Pasaulē

ES uzņēmumi ieguldījumus nesamazina tik krasi kā ASV

Elīna Pankovska,26.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) vadošo uzņēmumu ieguldījumi pētniecībā un izstrādē pērn samazinājušies par 2,6 %, lai gan pārdošanas apjomi un peļņa kritusies ievērojami straujāk – attiecīgi par 10,1 % un 21%, liecina Eiropas Komisijas «ES rezultātu apkopojums par rūpniecības ieguldījumiem pētniecībā un izstrādē».

Savukārt ASV vadošo uzņēmumu ieguldījumi pētniecībā un izstrādē sarukuši divtik – par 5,1 %, bet samazinājums pasaules mērogā bija mazāks – par 1,9 %.

Japānas uzņēmumu ieguldījumu apjoms saglabājās nemainīgā līmenī. Uzņēmumi, kuru galvenā mītne ir Ķīnā, Indijā, Honkongā, Dienvidkorejā un Taivanā, turpinājuši uzturēt straujo ieguldījumu pieaugumu pētniecībā un izstrādē.

Japānas automobiļu ražotājs Toyota jau otro gadu pēc kārtas veic pasaulē lielākos ieguldījumus pētniecībā un izstrādē – 6,8 miljrd. eiro. Vadošajā desmitniekā ir arī trīs ES uzņēmumi: Volkswagen, Nokia un Sanofi-Aventis.

Eiropas uzņēmumu veikums pētniecības un izstrādes jomā augsto tehnoloģiju nozarēs ir nepietiekams. Piemēram, rezultātu apkopojumā minētie ASV uzņēmumi apsteiguši līdzīgus uzņēmumus ES, veicot piecas reizes lielākus ieguldījumus pētniecībā un izstrādē pusvadītāju jomā, četras reizes lielākus – programmatūras pētniecībā un izstrādē un astoņas reizes lielākus – biotehnoloģijā.

Ļoti apjomīgu ieguldījumu samazinājumu pētniecībā un izstrādē veica daži autobūves uzņēmumi, piemēram, Ford (32,4 %), Renault (26,5 %) un General Motors (24,1 %).

Starp uzņēmumiem, kas pērn palielināja ieguldījumus pētniecībā un izstrādē, bija ne tikai uzņēmumi ar labiem pārdošanas un peļņas rādītājiem, piemēram, Huawei Technologies (27,8 %) un Apple (25,4 %), bet arī daži uzņēmumi, piemēram, Bayer (8,8 %) un General Electric (10,1 %), kuriem krities to pārdošanas un peļņas apjomi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Olainfarm» provizoriskie 2018. gada septiņu mēnešu konsolidētie pārdošanas rezultāti uzrāda 4% pārdošanas pieaugumu attiecībā pret 2017.gada atbilstošo periodu, sasniedzot 70,6 miljonus eiro, informē uzņēmums.

Šā gada pirmajos septiņos mēnešos «Olainfarm» grupas lielākie realizācijas tirgi ir bijuši Latvija (29%), Krievija (28%), Baltkrievija (13%) un Ukraina (10%).

Kā liecina konsolidētie septiņu mēnešu pārdošanas dati, pozitīvu ietekmi uz koncerna darbības rezultātu ir atstājusi pārdošanas apjomu palielināšana Latvijas tirgū (+22%), kam par pamatu ir kalpojuši veiksmīgie «Olainfarm» un koncerna meitas uzņēmumu darbības rezultāti, kā arī 13% apgrozījuma pieaugums Baltkrievijas un 17% kāpums Ukrainas tirgos. Lai arī pārdošanas apjomi Krievijas tirgū piedzīvojuši lejupslīdi (-11%), Krievija saglabā savu pozīciju kā otrs lielākais «Olainfarm» grupas realizācijas tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru