Jaunākais izdevums

Lai padarītu rokas instrumentus, piemēram, elektriskos urbjus ērti pieejamus – gan vietas, gan laika ziņā –, turpmāk SIA Stats Serviss piedāvās tos iznomāt pakomātos

Ejot laikam, mainās klientu vajadzības, prasības un ieradumi, tāpēc būvtehnikas un elektroinstrumentu nomas uzņēmums Stats Serviss no nākamā gada sākuma tirgū plāno piedāvāt pirmos instrumentu nomas punktus, kas nebūs ierasta filiāle, bet pašapkalpošanās automāts. Pirmie no šiem nomas punktiem atradīsies Rīgas apkaimes lielveikalos, lai uzņēmums varētu nodrošināt ērtāku loģistiku un, ja nepieciešams, tad šos nomas automātus papildināt ar instrumentiem. Ja sākotnējais projekts būs veiksmīgs, tad gada laikā uzņēmums šo pakalpojumu plāno piedāvāt visā Latvijā, kā arī vēlāk Baltijā. Projekta sākumā nomas automāti darbosies veikalu darba laikā, bet tad, kad projekts būs sevi pierādījis, tiks uzstādīti arī diennakts automāti, kas tiks novietoti ārtelpās. «Es personīgi lepošos, kad mēs atvērsim pirmo diennakts automātu. Būšu izdarījis kaut ko, par ko visi teica, ka tas ir neiespējami,» stāsta Stats Serviss valdes loceklis Vigants Lesausks.

Izpētot patērētāju kultūru, uzņēmums nonāca pie secinājuma, ka potenciālie pakalpojuma klienti varētu būt dažādi meistari un nelielas brigādes, kā arī privātmāju īpašnieki un citas privātpersonas, kuriem šad un tad nepieciešami instrumenti. Jaunais pakalpojums būs daļa no uzņēmuma digitālās transformācijas. Uzņēmumā dzima ideja radīt nomas automātus, jo nekur nebija iespējams iegādāties gatavus risinājumus. Ar šo ideju Stats Serviss pieteicās arī hakatonā, kurā atrada partneri andIT un Pasta Staciju, kas šo uzņēmuma ideju spēja realizēt. Uzņēmumam bija nepieciešami noteikta izmēra automāti, kuros instrumentus var droši uzglabāt, klients paņemt, pēc tam atlikt atpakaļ un samaksāt.

«Mēs jau zinām, kas un kur nepieciešams, balstoties uz to, kas apkārt tiek būvēts vai kādi cilvēki dzīvo, kas ir viņu paradumi, kāda ir sezona, kad nepieciešamas dārza šķēres, motorzāģi, augstspiediena mazgātāji. Mēs to zinām un esam gatavi izvest un laicīgi nolikt, lai šis patērētājs varētu uzreiz dabūt, kad viņš grib, ko viņš grib un uz noteiktu laiku. Nav jābrauc uz filiāli – aizbrauc uz vietējo lielveikalu, skapī paņem vajadzīgo, bet pēc tam noliec atpakaļ,» skaidro Stats Serviss valdes loceklis.

Mēneša laikā no idejas, par kuru vairums teica, ka tas nav iespējams, uzņēmums izstrādājis jau gatavu iekārtu ar mobilo aplikāciju. Izveidotā aplikācija ir līdzīga kā Taxify vai Uber, atverot aplikāciju un norādot, ka nepieciešams, piemēram, urbis, un aplikācija norāda, kur tas atrodas. «Piemēram, ir nepieciešams izurbt caurumu, un viss, kas cilvēkam ir nepieciešams, ir urbis. Viņš vēlas labāko ar visām funkcijām, bet tas maksā ap 300–400 eiro. Ja klientam nepieciešams sienā viens caurums, tad viņš netērēs šādu naudu, bet nopirks lētāko instrumentu, kas pēc tam būs lieks. Mēs redzam, ka cilvēki vairs nevēlas liekas mantas, bet to labāko,» skaidro V. Lesausks.

