Meklējot ieeju uzņēmumā Darts Grupa, daļa jauno klientu paiet garām, jo sekretāres darba vietu pie durvīm notur par kafejnīcu.
Tā stāsta uzņēmuma vadītājs Leonards Jankelovičs, un viņa klientu alošanos var saprast — pieņemšanas telpa tiešām vairāk atgādina popārta un disko stilā ieturētu bāru. Tikpat košas krāsas un oriģināli dizaina priekšmeti ir arī pārējās darba telpās. Saimnieks neatpaliek — tērpies spilgti oranžā kreklā ar krāsainu apdruku, viņš apgalvo, ka šie toņi uzmundrinot.
Kad ir aprasts ar košajām krāsām, skatu piesaista daudzskaitlīgās un daudzveidīgās degvīna pudeles gan plauktos, gan ledusskapjos — kolekcija, kas visnotaļ var pretendēt uz Vodkas muzeja statusu, kā to arī dēvē pats Leonards. Atsevišķa «muzeja» daļa ir veltīta tikai Absolut zīmolam.
Sava filmu studija
Darts Grupas darbības nozare ir stiklu aizsargplēves, tai skaitā tonējošās, dekoratīvās un drošības plēves. Saglabājot rotaļīgo attieksmi un izmantojot vārdu spēles angļu valodā, Darts Grupa korporatīvajos materiālos sevi sauc par World N1 Window Film Studio (angliski film — gan filma, gan plēve), bet, atsaucoties uz aizraušanos ar šņabi, aicina — Drink before tinting (dzer pirms tonē).
Kamēr klienti gaida savu auto, viņiem nav jāsēž netīrā garāžā un jāgarlaikojas. Viņu rīcībā ir ne tikai «kafejnīca», bet arī pilns Playboy piecu gadu komplekts un citi žurnāli. Savukārt darba telpas «balkoniņā» ir gan disko bumba, gan tāda pati izgaismojama stikla deju grīda kā nakts klubā Dolls, kas atbilstošā situācijā tiek arī izmantota. «Lai cilvēkiem būtu priecīgi,» saka Leonards.
Vairāk ideju
Birojā pastāvīgi strādā trīs darbinieki, Darts Grupā Latvijā — 11. Pašreizējās telpās uzņēmums atrodas piecus gadus, nopērkot zemi bijušās padomju rūpnīcas vietā un visu izbūvējot no nulles. Interjera iekārtošanas idejas pieder pašam Leonardam, dizaineri neesot aicināti.
«Ja veikalā ieraugu kādu tapeti, kas iepatīkas, nopērku, un pielīmējam. Šajā vietā oranžs un zaļš ir vienkārši tāpēc, ka veikalā nebija tik daudz vienas krāsas, cik vajadzīgs.» Labierīcību sienas izdaiļo Leonarda paša pa lidmašīnas logu filmēti Jamaikas skati. Savukārt rakstāmgalds ir limuzīna formā — šī oriģinālā dizaina mēbele arī ir paša noskatīta kādā izstādē Monako.
«Google ir cilvēki, kuriem ir vairāk naudas nekā ideju. Viņu biroja interjers un mēbeles ir standarts. Tagad modē ir t.s. funky business, cilvēki raksta par to grāmatas un pelna ar to naudu. Bet šie cilvēki ir tie paši biznesmeņi vai konsultanti, kas valkā garlaicīgos uzvalkus un kaklasaites. Var par to rakstīt un runāt, bet — vai nu šis funky gars un prieks strādāt ir tevī iekšā, vai nav. Iemācīties augstskolā to nevar,» ir pārliecināts Leonards Jankelovičs.
Db mēģina noskaidrot, vai arī Latvijas uzņēmumi pievērš uzmanību savas darba vides pievilcībai rūpēs par darbiniekiem. Ja arī Jūs strādājat sapņu darbavietā vai zināt uzņēmumus, kuri īpaši rūpējas par darba vidi, aicinām izteikties Db.lv komentāru sadaļā vai arī sūtīt savus pieredzes stāstus uz e-pastu [email protected].