Datoru ražotājs Dell apzināti tirgotājiem un patērētājiem piegādājis datorus ar defektiem. Tā liecina tiesas dokumenti, kas nonākuši New York Times rīcībā.
Šādu informāciju izdevums savā rīcībā ieguvis pateicoties Teksas Universitātes matemātikas fakultātei, kas bija iegādājusies Dell galda datorus. Fakultāte bija ievērojusi Dell piegādāto datoru problēmas un informējusi par to ražotāju. Dell pēc šo datoru apskates nāca klajā ar neparastu pamatojumu datoru tehniskajām kļūmēm, proti, ka fakultāte ir «pārpūlējusi» datorus, ar to palīdzību veicot sarežģītus matemātiskus aprēķinus.
Trīs gadus vecajos dokumentos arī teikts, ka šo nekvalitatīvo detaļu ražotāji, kuru vidū ir arī Japānas kompānija Nichcon, šīs pašas detaļas piegādājuši arī citām kompānijām, ieskaitot HP un Apple, taču visvairāk skarta tieši kompānija Dell.
Dell, apzinoties problēmas ar datoriem, ne vien tos neatsauca, bet kompānijas darbiniekiem ieteica noklusēt šo faktu, norāda New York Times.
Kompānija centās šīs problēmas atrisināt, 2005. gadā paziņojot, ka Dell atliek malā 300 miljonus ASV dolāru, lai salabotu un nomainītu nekvalitatīvās detaļas. Šogad jūnijā kompānija atlika malā 100 miljonus ASV dolāru, lai panāktu vienošanos par izlīgumu ar ASV Vērtspapīru un biržas komisiju par nu jau piecus gadus seno izmeklēšanu saistībā ar minētajām datoru problēmām. Kā raksta New York Times, visticamāk, šī lieta beigsies ar federālo apsūdzību krāpšanā pret Dell dibinātāju Maiklu Dellu (Michael Dell).