Pēc ieilguša tehnoloģiskā pārtraukuma atsākušies Sarkandaugavas pārvada būvniecības darbi.
Tilta būvniecība Rīgas pašvaldībai varētu izmaksāt pat par 1,2 miljoniem eiro dārgāk, nekā bija plānots iepriekš, 7.jūnijā, apskatot būvdarbu atsākšanos, atzina Rīgas domes amatpersonas. Sadārdzinājuma apmērs varētu būt līdz 15% no atlikušās līguma summas 8,3 miljoniem eiro, tomēr domes amatpersonas cer, ka tas būs mazāks, vēsta LETA.
“LNK Industries ir atbildīgs sadarbības partneris un izprot objekta nozīmi rīdziniekiem un Pierīgas iedzīvotājiem. Mēs ceram, ka arī no pasūtītāja puses sekos atbildīga rīcība, lai mazinātu būvnieka zaudējumus, kas rodas dēļ anormāla būvniecības materiālu izmaksu pieaguma, un pārvada būvdarbus šogad būs iespējams pabeigt,” uzsver LNK Industries valdes loceklis Kaspars Ratkevičs.
“Patlaban turpinām arī pārrunas ar apakšuzņēmējiem par iespējamo darbu grafiku, ņemot vērā materiālu pieejamību un izmaksas. LNK Industries lūdz kompensēt tikai apakšuzņēmēju izmaksu pieaugumu. Patlaban pēc būtības darbojamies kā mediators, meklējot iespējamos risinājumu un kompromisus, lai darbi objektā varētu turpināties,” norāda Ratkevičs.
Būvnieka pārstāvji arī norāda, ka visa būvniecības nozare patlaban strādā milzīgas nenoteiktības apstākļos. Neviens nevar prognozēt kas notiks ar būvizstrādājumu izmaksām un pieejamību pēc mēneša vai diviem. Nozare ir iegājusi periodā, kad ilgtermiņa prognozes izstrādāt ir praktiski neiespējami. Būvnieki cer, ka situācija nepasliktināsies un darbi turpināsies līdz pārvads tiks nodots ekspluatācijā.
Satiksmes pārvada pār dzelzceļa “Rīga – Skulte” 1. kārtas izbūvi šogad bija plānots atsākt 2. maijā, kad noslēdzās tehnoloģiskais pārtraukums, tomēr būvdarbi faktiski tika atsākti tikai jūnijā piegāžu kavējumu dēļ. Šobrīd Rīgas domes Satiksmes departaments turpina sarunas ar būvuzņēmēju, lai rastu vienošanos par darba izdevumu kompensēšanu, jo kopš februāra būvniecības nozarē ir vērojams būtisks cenu pieaugums.
Sarkandaugavas pārvada izbūves mērķis ir sakārtot ielu tīklu šajā apkārtnē, kas uzņem galveno tranzīta plūsmu maršrutā no Brīvības ielas līdz Viestura prospektam uz Rīgas ostu. Tāpat pārvada izbūve paredz gājēju un velobraucēju pārvietošanās uzlabojumus – Viestura prospekta posmā no Meža prospekta līdz dzelzceļa stacijai „Mangaļi” tiks izveidots veloceļš.
Satiksmes pārvada pār dzelzceļa “Rīga – Skulte” 1. kārtas izbūvi Sarkandaugavā veic piegādātāju apvienība “OTC,” kurā ir apvienojušies trīs būvnieki: SIA “Binders,” AS “LNK Industries” un AS “Latvijas tilti”.
Pārvada pār dzelzceļa sliežu ceļiem “Rīga - Skulte” kopējās būvniecības izmaksas ir 45,4 miljoni eiro. No tām 27,15 miljoni eiro ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums, 1 miljons eiro Latvijas valsts budžeta dotācija, un pārējais Rīgas pašvaldības finansējums.