesaistījies arī mazākos projektos ar specifiskām prasībām apkārtējās vides un faunas aizsardzībā.

Nīderlandes tirgus infrastruktūras objektu projektētājiem un būvniekiem, kā arī ar to saistīto preču ražotājiem un tirgotājiem ir mūsdienīgi izaicinošs, jo šajā Beniluksa valstī īpašu uzmanību pievērš ekoloģijas un apkārtējās vides aizsardzības jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijā ražotos gaismekļus uzstādīs slēpošanas kūrortā Kurševelā

Dienas Bizness,26.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas slēpošanas kūrorta Kurševelas (Courchevel) nakts trases šoziem izgaismos Latvijas uzņēmuma «VIZULO» ražotie lieljaudas LED gaismekļi, informēja uzņēmumā.

«VIZULO» ražotnē izgatavotie 140 Mustang un Owl gaismekļi ar kopējo jaudu 50kW izgaismos slēpošanas trases 2,5 kilometru garumā.

«2016.gadā vienā no lielākajām apgaismojuma izstādēm pasaulē Light+Building Frankfurtē iepazināmies ar mūsu Francijas partneriem. Šobrīd Francija ir viens no lielākajiem mūsu ražotnes eksporta tirgiem, 2017.gadā veidojot 14% no kopējā eksporta apjoma,» stāsta SIA «VIZULO» valdes priekšsēdētājs Jānis Zeltiņš.

«Pakāpeniski kāpinot sadarbības apjomus, pusotra gada laikā esam piegādājuši gaismekļus visā Francijā un Francijas pārvaldībā esošajā Reinjonas salā 1 miljona eiro vērtībā,» piebilst J.Zeltiņš.

SIA «VIZULO» ir Latvijas uzņēmums, kas ražo gan iekštelpu, gan āra LED gaismekļus ar savu zīmolu. 2015. gadā tas ieguva «The Rising Stars» titulu, kas tiek piešķirts daudzsološiem nozares uzņēmumiem, un iekļuvis grāmatā «Treasures of Latvia», kas palīdzējis darbā ar rietumvalstu klientiem. 2017. gadā uzņēmums saņēmis arī «Red Jackets» titulu. Uzņēmums dibināts 2012.gadā, taču ražošanu uzsāka 2013.gada rudenī. Lielākā daļa speciālistu no «VIZULO» izpētes un attīstības inženieru komandas ir Rīgas Tehniskās Universitātes absolventi. 2017. gadā uzņēmums eksportēja ap 90% no visas saražotās produkcijas, kopumā uz 29 valstīm visā pasaulē – no Peru līdz pat Jaunzēlandei. Lielākie eksporta tirgi ir Francija, Holande, Igaunija, Islande, Izraēla, Jaunzēlande, Somija, Šveice un Vācija. Latvijas tirgū paliek vien ap 10% no kopējā «VIZULO» tirdzniecības apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes pilsētā Zvollē, kas ir Overeiselas provinces galvaspilsēta, uzstādīs 5000 Latvijas uzņēmuma Vizulo izstrādātos Vizulo Mini Martin gaismekļus. Jau šobrīd pilsētu izgaismo 2500 gaismekļu, bet atlikušie tiks izvietoti jau tuvākajā laikā.

Ņemot vērā vienu no Zvolles pašvaldības mērķiem – koncentrēšanos uz nepārtrauktu attīstību un videi draudzīgu projektu īstenošanu – vadība pērn pieņēma lēmumu pakāpeniski pilsētvidē esošos gaismekļus nomainīt uz LED apgaismojumu, kas nodrošina lielāku energoefektivitāti. Tāpēc gan pērn, gan šogad tika izsludināts konkurss, kur abos gados par konkurētspējīgāko un atbilstošāko piedāvājumu atzina LED gaismekļu ražotāja Vizulo iesniegto piedāvājumu.

