Pērn līdz ar kravu apjoma kāpumu apgrozījums sasniedz 224,9 milj. eiro
Neskatoties ne uz globālas krīzes, ne iekšējiem faktoriem, valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) darbība 2014. gadā vērtējama kā ļoti veiksmīga, koncerna gada rādītājus medijiem komentēja akcionāra pārstāve, Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa. LDz apgrozījums pērn sasniedzis teju 225 milj. eiro (2013. g. tas bija 218 milj. eiro), savukārt peļņa nokritusi no 79,8 līdz 10,7 milj. eiro. Te gan jāņem vērā, ka 2013. gadā 62,2 milj. no peļņas bija pamatlīdzekļu pārvērtēšanas rezultāts (pērn 8,7 milj. eiro), un arī no meitas sabiedrībām saņemtās dividendes 2013. g. bija daudzkārt lielākas nekā 2014. g., proti, attiecīgi 13 un 1,5 milj. eiro. SM lūgšot valdību atstāt peļņu LDz rīcībā.
Labāk nekā cerēts
Ar 57 milj. t apgrozījumu 2014. g. (2013. g. 55,8 milj. t) LDz aizvien ir kravu pārvadājumu līderis Baltijas valstīs, sacīja kapitālsabiedrības prezidents Uģis Magonis. Tikmēr Lietuvā pērn pārvādāts nedaudz vairāk kā 2013. g. jeb kopumā 49 milj. t, bet Igaunijā vērojams kritums līdz 19,2 milj. t No uzņēmuma viedokļa raugoties, kravu apgrozījums 55 milj. t apmērā 2015. g. būtu labi, DB norādīja LDz prezidents Uģis Magonis. Četros mēnešos tiek prognozēts 21 milj. t, bet budžetā aizvien stāvot 45 milj. atzīme. Līdz ar to LDz šobrīd iet pēc grafika, kas krietni pārsniedz budžetā paredzēto. Nākotnē budžets gan varētu tikt mainīts.
Visu rakstu Dzelzceļš audzē apgrozījumu lasiet 29. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.