Gan Latvijas četri, gan Igaunijas 1000 elektromobiļi pagaidām vēl ir tikai eksperiments, nozares attīstībai . To DB Biznesa prognožu 2013 konferencē diskusijā par alternatīvām degvielas tirgū secināja pieaicinātie eksperti.
Kamēr kaimiņvalstij Igaunijai par CO2 izmešu vienībām saņemtos līdzekļus veiksmīgi izdevies novirzīt 1000 elektromobiļu un vairāk nekā 120 elektrouzlādes punktu iegādei un ierīkošanai, Latvijā pagaidām vēl ir tikai četri elektromobiļi, no kuriem divi pieder a/s Latvenergo.
«Mūsu divi elektromobiļi ļāva mums gadā uz degvielas izmaksām ietaupīt 500 latu, taču, tā kā elektromobilis ir apmēram trīs reizes dārgāks nekā tradicionālā degvielas dzinēja automašīna, par šī projekta atmaksāšanos vēl nevar būt ne runas,» sacīja a/s Latvenergo Izpētes un attīstības direktors Māris Balodis.
Tik minimālu ieguvumu no elektromobiļiem apšaubīja Kurzemes Biznesa inkubatora Zaļo tehnoloģiju klastera elektromobilitātes virziena koordinators Boriss Strausovs, kuram elektromobiļa izmantošana iznāk piecas reizes lētāka nekā degvielas dzinēja mašīna. «Mēs esam bagāta valsts, varam policijas autoparka uzturēšanā investēt ap 20 milj. Ls, bet, kaut daļu no šiem miljoniem novirzot elektromobilitātei, ilglaicīgi valsts būtu ieguvēja,» tā B. Strausovs.