«Ielu apgaismojuma jomā Nīderlandē valda ļoti spraiga konkurence, jo milzīgu tirgus daļu ieņem vietējais uzņēmums Philips. Šis ir zīmols, kas par saviem apjomiem liekus komentārus neprasa. Ņemot vērā, ka Nīderlandē ir pietiekami attīstīta protekcionisma politika un vietējo uzņēmumu tiesību aizsargāšana, patīkami, ka spējam ne tikai pārliecināt ārvalstu klientus par savu produktu kvalitāti, bet arī konkurēt ar globāliem tirgus līderiem,» uzsver Jānis Zeltiņš, Vizulo valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā pusotra gada laikā Izraēlā pašmāju LED gaismekļu ražotājs «Vizulo» nomainījis un uzstādījis vairāk nekā 16 tūkstošus gaismekļu četru projektu ietvaros, kas sanāk apmēram 480 km garš ceļš.

Iecavas uzņēmums «Vizulo», kas ražo iekštelpu un ārtelpu gaismekļus, eksportē savu produkciju uz 29 pasaules valstīm, tostarp uz Izraēlu. Šobrīd ražotājs LED gaismekļus uzstādījis četros Izraēlas reģionos – trešajā lielākajā Izraēlas pilsētā Haifā, uz Jūdejas un Samarijas reģiona valsts ceļiem, greznā lauku pilsētā Savionā, kura atrodas 11 km attālumā no Telavivas, kā arī izstāžu centrā «Muni expo». Šo projektu ietvaros izstādīti četri dažādi «Vizulo» gaismekļu modeļi.

Publisko iepirkumu mērķis bijusi pilsētas apgaismojuma maiņa pret energoefektīviem gaismekļiem, lai samazinātu elektroenerģijas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu. «Pēdējos gados ārvalstīs izteikti vērojama tendence nomainīt vecos gaismekļus pret videi un izmaksās draudzīgāku apgaismojumu, ko nodrošina LED apgaismojums», komentē «Vizulo» valdes priekšsēdētājs Jānis Zeltiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas LED gaismekļu ražotājs “Vizulo” ir uzstādījis jau vairāk kā 25 000 gaismekļu Islandes pašvaldībās aptuveni 7,5 miljonu vērtībā, informē uzņēmums.

“Vizulo” nodrošina izdevīgāko risinājumu 10 gadu periodam, kurā ņemts vērā ne vien elektrības patēriņš un īpaša gaismekļu konfigurācijas spēja, piemēram, neapžilbināt satiksmes dalībniekus, bet arī iespēja mākslīgajā apgaismojumā redzēt priekšmetus reālās krāsās, kādas var redzēt saules gaismā.

“Vizulo” valdes loceklis Jānis Zeltiņš skaidro: “Islandē konkursi tiek veidoti, primāri domājot par iedzīvotāju labsajūtu, piemēram, lai ārpus telpām uzstādītais apgaismojums nespīdētu iekšā māju logos, neapžilbinātu gājējus, autobraucējus, velosipēdistus. Tā kā Islandē bieži ir nomācies laiks un piecus mēnešus gadā šajā valstī ir polārā nakts, kvalitatīvs ieluapgaismojums ir jo īpaši svarīgs. Viens no konkursu vērtēšanas kritērijiem ir tas, lai izvēlētās apgaismojuma diodes precīzi atveidotu krāsas (salīdzinot ar dabisko gaismu) it visam ne tikai ārā, bet arī iekštelpās. Tādēļ svarīgs nosacījums ir gaismekļu augstais krāsu atveidošanas indekss (Color Rendering Index – CRI). Tādejādi tiek panākts, ka konkursos var piedalīties tikai uzņēmumi ar gaismekļiem, kuriem ir augstvērtīgas diodes.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LED gaismekļu ražotājs Vizulo, kas šodien kā uzlecošā eksporta zvaigzne saņēma The Red Jacket, šogad plāno sasniegt piecu miljonu eiro apgrozījumu. Netālu no Iecavas bāzētais uzņēmums, kas ražo augstas pievienotās vērtības produktus, eksporta tirgu paplašinājis līdz 27 valstīm un ieguvis tiesības izgaismot Ziemassvētku vecīša pilsētu Rovaniemi Somijā.