Šobrīd uzņēmums ir izstrādājis strādājošu automāta prototipu un izvērtē, vai šis pakalpojums būs labs bizness. «Tas ir eksperiments, un pirmajā piegājienā noteikti nenopelnīsim ļoti daudz naudas, bet mēs vēlamies būt pieejamāki, sniegt labāko 24/7 servisu. Vēlamies būt tuvāk klientam, un ir sajūta, ka šis ir veids, kā mēs to varam izdarīt. Protams, ja tas «aiziet», tad tas ir pasaules eksporta produkts, to var darīt visā pasaulē un gan jau konkurenti arī radīsies,» domā V. Lesausks.

Nomas punktos būs pieejami tādi instrumenti kā urbji, perforatori, zāģi, augstspiediena mazgātāji, zāles pļāvēji, motorzāģi, trimmeri un citi, kas laika gaitā tiks papildināti. Nākotnē uzņēmums saistībā ar šo pakalpojumu arī vēlas pārdot lietotus instrumentus, piemēram, ja klientam instruments iepatīkas, tad ir iespēja to iegādāties par īpašu cenu.

Viens nomas automātu punkts ar instrumentiem uzņēmumam varētu izmaksāt aptuveni 30 000 eiro, taču ir izstrādātas skices arī lielākiem automātiem, kuru investīcijas varētu būt ap 100 000 eiro vienā atrašanās vietā. Aptuveni 75–80% no cenas veido instrumentu izmaksas.

Piesakoties instrumentu nomai, klienti tiks reģistrēti caur izveidoto aplikāciju, kā arī tiks iekasēta neliela drošības nauda. Iespējams, ka nākotnē pastāvīgiem klientiem tā vairs nebūs nepieciešama. Pēc V. Lesauska domām, Latvijā ir ļoti godprātīgi cilvēki, jo instrumenti praktiski vienmēr tiek atgriezti. Instrumentu nomas maksa būs, sākot no pieciem eiro, atkarībā no instrumenta specifikas. Jo ilgāka būs īre, jo cena būs mazāka. Uzņēmumam svarīgi, ka klienti šos instrumentus izmanto saudzīgi un nesabojā pirmajā iznomāšanas reizē, tāpēc klientiem papildus līdzi tiks dotas arī dažādas izejvielas, piemēram, slīpmašīnai smilšpapīrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valkā bāzētā daudznozaru uzņēmuma SIA Pepi Rer izpilddirektora amatā iecelts pārmaiņu vadības eksperts Vigants Lesausks, kura galvenais uzdevums būs palielināt uzņēmuma eksporta apjomu un attīstīt e-komercijas segmentu.

Šī gada augustā privātā kapitāla fondu pārvaldnieks BaltCap un investīciju uzņēmums Draugiem Capital ieguldīja ievērojamus līdzekļus daudznozaru uzņēmumā Pepi Rer. Uzņēmums pazīstams kā būvniecības, iepakojuma materiālu un attīstošo rotaļlietu ražotājs, kuram pieder ProVent un IGLU zīmoli. Šī darījuma rezultātā BaltCap un Draugiem Capital kļuva par uzņēmuma vairākuma akcionāriem. Pērn Pepi Rer apgrozījums sasniedza 13 miljonus eiro, no kuriem būtisku daļu veido IGLU eksportētāji, organizējot e-komerciju tādos tirgos kā ASV, Kanāda un Eiropa.

“Es ticu, ka mēs varam nest pasaulē Valkas un Latvijas vārdu ar kvalitatīviem produktiem, kas palīdzēs bērniem attīstīties un radoši pavadīt laiku. Mana prioritāte ir rūpes par Pepi Rer darbiniekiem, lai mēs kopā varētu strauji augt, ieviest ražošanas inovācijas un radīt jaunus produktus. Pats esmu pārcēlies uz Valku, lai atbalstītu un aktīvi iesaistītos pilsētas sabiedriskajā dzīvē,” stāsta Vigants Lesausks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnikas un instrumentu nomas uzņēmums Stats Serviss izstrādājis jaunu biznesa attīstības plānu un maina nosaukumu - turpmāk tas būs STATS RENT , informē STATS grupa.

