Dienvidkorejas importētāji grib izvērstāku sadarbību ar Latvijas eksportētājiem; to sekmētu arī attiecību normalizēšanās ar Ziemeļkoreju.
Maija beigās notikušajā Latvijas-Korejas biznesa forumā, ko Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra rīkoja kopā ar Korejas Importa asociāciju (KIOMA), ir vairota Korejas puses interese par Latvijas ražojumiem un nostiprināta sadarbība starp abām institūcijām. Tās savā vidū saprašanās memorandu parakstīja šogad februārī Valsts prezidenta Raimonda Vējoņa un uzņēmēju delegācijas vizītē Seulā, un forums ir KIOMA atbildes vizīte. Šai tirdzniecības misijā sinerģijas potenciāla apzināšanai korejieši ir ietvēruši arī Krieviju un Baltkrieviju.
«Tā kā KOIMA ir tieši importa asociācija,tā ir būtisks sadarbības partneris,attīstot Latvijas eksportu Korejas tirgū,» saka LIAA Ārējās tirdzniecības veicināšanas departamenta direktore Aija Jaunzeme. «LIAA arī turpmāk plāno sadarboties ar to, gan izmantojot KOIMA datubāzes Latvijas ražotāju produktu virzīšanai Korejas tirgū, gan apmainoties ar informāciju un sniedzot atbalstu abu valstu uzņēmējiem, tiem piedaloties mārketinga pasākumos Korejā un Latvijā,kā arī sniedzot abu valstu uzņēmējiem informatīvo atbalstu.»
Esošie kontakti izvēršas
KOIMA priekšsēdētājs Mjongdžins Šins (Myoung-Jin Shin) sarunā ar DB uzsver nozares, kas viņu sevišķi pārliecinājušas ar savu ražojumu kvalitāti Latvijas apmeklējuma laikā. Tāda ir kokapstrāde, īpaši mēbeļu ražošana, un pārtikas rūpniecība, īpaši šokolādes ražošana. Tāpat viņš sarunā vairākkārt izceļ tieši augsto tehnoloģiju kompāniju GroGlass.
Tās vadītājs Aleksandrs Kelbergs (Alexander Sasha Kelberg) komentē, ka Gro-Glass eksportē uz Koreju jau astoto gadu. «Koreja ir viena no pasaulē vadošajām valstīm elektronisko displeju ražošanā, kas ir nozīmīga mūsu mērķa tirgus daļa. Tā ir dinamiska un augoša ekonomiskā vide, kurā mēs redzam potenciālu savas uzņēmējdarbības attīstībai.»
Visu rakstu Eksports uz Koreju aug lasiet 4.jūnija laikrakstā Dienas Bizness!