Vizulo 90% saražotās produkcijas eksportē. Lielākie eksporta tirgi ir Jaunzēlande, Francija, Izraēla, Somija, Vācija, Šveice, Holande un Zviedrija.

«Valstis, uz kurām eksportējam, ir augsti attīstītas valstis, kurās ir ļoti augstas tehniskās prasības, nevis uzsvars tiek likts uz cenu. Tas, ka esam pieprasīti šajos tirgos, norāda, ka spējam ražot augstvērtīgu produktu ar augstu pievienoto vērtību,» norāda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Jānis Zeltiņš.

Uzņēmums ļoti rūpīgi strādā pie sava zīmola attīstības un koncentrējas uz produktu ražošanu tirgošanai ar Vizulo zīmolu. Sava zīmola veidošana ir sarežģīts un laikietilpīgs darbs, īpaši strādājot attīstīto valstu tirgos, kur konkurenti ir 100 gadīgas kompānijas un Vizulo lielākajā daļā konkursu ir vienīgais uzņēmums no Austrumeiropas, viņš skaidro. Eksporta tirgos uzņēmums iekarojis arī tādas eksotiskas valstis kā Peru, Apvienotie Arābu Emirāti u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esam gatavi attīstīt spēcīgus eksporta zīmolus un konkurēt pasaulē?

Jānis Zeltiņš, Vizulo valdes priekšsēdētājs,28.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā novērojama pieaugoša aktivitāte pašmāju uzņēmumu veidošanā, produktu ražošanā un pakalpojumu piedāvājumā. Liela daļa uzņēmumu neiztur pat vietējo konkurenci, taču nav noslēpums, ka nereti uzņēmuma ilgtspējīga darbība ir atkarīga tieši no eksporta tirgus.

Saprotams, ka eksporta tirgus nav nekāda medusmaize un konkurence ir ļoti spraiga, taču, nemitīgi strādājot pie sava uzņēmuma un produkta attīstības, ir iespējams ielauzties gan Eiropas Savienības (ES) tirgū, gan valstīs ārpus ES. Atsaucoties uz ekonomista Pētera Strautiņa nesenajiem izteikumiem, šobrīd jārēķinās, ka saistībā ar Brexit scenāriju Eiropas ekonomika tuvojas nopietniem satricinājumiem, kuru ietekme varētu būt vērta 0,7% no IKP, tā prognozē OECD. Līdz ar to eksporta tirgus diversifikācija ir aktuāls jautājums mūsu dienas kārtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Vizulo ir noslēdzis līgumu ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) par vairāk nekā 0,5 milj. eiro piesaisti no Norvēģijas finanšu instrumenta programmas "Uzņēmējdarbības attīstība, inovācijas un mazie un vidējie uzņēmumi".

Projekta ietvaros kompānija ir iecerējusi paaugstināt ražošanas efektivitāti, lai veicinātu konkurētspēju zaļo inovāciju jomā.

Kā norāda uzņēmumā, projekta kopējās attiecināmās izmaksas lēšamas vairāk nekā 1,5 milj. eiro apmērā, savukārt granta finansējuma daļa veido vairāk nekā 0,5 milj. eiro. Projektu plānots īstenot līdz 2024.gada 2.janvārim.

