Jauna ritošā sastāva trūkums nav vienīgais Pasažieru vilciena izaicinājums nākotnē, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Komforts un ātrums ir izšķirošās lietas konkurencē ar citiem pārvadājumu veidiem, sarunā ar DB norāda VAS Pasažieru vilciens (PV) valdes loceklis Māris Bremze. Par komfortu zināmā mērā gādās nule kā ekspluatācijā nodotie 19 modernizētie dīzeļvilcienu vagoni. Taču tas nebūt nav viss, kas uzņēmumam būtu nepieciešams, lai piedāvātu klientiem mūsdienīgus pakalpojumus, liekot tiem dot priekšroku salīdzinājumā ar privātajiem auto vai satiksmes autobusiem. Vajadzīgi gan jauni elektrovilcieni, gan lielāks ātrums, kas ir atkarīgs ne tikai no ritošā sastāva, bet arī dzelzceļa infrastruktūras kvalitātes.
Kopš PV pērnā gada nogalē paziņoja, ka elektrovilcienu otrajai kārtai kvalificējušies pieci pretdendenti ‒ spāņu CAF un Talgo, šveiciešu Stadler, čehu Škoda, kā arī Siemens un Sinara Group kopuzņēmums Urālu lokomotīves ‒, bēdīgi slavenajā, ilggadējajā jaunu vilcienu iepirkumu sāgā lielākoties valda klusums. DB jau rakstījis, ka iesaistītās puses kā galveno iemeslu stāvēšanai uz vietas min to, ka Eiropas statistiķu ieskatā vērienīgais PV pirkums pieskaitāms valsts tēriņiem. Tādējādi pieaugtu valsts parāds, kam ir noteikti griesti, ko nevar atļauties pārkāpt.
Visu rakstu Elektrovilcienu iepirkums aizvien nekust lasiet 22. septembra laikrakstā Dienas Bizness.