Datu centriem politiskās situācijas ietekme neiet secen; Latvijas uzņēmumi cenšas iekarot jaunus eksporta tirgus, vērojamas izmaiņas pārdošanā ar kaimiņvalstu klientiem, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Datu centru biznesā potenciālie klienti Krievijā ieņem nogaidošu pozīciju attiecībā uz lēmumu pieņemšanu par datu izvietošanu ārpus Krievijas, ņemot vērā neskaidro situāciju, DB neslēpj Lattelecom Technology Datu centru biznesa attīstības nodaļas vadītājs Māris Sperga.
«Tomēr būtisku biznesa palēninājumu neizjūtam un ieņēmumu tendence no datu centru pakalpojumu eksporta ir augoša. Ņemot vērā ģeopolitisko situāciju Krievijā un Ukrainā, kā arī Krievijas rubļa vērtības kritumu, paralēli skatāmies arī uz Baltijas valstu, Skandināvijas un Rietumeiropas tirgiem, kur varam konkurēt ar pakalpojumu kvalitāti un cenu,» skaidroja M. Sperga.
Tiešā veidā ietekmes no sankcijām neesot, taču ir projekti, kas ir apstājušies, bet vai tas ir sankciju vai citu iemeslu dēļ, pateikt nevar, DB norāda DEAC valdes priekšsēdētājs Andris Gailītis.
«Jauni klienti nāk ar tādu pašu intensitāti, nedaudz jāmaina pārdošanas veids. Kopumā situācija ir OK. Nedaudz intensīvāk ir jāstrādā, tomēr neko savā stratēģijā nemainām, turpinām ar Krieviju strādāt, nedaudz palielinājām intensitāti Ukrainā,» klāsta A. Gailītis. Šobrīd DEAC klienti ir no visdažādākajām valstīm, savukārt vietējie uzņēmumi ir mazākumā, rezultātā dempingošana nozarē pie laba gala nenoved. «Ir jāsaprot, ko pārdod un kāds no tā klientam ir ieguvums,» pamatoja A. Gailītis. Savukārt Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) valdes priekšsēdētājs Jānis Bokta DB norāda, ka LVRTC datu centri neizjūt sankciju ietekmi un uzņēmums vairāk fokusējas uz vietējo tirgu, lai gan uzņēmumam ir arī ārvalstu klienti, kuriem ir interese par darbību šajā reģionā. J. Bokta ir arī novērojis, ka Latvijā lielāks pieprasījums ir tieši pēc zemākas klases datu centriem, tie ir lētāki un izmaksu pozīcija komersantiem ir ļoti būtiska. «Ja runājam par Latviju, tad klientu izpratne par datu centru pakalpojumiem mainās ļoti lēni, ja runājam par ārzemēm, tur jau sen viss visiem ir skaidrs,» piebilst A. Gailītis.
Meklē iespējas
Šogad DEAC aktīvi strādā ar tā saucamo veco Eiropu un ASV – uzņēmums regulāri piedalās pasaules lielākajās mākoņskaitļošanas konferencēs ASV. Vienlaikus DEAC izskata arī citus jaunus reģionus. Lattelecom datu centru biznesā ārvalstu klienti veido vairāk nekā pusi. Klienti ir no Krievijas, Ukrainas, Baltkrievijas, Baltijas un Skandināvijas valstīm. Latvijas uzņēmumu īpatsvars ir aptuveni 45%, informēja M. Sperga.
Visu rakstu Datu centri pievēršas Eiropai un Skandināvijai lasiet 25. novembra laikrakstā Dienas Bizness.