Jaunā ģeopolitiskā un ekonomiskā realitāte Eiropā un pasaulē, kā arī no tām izrietošā energoresursu sadārdzināšanās, arvien vairāk aktualizē jautājumus par ilgtspējīgu ražošanu un inovatīviem produktiem, kas rada augstu pievienoto vērtību un ir energoefektīvi. Jau šobrīd organizācijas kā privātajā, tā valsts sektorā meklē risinājumus, lai optimizētu procesus ražošanā, biznesa pārvaldībā, administratīvo funkciju nodrošināšanā un arī apsaimniekošanā. Turklāt ierasti nozīmīga izmaksu pozīcija ir tieši siltumefektivitāte un elektroenerģijas izlietojums, piemēram, apgaismojuma nodrošināšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas LED gaismekļu ražotājs SIA “Vizulo” investējis 1 489 000 eiro trīs jaunu industriālo iekštelpu gaismekļu ražošanas iekārtu iegādē un uzstādīšanā ražotnē Iecavā, tādējādi kāpinot uzņēmuma konkurētspēju zaļo inovāciju jomā.

Pateicoties šim ieguldījumam, uzņēmums kā vienu no prioritātēm nākamajiem trim gadiem ir izvirzījis palielināt iekštelpu gaismekļu pārdošanas apjomus līdz 30% no uzņēmuma grupas kopējā apgrozījuma. “Vizulo” grupas apgrozījums 2023. gadā bija 19,1 miljons eiro.

SIA “Vizulo” investīcijas piesaistījis, izmantojot Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas grantu sniegtās iespējas. Ieguldījumi jaunajās iekārtās ļāvuši paplašināt produktu klāstu ar jauniem, augstas pievienotas vērtības produktiem, kā arī, optimizējot ražošanas procesus, samazinājis materiālu patēriņu. Uzņēmums iegādājies metāla lokšņu automātiskās lāzerštancēšanas iekārtu ar robotizētu lokšņu ielādi un sortēšanu, robotu sistēmu automatizētai gaismekļu vadu savilkšanai un lokšņu metāla locīšanas iekārtu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

LED gaismekļu ražotājs Vizulo: RTU spēj sagatavot augsta līmeņa speciālistus

Lelde Petrāne,19.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas LED gaismekļu ražotāja «Vizulo» apgrozījums aizvadītajā gadā pārsniedzis 8 miljonus eiro, kas ir par 46,5 % vairāk nekā 2017. gadā. Uzņēmuma apgrozījums pērn bijis 8 062 834 eiro, kas atbilst gada sākumā izteiktajām prognozēm.

Neto peļņa 2018. gadā bijusi 668 366 eiro – par 37,4 % vairāk salīdzinājumā ar gadu iepriekš. Pašlaik Iecavā bāzētais uzņēmums nodarbina 104 cilvēkus.

Šā gada septiņos mēnešos «Vizulo» apgrozījums veido 4,7 miljonus eiro, kas ir par 12 % vairāk, salīdzinot ar tādu pašu laika periodu iepriekšējā gadā. Uzņēmuma plānotais apgrozījums 2019. gadā ir 12,5 miljoni eiro. Šāda prognoze iespējama, jo uzņēmuma darbībā ir vērojama sezonalitāte un gada otrajā pusē allaž esot vērojams apgrozījuma pieaugums.

«Spējam radīt starptautiskam pieprasījumam atbilstošus produktus, kas ļauj mums turpināt attīstīties gan vietējā tirgū, gan jo īpaši globālajā LED gaismekļu segmentā,» saka uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Jānis Zeltiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas LED gaismekļu ražotājs “Vizulo” realizējis apjomīgu projektu Zviedrijā, Halmstadē, tur uzstādot aptuveni 12 000 Iecavā ražotos LED gaismekļus gandrīz 200 000 kvadrātmetru platībā.

Aprīkojot mazumtirdzniecības ķēdes veikalu un noliktavu telpas ar jaunākās paaudzes apgaismojumu, pasūtītājs kā vienu no galvenajiem uzdevumiem pretendentiem bija uzdevis mazināt darbinieku nogurumu, ar apgaismojuma palīdzību nodrošinot kvalitatīvu un drošu darba vidi, kā arī maksimālu energoefektivitāti.

Darbi no projektēšanas, ražošanas, piegādes un uzstādīšanas ilga gadu. Apjoms iespaidīgs – gandrīz 200 000 kvadrātmetru lielu telpu (veikalu ķēdes un tai piederošo trīs noliktavu) aprīkošana ar industriāliem, lineāra tipa gaismekļiem.