«Atšķirībā no klasiskās tirgus pieredzes, mūsu biznesa pārmaiņas balstās nevis tikai uz milzu finanšu investīcijām, bet gan uz stratēģisku darbības veida maiņu. Protams, tas prasa arī ieguldījumus. Taču galvenais ir paskatīties uz biznesu un tirgu citādāk, un nebaidīties darīt citādāk – efektīvāk, šodienas klienta vajadzībām atbilstošāk. Jā, tas nozīmē pārmaiņas visā tehnikas nomas biznesā, taču šīs pārmaiņas ir nepieciešamas un to rezultātā ieguvēji būs visi, it īpaši – klienti, gan korporatīvie, gan privātpersonas,» skaidro STATS RENT vadītājs Vigants Lesausks.

STATS RENT turpinās sniegt būvtehnikas un instrumentu nomas pakalpojumus, aizvien lielāku uzsvaru liekot uz pakalpojumu kvalitātes celšanu, inovāciju ieviešanu un procesu automatizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Stats Serviss mainījis nosaukumu uz STATS RENT, turpina izstrādāt rentomāta projektu un plāno to pārvērst veiksmīgā eksporta produktā.

Lai padarītu rokas instrumentus, piemēram, elektriskos urbjus, ērti pieejamus – gan vietas, gan laika ziņā –, uzņēmums plānoja jau līdz šā gada sākumam piedāvāt tos iznomāt pakomātos, taču tagad projekts ieguvis jaunas aprises.

«Esam izmainījuši biznesa modeli – projekta sākumā mums bija doma izmantot Pasta Stacijas pakomātus, bet, saprotot biznesa ierobežojumus (nav iespējams ievietot lielāka izmēra instrumentus un tehniku, piemēram, pļaujmašīnu), vēlējāmies radīt savu rentomātu. Šobrīd strādājam pie STATS RENT rentomāta dizaina, funkcionalitātes un nepieciešamās programmatūras. Plašākai publikai rentomāta otro versiju plānojam parādīt gada otrajā pusē,» biznesa portālam Db.lv komentēja uzņēmuma mārketinga vadītāja Ilze Augstkalne. Viņa norādīja, ka par rentomāta otro versiju ir ieinteresējušies vairāki lieli partneri no Rietumeiropas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Pārdot var arī patīkami

Anda Asere,14.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi māk pārdot, vienkārši latvieši ir pieņēmuši, ka pārdošana ir uzbāšanās, saka konsultāciju uzņēmuma U-Sales īpašnieks Vigants Lesausks

Vigants pieļauj, ka šo domu «ievazājuši» ārzemju uzņēmumi, kuri pārdod preces, staigājot pa mājām un piedāvājot, piemēram, putekļu sūcējus. «Tas ir normāls darbs, bet tur pārdošanas process cilvēkiem ir nepatīkams, viņi mēdz nožēlot, ka ir nopirkuši konkrēto preci. No tā rodas sajūta, ka visi pārdevēji mēģina kaut ko «iesmērēt». Tā tas nav, jo ir preces, kas ir vajadzīgas. Piemēram, kad pērk dzīvokli, cilvēks ir priecīgs, ja ir speciālists, kurš saprot, kas viņam vajadzīgs, ko var atļauties, kādas ir nākotnes perspektīvas, un piedāvā divus līdz četrus variantus. Tā arī ir pārdošana, vienkārši mēs to tā neuztveram. Labākā pārdošana ir tā, kad klients vispār nejūt, ka viņam kaut ko pārdod. To var darīt ētiski, forši un tā, ka klientiem patīk,» viņš saka.

Komentāri

Pievienot komentāru