No 23. līdz 30.martam Šveices pilsētā Bāzelē noritēja ikgadējā pulksteņu un juvelierizstrādājumu izstāde Baselworld.
Ar katru gadu izstāde kļūst arvien lielāka - šogad tās platība bija vairāk nekā 140 tūkstoši kvadrātmetru jeb 20 futbola laukumi. Izstādē piedalījās vairāk nekā 1 400 uzņēmumi, lai prezentētu savus jaunākos pulksteņus un juvelierizstrādājumus, un izstādi aplūkot bija ieradušies aptuveni 120 000 viesi no visas pasaules, informē Chopard Boutique.
Pēc izstādes apmeklējuma Chopard Boutique Rīga vadītājs Nikolajs Ceipe sniedz ieskatu par gaidāmajām tendencēm pulksteņu tirgū.
Aktuālie materiāli ir oglekļa šķiedra jeb karbons, keramika, porcelāns, jauni patentēti sakausējumi un bronza. Materiālu maiņa pulksteņos ir veids, kā atsvaidzināt klasisku un populāru kolekciju pulksteņus, piedāvājot klientiem jau pazīstamu laikrādi, ietērptu jaunā un mūsdienīgā apvalkā. Pēc viņa teiktā, 2017.gads iekrāsosies melnā tonī, jo tieši melnā krāsa pulksteņu elementos ir pamanāma it visur, kā ciparnīcā, tā aprocē.
Stabilas pozīcijas tirgū jau daudzus gadu desmitus un arī tagad pieder nerūsējošajam tēraudam un zeltam. Taču šogad īpašs akcents ir likts tieši uz rozā zeltu. Kā izstādes pārsteigumu un inovāciju var izcelt NATO aproci, kas valkātājam sniedz atsvaidzinošu vēsuma sajūtu.
Visi luksusa pulksteņu zīmoli veido ierobežotas tirāžas kolekcijas. Šī ir ļoti spilgta tendence, ko šogad iecerējis izmantot teju katrs luksusa pulksteņu ražotājs, tādējādi novēršot iespēju, ka draugi jahtu klubā satiekas ar vienādiem laikrāžiem. Vēl šādas limitētas kolekcijas piedāvā pavisam īpašus materiālus.
Luksusa pulksteņu ražotāji ir novērojuši, ka viņu produktu patērētāji kļuvuši jaunāki, tāpēc tiek piedāvāti laikrāži ar klasiskajām pulksteņa funkcijām, bet par krietni pieejamāku cenu. Tāpat minimālisma stila pulksteņi ir jauna tendence ražotāju vidū, jo liela daļa patērētāju pulksteņus piemeklē atbilstošus saviem ikdienas darbiem un hobijiem, tāpēc šie minimālisma pulksteņi ir aktuāla niša.
Luksusa pulksteņu ražotāji līdz šim nav pārlieku iespaidojušies no viedo pulksteņu ražotājiem, taču patērētāji vēlas savus pulksteņus savienot ar visām iespējamajām ierīcēm, tostarp arī ar telefonu un telefonu aplikācijām. Tāpēc tirgū arvien vairāk parādās luksusa laikrāži ar dažādām mūsdienu tehnoloģiju inovācijām.