Zviedrijā gan darba devēju, gan valsts normatīvo aktu līmenī tiek pievērsta īpaša uzmanība apgaismojumam darbavietās no darbinieku veselības nekaitīguma viedokļa. Proti, kā norāda Zviedrijas Darba vides aģentūra, tad nepareizi veidots apgaismojums veicina acu nogurumu, galvassāpes un spriedzi kaklā, plecos un mugurā, kā arī palielinās arī nelaimes gadījumu risks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pāris gadu laikā kļūst par eksporta izcilniekiem

Armanda Vilcāne,18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas vārda nešanu pasaulē četras iepriekšējo gadu uzlecošās eksporta zvaigznes saņems The Red Jackets dāvinātās sarkanās žaketes

Pāris darbības gadu laikā šie uzņēmumi eksporta apgrozījumā sasnieguši viena miljona eiro atzīmi un veiksmīgi nokļuvuši izcilāko eksporta zīmolu sarakstā. Šogad žaketes kā apzīmējumu un pateicību izcilam darbam eksporta tirgu apguvē saņems infografiku rīku izstrādātājs Infogr.am, saldumu ražotājs Pure Chocolate, LED gaismekļu ražotājs Vizulo un prāta spēļu radītājs Brain Games.

No 2013. gada The Rising Stars jeb uzlecošās eksporta zvaigznes titulu saņēmis jau 21 uzņēmums ar ambīcijām sasniegt viena miljona eiro eksporta apgrozījumu. Šis ir pirmais gads, kad kāds no titula saņēmējiem šo mērķi ir arī sasniedzis. Pure Chocolate un Brain Games to izdevies izdarīt četru gadu laikā, bet Vizulo un Infogr.am vien nepilnu divu gadu laikā. The Red Jackets pārstāvji gan norāda, ka miljona atzīmei tuvojas arī citas uzlecošās eksporta zvaigznes, piemēram, Draugiem.lv grupas uzņēmums Vendon, kas nodarbojas ar tirdzniecības automātu uzraudzības un maksājumu risinājumu izstrādi. Strauji audzis arī brokastu pārslu ražotājs MILZU! un bērnu kartonu spēļu ražotājs GIGI Bloks. No šī gada The Rising Stars pretendentiem The Red Jackets titulam tuvojas arī Latvijas audio tehnoloģiju uzņēmums Sonarworks un PlayGineering, kas strādā ar video analītikas un multimediju sistēmu risinājumu izstrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jebkurā gadījumā ir vērts domāt par energoefektivitāti: gan iegādājoties jaunas, gan lietotas iekārtas. Ideāls brīdis energoefektivitātes pasākumiem ir, ieejot jaunos tirgos un ģenerējot papildu apgrozījumu

Tas izriet no DB un Altum kopīgi rīkotās diskusijas, kurā piedalījās LMT viceprezidente Laura Keršule, Altum energoefektivitātes eksperts Edgars Kudurs, Altum korporatīvās kreditēšanas vadītāja Lija Vītoliņa, kā arī AJ Power valdes loceklis Roberts Samtiņš un Vizulo pētniecības un attīstības direktore Linda Zeltiņa.

Kurām nozarēm prioritāri par energoefektivitāti būtu tagad jādomā?

L. Zeltiņa: Kā ražotājiem mums energoefektivitāte ir ļoti būtiska, jo elektroenerģijas cena atstāj ietekmi uz produktu pašizmaksu. Plānojam šogad visām iekārtām uzstādīt arī viedos skaitītājus, lai monitorētu ražošanas pašizmaksu. Mūsuprāt, mēs tādējādi varēsim būt vēl efektīvāki un pazemināt produkcijas cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Kā kopīgi pārvarēt krīzi

Latvijas Eksportētāju asociācija "The Red Jackets",24.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir maza un dinamiska ekonomika, kas ir atkarīga no ārējā pieprasījuma un pasaules tendencēm. Dīkstāve un patēriņa kritums Eiropā un pasaulē būtiski ietekmēs Latvijas ražošanas apjomus. Eksportētāji ir Latvijas dzinējspēks, un, ja saņems fokusētu un pareizu atbalstu tuvāko mēnešu laikā, tie ātri atgūsies, kad ekonomikas sāks stabilizēties.

