Tirdzniecība un pakalpojumi

Divu gadu laikā lietoto auto cenas pieaugušas vidēji par 15-20%

LETA,29.03.2022

Jaunākais izdevums

Lietoto automašīnu cenas pašreiz ir vidēji par 15-20% lielākas nekā 2020.gadā, un tās varētu vēl turpināt augt, intervijā sacīja "Volkswagen" un "Audi" zīmolu pārstāvja SIA "Moller Auto Latvia" valdes locekle Izīda Gerkena.

Viņa arī atzīmēja, ka tirgū sāk trūkt lietotu automašīnu.

"Parasti ir tā, ka, klientam izvēloties jaunu automašīnu, viņš otrreizējā tirgū nodod savu iepriekšējo auto. Tā kā pašlaik ir problēmas ar jaunu auto iegādi, tad tirgū daudz mazāk nonāk arī lietotu mašīnu. Šī tendence ir parādījusies ar zināmu laika nobīdi, bet jau no pagājušā gada rudens Eiropā diezgan izteikti sāk trūkt lietotu automašīnu," teica Gerkena.

Viņa arī norādīja, ka pieprasījuma palielinājums un piedāvājuma samazinājums ir izraisījis lietoto automašīnu cenu celšanos, un tās pašlaik vidēji ir par 15-20% augstākas, salīdzinot ar 2020.gadu.

Uz jautājumu, vai lietoto automašīnu cenas varētu turpināt augt, Gerkena atbildēja, ka to ir grūti pateikt, bet, viņasprāt, ir jārēķinās, ka tās varētu turpināt augt.

Tāpat Gerkena norādīja, ka tas ir zināms psiholoģisks šoks, ko arī profesionāļi izjūt automašīnu izsolēs, kad lietotus auto ir jāiegādājas par cenu, kādu kādreiz maksāja par jaunu automašīnu.

"Arī jaunu automašīnu cenas ir cēlušās, jo ir inflācija, ražotāji ceļ cenas un samazina dažādus atbalsta mehānismus. Tas viss ietekmē arī lietotu automašīnu cenas, un ar to diemžēl ir jārēķinās," stāstīja Gerkena.

Jautāta, vai inflācijas dēļ ir jūtams, ka cilvēki atsakās no iecerētās auto iegādes, viņa atbildēja, ka šobrīd tas tik ļoti vēl nav jūtams.

"Klienti, kuri ir gatavi iegādāties jaunu vai mazlietotu auto, šos aspektus jau ir apsvēruši un tātad ir aplēsuši, ka auto var atļauties. Tāpat klienti saprot, ka jaunas automašīnas lētākas nepaliks un, ja ir vēlme iegādāties auto, tas ir jādara šodien, jo jau tagad ir skaidrs, ka pavasarī inflācija un cenas atkal augs," skaidroja Gerkena.

Vienlaikus viņa atzīmēja, ka ilgākā laika nogrieznī noteikti būs arī klienti, kas izlems turpināt braukt ar to pašu auto un jaunu nepirkt vai pagarinās līzinga termiņus.

Taču pašlaik tirgū auto trūkst, un tādēļ visas automašīnas tiek nopirktas, norādīja "Moller Auto Latvia" valdes locekle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 2,5 miljonus eiro, “Moller Auto” uzņēmumu grupa uzsāk virsbūvju remonta servisa Rīgā, Krasta ielā 54 rekonstrukcijas darbus.

Rekonstrukcijas rezultātā tiks divkārt paplašinātas servisa telpas, ieviestas energoefektivitāti veicinošas iekārtas un palielināts servisa sniegto pakalpojumu spektrs, radot jauna koncepta auto remontdarbu servisu. Pēc rekonstrukcijas servisā tiks palielināts arī darbinieku skaits, ieviešot 14 jaunas darba vietas. Rekonstrukcijas laikā serviss turpinās darboties kā līdz šim.

Rekonstrukciju servisā veic celtniecības darbu kompānija SIA “Bukoteks”, un plānots, ka darbi tiks noslēgti 2023. gada pavasarī. Pēc rekonstrukcijas servisa platība palielināsies no 756 m2 līdz 1474 m2.

“Nemitīga attīstība ir nemainīga mūsu prioritāte, arī laikos, kad esam dažādu krīžu centrā. Šis ir ļoti nozīmīgs investīciju projekts, jo tā rezultātā uzlabosim ne vien klientu servisu un darba apstākļus mūsu darbiniekiem, bet arī radīsim augsni daudzveidīgākiem pakalpojumiem, nodrošinot pilnu virsbūvju apkopes ciklu. Tāpēc līdz ar rekonstrukciju faktiski būsim savā grupā radījuši jauna koncepta auto virsbūvju remonta servisu,” saka Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. līdz 30. aprīlim Latvijā norisinājās “Komplimentu mēnesis”, kura mērķis ir dot iespēju klientiem novērtēt pakalpojumu sniedzēju darba kvalitāti un izcelt labākās servisa vietas Latvijā.

Vērtējumu uzklausīja un komplimentus saņēma 32 dažādi uzņēmumi, vairāk nekā 500 tirdzniecības un pakalpojumu vietās Latvijā. Komplimentu mēneša laikā savu vērtējumu par pakalpojumiem sniedza 10’692 iedzīvotāji.

“Komplimentu mēneša noslēguma pasākumā izcēlām tikai 10 dalībniekus, bet tādus, kuru pakalpojumu kvalitāte, klientu prāt, tuvinās izcilībai. Proti, piešķīrām 8 zelta komplimentus vietām, kur apkalpošana ir lieliska un pats vērtējums, kā arī vērtējumā iesaistīto klientu proporcija, ir ļoti augsta. Kā arī 2 platīna komplimentus, tiem pakalpojumu sniedzējiem, kuru vērtējums tuvinājās visaugstākajam iespējamajam,” norāda Raivis Balodis, “Komplimentu mēneša” organizators.

Komentāri

Pievienot komentāru