Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koka mājas, detaļas tām, elementi, krāsas, pat trauku mazgāšanas mašīnas ir iespējams marķēt ar Nordic Swan Ecolabel marķējumu, lai gūtu plašāku atsaucību Ziemeļvalstu tirgos.

Lai gūtu plašāku priekšstatu, kas ir šī marķēšanas sistēma un ko tā praktiski nozīmē, Dienas Bizness uzdeva jautājumus Zviedrijas Nordic Swan Ecolabel sertifikācijas vadītājam Stefanam Bjorlingam.

Fragments no intervijas

Kas ir Nordic Swan Ecolabel, un ko jūs tur darāt?

Esmu Ziemeļvalstu Ecolabel sertifikācijas vadītājs Zviedrijas valsts kompānijā un vadu tieši sertifikāciju māju būvniecībā biznesa sadaļā. Mana departamenta nosaukums ir Māju ekomarķējums un renovācija. Šī ir viena no plašākajām biznesa nozarēm Zviedrijā un visās Ziemeļvalstīs. Kompānija pieder valstij, tomēr tās sertifikāti nav kā obligāta prasība, kuru garantē likums. Pēc būtības tas ir valsts izveidots ekozīmols, ko atbalsta visās Ziemeļvalstīs un kuru realizē valsts kompānija, bet prasības nav obligātas. Proti, tirgus regulē nepieciešamību pēc tām. Ekolabel sertifikāts pēc būtības piešķir īpašu vērtību produktam un ir apliecinājums tam, ka māja vai tās daļas ir videi draudzīgas.

Koka māju ražotāji globālo procesu vētrās  

Koka ēku konstrukciju ražotāji Latvijā izjūt pasaules globālo un arī lokālo noieta...

Tas nozīmē, ka uzņēmējs pie jums nāk pēc brīvas gribas vai arī tādēļ, ka tirgū tas ir nozīmīgi?

Protams, tas nav obligāti, tikai, ja uzņēmējs vēlas šādi marķēt savu produktu vai pakalpojumu. Mājas nav vienīgais, ko marķējam. Patiesībā Zviedrija ir mazliet priekšā pārējām Ziemeļvalstīm tādā ziņā, ka tirgū tiešām pieprasa šo marķējumu vairāk. Šo marķējumu uzņēmējs tiešām var izmantot kā mārketinga rīku. Pēdējo četru piecu gadu laikā mums Zviedrijā ir notikušas pamatīgas izmaiņas. Pirms gadiem trim mums bija aptuveni 60 kompānijas, kuras bija izvēlējušās šo marķējumu, bet šobrīd to ir vairāk nekā 100. Tās ir gan lielas, gan mazas būvniecības kompānijas, kuras saprot, ka marķējums palīdzēs pārdot produktu. Proti, tas ir veiksmīgs mārketinga rīks, kas ļauj pierādīt, ka lietas tiek darītas tieši tā, kā klients vēlas.

Vai mārketinga mērķis ir vienīgais, kādēļ uzņēmumi izvēlas Ecolabel marķējumu?

Noteikti nē. Tas ir viens no iemesliem. Uzņēmumu vadītāji izprot ilgtspējas nozīmi saimniekošanā, un es gribu teikt, ka mēs esam labs partneris ilgtspējīgas uzņēmējdarbības nodrošināšanai. No otras puses, arī saņemot pilnu sertifikāciju par ēku, uzņēmējs un viņa klients ir pārliecināts, ka ir radīts ilgtspējīgs produkts.

Ar ko nemarķēta māja atšķiras no marķētas?

Saprotiet, ja jums nav kritēriju par to, kur kaut kas sākas un beidzas, tad nav iespējams runāt par ilgtspēju mūsdienu izpratnē.

Vai māju Eco marķējuma kontrolē ietilpst arī māju būvniecības pamatprincipu kontrole?

Protams, būvniecības pamati vai tas, ko prasa likums, ir būtiski, un tam ir jābūt nodrošinātam, un mēs ejam tik tālu, cik varam. Tajā pašā laikā ir jāsaprot, ka mūsu sertifikācija ir ar augstākiem kritēriju griestiem un īpašu specifiku, kas dod papildu iespējas. Pamatprasību izpilde ir drīzāk pašsaprotama lieta. Tas ir jāizdara.

Visu rakstu lasiet 9.maija žurnālā Dienas Bizness!

ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!

Komentāri

Pievienot komentāru