Latvijas Eksportētāju asociācija "The Red Jackets" kopā ar vadošajiem eksportētājiem ir nākusi klajā ar manifestu, kas palīdzēs strukturēt un veidot atbalstu uzņēmumiem. Pirmkārt, paredzēt "Dīkstāves reglamentu" VISĀM nozarēm, neatkarīgi no NACE klasifikācijas. Ir jāizveido atbalsta mehānisms eksportējošo uzņēmumu atbalstam, kam būtiski krities apgrozījums, neskatoties uz uzņēmumu piederību kādai konkrētai nozarei. Vai arī jārada ļoti raits process, kā pievienot nozares esošam reglamentam, lai valsts palīdzība būtu efektīva un tūlītēja. Asociācija iesaka arī diferencēt atbalstu - nodokļu atvieglojumu vai daļēja atalgojuma formā atkarībā no tā, cik lielā mērā uzņēmumu ir skārusi vīrusa ietekme (procentuāls apgrozījuma kritums), ko VID ir viegli pārbaudīt un kontrolēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas finanšu instrumenta programmā "Zaļo inovāciju un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju produktu ieviešana ražošanā" atklāta konkursa rezultātā atbalstu saņēmuši 19 projekti, piesaistot no 223 līdz pat 599 tūkstošiem eiro, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA).

LIAA administrētajā programmā atbalstu saņēmušie uzņēmumi ieviesīs ražošanā jaunus produktus, automatizēs ražošanas procesus kā arī veiks pētnieciskos darbus sadarbībā ar Norvēgijas un Latvijas zinātniekiem.

"Šī ir viena no retajām programmām, kurā bija iespējams piesaistīt līdzfinansējumu arī ražošanas iekārtām, tādēļ konkurence par finansējumu bija augsta. Kopumā atklātā konkursā pieteicās vairāk 63 uzņēmumi. 18 no 19, atbalstu saņēmušajiem, uzņēmumiem izdevies piesaistīt arī partnerus no Norvēģijas, kas ļaus attīstīt jaunas kompetences un īstenot sadarbības projektus arī nākotnē. Latvijas eksporta struktūrā augsto tehnoloģiju produkcija sasniegusi jau 20% un uzņēmumu lielā interese par jauno tehnoloģiju ieviešanu liecina, ka šī sadaļa turpinās kāpt," uzsver LIAA direktors Kaspars Rožkalns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Drošības un aizsardzības industrijas uzņēmumi dibina kompetences centru DefInno

Db.lv,22.08.2024

SIA "DefInno" valdes locekle un DAIF Latvija valdes priekšsēdētāja Elīna Egle.

Foto: Kristaps Kalns, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drošības un aizsardzības industrijas uzņēmumi ir nodibinājuši kompetences centru "DefInno" un tas ir reģistrēts Uzņēmumu reģistrā.

Tā dibinātāji ir Latvijas Drošības un aizsardzības industriju federācija (DAIF Latvija), SIA "Armgate", SIA "Belss", SIA "Energolukss", SIA "DATI Group", SIA "Pelegrin", SIA "TETERS" un SIA "VIZULO".

