Latvijas pārtikas ražotāji Dubaijas izstādē "Gulfood" ieguvuši jaunus potenciālos sadarbības partnerus, un cer uz eksporta apjomu palielināšanu.
Izstāde "Gulfood" šogad notika jau 25. reizi, un aizvadītajā nedēļā tā norisinājās Dubaijas Pasaules tirdzniecības centrā (AAE). Katru gadu izstādi apmeklē vairāk nekā 100 tūkstoši pārtikas nozares speciālistu no 200 valstīm, un tajā piedalās vairāk nekā 5000 dalībnieku.
Šajā gadā izstādē piedalījās 16 Latvijas pārtikas ražotāji - SIA "Balticovo", SIA "Cannelle Bakery", SIA "Cido grupa", SIA "Markol", SIA "Orkla Confectionery & Snacks Latvija", SIA "King Coffee Service", AS "Dobeles dzirnavnieks", SIA "Very Berry", SIA "Nordic Food", SIA "Pernes L", SIA "Baltic Stars International", SIA "Ramkalni Nordeco", AS "Smiltenes piens", SIA "Top Food", AS "Tukuma piens", AS "Jaunpils Pienotava".
Aptaujātie ražotāji stāsta, ka dalība bijusi vērtīga - nodibināti kontakti un patlaban uzsākts darbs ar potenciālajiem sadarbības partneriem, tādēļ viņi cer uz jauniem pasūtījumiem, kas ļaus palielināt eksporta apjomus.
"Cannelle Bakery" izstādē piedalījās trešo reizi, stāsta kompānijas valdes priekšsēdētājs Ivars Skrebelis. Pirmās divas reizes bija 2015. un 2016. gadā, taču, tā kā no šīm izstādēm uzņēmums nav saskatījis nekādu atdevi, tad nolemts izstādē vairs nepiedalīties.
"Tomēr nepārtraukta dalība citās nozīmīgajās pasaules izstādēs apliecināja, ka produktu piedāvājums, kuru tikām attīstījuši pēdējo gadu laikā tagad varētu būt piemērots arī Tuvo Austrumu tirgum, tāpēc nolēmām piedalīties 2020. gada izstādē. Pārliecinājāmies, ka īpaši lielu interesi apmeklētāji izrādīja par mini pīrādziņiem un biezpiena bumbiņām, kā arī beigeļiem, un burgermaizītēm. Daudzie jauniegūtie biznesa kontakti ir pamats tālākam darbam, lai turpinātu palielināt eksporta apgrozījumu, kas uz šo brīdi uzņēmumā veido gandrīz vai pusi," stāsta I. Skrebelis.
Uzņēmums "Orkla" piedalījies jau 5. reizi, ar pārtraukumiem kopš 2014.gada, stāsta kompānijas pārstāve Lineta Mikša. "Šoreiz izvēlējāmies piedalīties, jo kopš apvienošanās (Orkla Confectionery & Snacks Latvija un Orkla Foods Latvija) varējām piedāvāt jaunas produktu kategorijas ar zīmolu "Spilva", piemēram, mērces, dresingi, majonēzes utt."
"Lielākā interese bija par kartupeļu čipsiem, jo šajā valstī "snacking" kultūra ir ļoti attīstīta. Līdz ar to saredzam arī potenciālu šajā virzienā. Šobrīd pēc izstādes uzsāksim darbu pie iegūto kontaktu apgūšanas," viņa stāsta.
Savukārt "Smiltenes piens" izstādē piedalījās ceturto reizi. "Redzējām gan daudzus citus interesantus produktus, gan iepazīstinājām izstādes apmeklētājus ar saviem gardumiem. Šobrīd cītīgi un mērķtiecīgi strādājam, bet par rezultātiem labprāt izstāstīsim tad, kad būsim nogādājuši pirmo kravu," sacīja uzņēmuma pārstāvji.