Igaunijas elektroenerģijas ražotāja Eesti Energia meitasuzņēmums Latvijā, SIA Enefit, atsācis piedāvāt elektroenerģijas iegādes līgumus ar fiksētu cenu no viena mēneša līdz vairāku gadu ilgam periodam, informē kompānijā.
Uzņēmumā skaidro, ka šādu lēmumu nosaka pērnā gada nogalē vairumtirgū radītās iespējas elektroenerģijas tirgotājiem fiksēt savus biznesa riskus. Pirmo fiksētas cenas līgumu uzņēmums šogad parakstīs ar Latvijas Valsts radio un televīzijas centru (LVRTC), kura organizētajā iepirkumu konkursā par elektroenerģijas iegādi 12 mēnešu periodā Enefit piedāvāja izdevīgāko cenu – kopējā līguma summa 997 073 eiro.
Enefit fiksētas cenas līgumu slēgšanu bija apturējis vairāk nekā uz vienu gadu, kamēr Baltijas valstu pārvades sistēmas operatori lēma par risinājumu, kā ļaut tirgotājiem fiksēt izmaksas elektroenerģijas pārrobežu pārvadei. Šo izmaksu svārstības radīja neprognozējamus cenu riskus tirgotājiem, sadārdzinot elektroenerģijas cenas arī patērētājiem. Pašlaik situācija uzlabojusies un ir ieviestas pārvades jaudu izsoles, kas tirgotājiem ļauj savlaicīgi fiksēt elektroenerģijas cenu nākotnes līgumiem, tirgū ir arī radīti finanšu produkti Nasdaq Commodities platformā.
Kā norāda Enefit valdes priekšsēdētājs Jānis Bethers fiksētas cenas līgumu piedāvājuma atjaunošana ir nozīmīgs solis, lai atgrieztos pie izaugsmes, vienlaikus situācija tirgū mainās un Nord Pool spot cenas svārstībām piesaistītu produktu pieprasījums pieaug: «Aizvadītais gads bez fiksētas cenas līgumu piedāvājuma bija nopietns izaicinājums, kas lika pārskatīt Enefit produktus un meklēt jaunas iespējas veidot klientiem saistošus piedāvājumus. Vienlaikus vērojama tendence, ka Latvijas uzņēmumi vairāk apzinās elektroenerģijas iegādes risinājumu, kas piesaistīti vairumtirgus instrumentiem, priekšrocības - ilgtermiņā objektīvāko cenu,».
SIA Enefit ir elektroenerģijas pārdevējs Latvijas atvērtajā elektroenerģijas tirgū, tas dibināts 2006. gadā. Pašlaik SIA Enefit ir vairāk nekā 1700 klientu, uzņēmuma klientu portfelis 2013. gadā sasniedza 24% no Latvijas atvērtā tirgus klientiem pārdotā apjoma.