SIA "DefInno" mērķis kā inovāciju klasterim ir paaugstināt drošības un aizsardzības nozarēs strādājošo uzņēmumu konkurētspēju, kā arī uzņēmumu un izglītības un pētniecības iestāžu sadarbību jaunu produktu, pakalpojumu un tehnoloģiju attīstībā atbilstoši nacionālā, Eiropas Savienības un Ziemeļatlantijas Līguma organizācijas līmenī noteiktajām prioritātēm iekšējai un ārējai drošībai. Tam tiks piesaistīts privātais un publiski pieejamais finansējums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

FOTO: Nosaukti Latvijas izcilākie eksporta zīmoli

Dienas Bizness,23.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksporta atbalsta iniciatīva The Red Jackets nosaukusi 20 izcilākos un veiksmīgākos Latvijas eksporta zīmolus un 10 uzlecošās eksporta zvaigznes. Pasākumā svinīgi atklāta arī Latvijas eksporta izcilnieku digitālā platforma, kas interaktīvā veidā stāstīs par 100 veiksmīgiem eksporta uzņēmumiem, to klātbūtni un sasniegumiem pasaules tirgos.

Red Jackets titulu šogad saņēma 20 eksporta izcilnieki, kas nes Latvijas vārdu pasaulē: Biznesa augstskola «Turība», D8 Corporation, EKJU, Elko Grupa, Krassky, Kreiss, LATRAPS koop.sabiedrība, Latvijas Piens, Latvijas Universitāte, Nordtext, Peruza, Pharmidea, Printful, Skonto Prefab, Tenapors, TestDevLab, Troll Smiltene, Twino, X Infotech, Z-Light. Sarkanās žaketes saņēma arī četri no iepriekšējos gados Rising Stars titulu ieguvušajiem uzņēmumiem, kuri dažu gadu laikā ir strauji auguši, pārsniedzot 1 miljona eiro eksporta apgrozījuma slieksni: Pure Chocolate, Vizulo, Brain Games un Infogr.am. Rising Stars tituls un simboliskās sarkanās vestītes tika pasniegtas desmit uzlecošajām eksporta zvaigznēm un daudzsološiem uzņēmumiem: Anatomy Next, Art Fairs Service, CakeHR, Edurio, Ette-Tete, Mintos, Nordigen, One Wolf, PlayGineering Systems un Sonarworks. Zīmīgi, ka 8 no 10 titulētajiem uzņēmumiem darbojas IT nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja mobilo telefonu ražotāju plāns ir dot izšķirošo triecienu amatieru fotoaparātiem, lai pilnībā iznīcinātu šo segmentu un pircējus «pārsēdinātu» uz viedtelefoniem, Huawei lieliem soļiem tuvojas šim mērķim.

Paraugoties uz P20 Pro, uzreiz redzams, ka Huawei ir pamatīgi piestrādājuši, lai tālrunis būtu pievilcīgs, un, iespējams, pat centušies tajā apvienot vairāk, nekā vajadzētu, proti, plānā korpusā ievietot jaudīgu kameru, plašu ekrānu un vēl piedevām arī ietilpīgu akumulatoru.

P20 Pro piesaista uzmanību ar ļoti neparastu un vizuāli krāšņu toņmaiņas korpusu. Tonētais spogulis, protams, ir baiss pirkstu nospiedumu magnēts, taču saulē vizuļo tik skaisti, ka varētu vienu otru estētu «paķert» tikai ar ārieni.

Otra uzkrītošā lieta neapšaubāmi ir trīs kameras lēcas. Tā kā 180 gramus smagajam tālrunim ir tikai 7,8 milimetrus biezs korpuss, visai kamerai tajā vieta neatradās, tādēļ to nācās pāris milimetrus izbīdīt uz āru. Jo īpaši centrālo 40 megapikseļu un tālummaiņas kameru, kas kā divas acis bolās uz pasauli. Tas tomēr nav ļoti pārdomāts risinājums. Pirmkārt, izvirzījums bieži aizķeras aiz kabatas malas, otrkārt, noguldot tālruni uz muguras, tas uz virsmas atbalstās ar lēcu. Tādējādi pieaug risks, ka stikliņš ātri saskrāpēsies. Pieredze diemžēl rāda, ka vēl neviens no šobrīd tālruņos izmantotajiem aizsargstikliem nav spējīgs pilnībā pasargāt no švīkām.

Komentāri

Pievienot komentāru