Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa izaugsmes pamatā ir uzņēmuma produkta piedāvājums un tirgus pieprasījums. Arvien biežāk ievērojam situācijas, kad uzņēmumi īsā laikā spēj sasniegt nozīmīgus eksporta apjomus, iegūstot jaunus klientus dažādos pasaules tirgos.

1997. gadā Kleitons M. Kristensens (Clayton M. Christensen) - viens no biznesa pasaules atpazīstamākajiem cilvēkiem, publicēja grāmatu Novatora dilemma (The innovator's dilemma), skaidrojot eksponenciālas biznesa izaugsmes iemeslus. Kleitons M. Kristensens bija viens no pirmajiem, kas ieviesa definīciju distrupcija, ar ko mūsdienās apzīmējam ātras izaugsmes kompānijas, kas maina spēles noteikumus, radot jaunus pakalpojumus un produktus un rezultātā transformējot gadu desmitiem eksistējušas industrijas, un no tirgus izstumjot produktus ar dominējošu tirgus daļu.

Kopš 1997. gada, ir veikts nozīmīgs apjoms ar pētījumiem, lai identificētu kritiskus elementus sekmīgai distruptīvu tehnoloģiju ieviešanai tirgū. Kleitons M. Kristensens un Antonijs V. Ulviks (Anthony W. Ulwick) skaidro šo fenomenu ar uzņēmumu spēju pārdefinēt perspektīvu, kā tiek identificēts potenciālais produkta vai pakalpojuma klients. Viņu pētnieciskā darba rezultātā, ir radīta Jobs to be done pieeja, kas uz šo brīdi ir guvusi atzinību ne tikai pasaules vadošajās korporācijās, bet arī plaši tiek izmantota jaunuzņēmumu vidū visā pasaulē.

Jobs to be done ir domāšanas veids, kā noskaidrot klientu motivācijas caur nākotnes iespēju perspektīvu. Tradicionālie mārketinga paņēmieni māca mums identificēt klientus, izmantojot vecumu, intereses, ģimenes stāvokli un citas kategorijas, kas galu galā ir pamats jaunu produktu radīšanai. Šīs pieejas ierobežojums ir saistīts ar koncentrēšanos uz to, ko uzņēmumi vēlas pārdot, nevis to, kas klientiem faktiski ir nepieciešams. Jobs to be done ir praktisks instruments uzņēmumam, kā novērtēt situācijas, kas rodas potenciālo klientu ikdienā. Ar izpratni par Jobs to be done uzņēmumi var sekmīgi izstrādāt un pārdot produktus, kas ir veiksmīgi pielāgoti tam, ko klienti jau cenšas paveikt saviem spēkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru