Jaunākais izdevums

Kompānija Creative ir nākusi klajā ar diviem jauniem zemo cenu MP3 mūzikas atskaņotājiem Zen Stone un Zen Stone Plus, ziņo BetaNews.

Abiem MP3 atskaņotājiem ir 2 gigabaitu (GB) kapacitāte un iebūvēti skaļruņi. Zen Stone, kura cena ir 49,99 USD (24 Ls), sevī ietver tikai pašas primitīvākās mūzikas atskaņošanas iespējas, taču Zen Stone Plus, kura cena ir 59,99 USD (28,60 Ls), modifikācijās iekļauts ekrāniņš, FM Radio, balss ieraksts, pulkstenis un hronometrs, kā arī skaņas ekvalaizers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Creative paziņojusi, ka pavisam nesen tā pārdevusi savu 25 miljono MP3 mūzikas atskaņotāju. Creative bija nepieciešami 8 gadi, lai pārdotu 25 miljonus MP3 mūzikas atskaņotāju, ziņo BetaNews.

Lai arī Creative digitālo mūzikas atskaņotāju biznesā sāka darboties divus gadus pirms tirgū parādījās kompānija Apple ar savu iPod, tā joprojām atpaliek no Apple, kurš savu 25 miljono iPod pārdeva 2006. gadā, esot šajā tirgū tikai piecus gadus.

Korejas kompānija Creative ir otrs lielākais MP3 mūzikas atskaņotāju ražotājs aiz Apple. Pirmais Creative MP3 atskaņotājs bija Nomad, kurš tirdzniecībā parādījās 1999. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006. gadā kompānija Piaggio izgudroja jaunu kategoriju - trīs riteņu motorolleru (three-wheeled leaning scooter). Kompānijai ar šo produktu veicās tik labi, ka tā izveidoja muskuļotāku braucamrīku, ziņo Autoblog.

Pirmais kompānijas Piaggio braucamrīks bija 250cc MP3. Jāatzīst, ka tas izskatījās pēc diezgan šausmīga plastmasas veidojuma. Kompānija, veidojot jaunos modeļus 400cc MP3 un 500cc MP3, ir uzlabojusi gan tā izskatu, gan zirgspēka daudzumu. Kompānija ar jaunajiem motorolleriem sākumā mēģinās iekarot ASV tirgu, bet pēc tam, iespējams, varēsim to redzēt arī braucam par Eiropas ceļiem.

Piaggio MP3 500cc ir 40 zirgspēki un tā maksimālais ātrums ir 90 jūdzes/stundā (144 km/h).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Aizliedz slēgt līgumu ar Creative Media Services par starptautiskās kultūras tūrisma reklāmas izstrādi

Žanete Hāka, 18.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu Uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis Tūrisma attīstības valsts aģentūrai (TAVA) slēgt līgumu ar SIA Creative Media Services par starptautiskās kultūras tūrisma reklāmas kampaņas izstrādāšanu un īstenošanu 2013./2014. gadā, liecina paziņojums IUB mājaslapā.

Sūdzību IUB iesniedza SIA Inspired, kura skaidroja, ka, iepazīstoties ar iepirkuma komisijas protokolu, secināts, ka iepirkuma komisijas locekļu starpā pastāv šaubas par iepirkuma procedūras atbilstību labas pārvaldības praksei, turklāt iepirkuma komisija nav vienojusies par vienotiem vērtēšanas principiem un vienotas prakses piemērošanu attiecībā uz visiem pretendentiem, lai nodrošinātu godīgu vērtējumu. Iesniedzējs norādīja, ka viens iepirkuma komisijas loceklis nepiekrīt tam, ka komisija ir izpildījusi Ekonomikas ministrijas dienesta pārbaudes rezultātā ierosināto, proti, ka katrs iepirkuma komisijas loceklis argumentēti ir pamatojis katru vērtēšanas kritēriju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijas jaunuzņēmumi Creative Business Cup finālā gūst starptautisku atzinību

Rūta Lapiņa, 01.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembrī, «Global Entrepreneurship Week» laikā, Dānijas galvaspilsētā Kopenhāgenā jau tradicionāli norisinājās starptautiskā jauno uzņēmēju konkursa «Creative Business Cup» fināls, kurā par galveno balvu un uzvarētāja titulu sacentās dalībnieki no 59 pasaules valstīm. Viņu vidū bija arī Latviju pārstāvošais medicīnas tehnoloģiju jaunuzņēmums «Anatomy Next», kas vasaras izskaņā nacionālajā atlasē bija izcīnījis pirmo vietu, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Radošo industriju inkubatora pārstāve Agnese Kuzmina.

Latvijas pārstāvis, «Anatomy Next» izpilddirektors Sandis Kondrāts, konkursā prezentēja interaktīvu medicīnas izglītības lietotni, kas palīdz topošajiem ārstiem pilnvērtīgi apgūt cilvēka anatomiju 3D formātā ar papildinātas realitātes iespējām. Komplicētā aplikācija ir vairāku gadu darba rezultāts, kas tapis sadarbībā ar medicīnas profesionāļiem no Latvijas un ASV vadošajām universitātēm. «Anatomy Next» komandai «Creative Business Cup» konkurss izrādījās īpaši veiksmīgs, jo, lai arī godpilno pirmo vietu šoreiz ieguva Ķīnas pārstāvji, tieši Latvijas dalībnieki spēja ieinteresēt un piesaistīt jaunus investorus savas biznesa idejas tālākai attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Eiropā pārdots viens miljons Zen Stone atskaņotāju

, 03.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Creative paziņojis, ka Eiropā ir pārdots vienu miljons ZEN Stone MP3 atskaņotāju, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāvji.

"ZEN Stone sērijas atskaņotājus tirgū sākām piedāvāt tikai pagājušā gada vasarā, tāpēc miljons nopirktu ZEN Stone Eiropā ir pārsteidzošs sasniegums," saka Deniss Dress (Dennis Dress), Creative Patērētāju elektronikas pārdošanas direktors Eiropā. "Ja iekļauj ZEN Stone Plus – MP3 atskaņotāja ar displeju – pārdotos apjomus, kopējais pārdoto vienību skaits sasniedz 1,6 miljonus!"

"ZEN Stone izlaišanas brīdī mēs zinājām, ka MP3 atskaņotāju tirgū ir nepieciešamība pēc jauna, eleganta un vienkārša MP3 atskaņotāja dažādās krāsās. Mēs veidojām ZEN Stone kā produktu par pieņemamu cenu, lai tas kļūtu par vislabāko izvēli taupīgiem cilvēkiem, MP3 atskaņotāju lietošanas iesācējiem vai arī būtu lielisks vēl viens atskaņotājs pieredzējušiem lietotājiem. Pārdošanas rezultāti rāda, ka mūsu stratēģija ir bijusi pareiza!".

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pasaulē labākās mazcenu aviokompānijas; Eiropas sarakstā tiek arī airBaltic

Gunta Kursiša, 20.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot zemo cenu lidsabiedrības visā pasaulē un reģionos, Skytrax World Airline Awards TOP 10 Eiropā labāko zemo cenu aviokompāniju sarakstā piekto vietu ieņem Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic.

Savukārt par pasaulē labāko zemo cenu aviokompāniju atzīta Malaizijas budžeta aviokompānija AirAsia, bet Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nav iekļuvusi nedz pasaulē, nedz Eiropā labāko zemo cenu aviokompāniju saraksta pirmajā desmitniekā.

airBaltic Eiropā labāko zemo cenu aviosabiedrību sarakstā ierindojas piektajā vietā, apsteidzot tādas lidsabiedrības kā flyBe un Wizz Air. Par labākajām zemo cenu aviosabiedrībām Eiropā atzīta Norwegian (1. vieta), easyJet (2. vieta), Germanwings (3. vieta), NIKI (4. vieta), airBaltic (5. vieta), Wizz Air (6. vieta), WOW Air (7. vieta), Pegasus Airlines (8. vieta), flyBe (9. vieta) un Onur Air (10. vieta).

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Datu nesēju atlīdzību jautājumā joprojām būtiskas domstarpības

Ritvars Bīders, 11.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iekārtu importētāji patlaban piedāvā ar nodevu aplikt šaurāku iekārtu loku un piemērot tām mazāku atlīdzības apmēru, taču tajā pat laikā tiesību īpašnieki piedāvā salīdzinoši plašāku ar datu nesēju atlīdzību apliekamo iekārtu loku un lielāku atlīdzības apmēru.

Lai izstrādātu priekšlikumus grozījumiem Ministru kabineta (MK) noteikumos par tukšo materiālo nesēju un reproducēšanai izmantojamo iekārtu atlīdzības lielumu un tās iekasēšanas, atmaksāšanas, sadales un izmaksas kārtību, Kultūras ministrija (KM) darba grupas sēdē ceturtdien rosinājusi autortiesību un blakustiesību īpašnieku organizācijas un tukšo datu nesēju un kopēšanas iekārtu importētāju organizācijas rast savstarpēju kompromisu attiecībā uz datu nesēju atlīdzības lielumu un ar to apliekamo nesēju un iekārtu loku.

KM gaidīs jaunus iesaistīto pušu priekšlikumus līdz 31.martam un tad darba grupā tiks lemts par jautājuma tālāko virzību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno uzņēmēju konkursa «Creative Business Cup» nacionālajai atlasei šogad pieteikušies 34 jaunie uzņēmēji, no kuriem pieci rudenī sacentīsies par ceļazīmi uz konkursa lielo finālu Kopenhāgenā «Global Entrepreneurship Week».

Šogad «Creative Business Cup» pārstāvētās IT un radošo nozaru uzņēmēju idejas ir ļoti dažādas - no personālatlases un personu datu analizēšanas programmatūrām līdz stikla apstrādes studijām, 3D drukas medicīnas iekārtām, inovatīviem pārvietošanās risinājumiem cilvēkiem ar redzes traucējumiem u.c.

«Creative Business Cup» iepriekšējos gados ir pulcējis vairāk nekā 70 dažādu valstu dalībniekus no visas pasaules. Arī Latvijas pārstāvji bija aicināti pieteikt dalību konkursam, lai sacenstos par prestižo uzvarētāja titulu un galveno balvu 15 000 eiro apmērā.

Ikgadējā konkursa mērķis ir atbalstīt radošas idejas, veicināt inovāciju attīstību un sniegt jaunajiem uzņēmējiem iespēju satikties ar investoriem, sasniedzot starptautisko tirgu un piesaistot finansējumu biznesa tālākai attīstībai. 20 labākie pašmāju dalībnieki 22. augustā tiks aicināti prezentēt savas idejas klātienē Latvijas nacionālajā atlasē. No visiem pretendentiem konkursa žūrija izvēlēsies piecus daudzsološākos jaunos uzņēmumus, kuri vasaras izskaņā piedalīsies «Creative Business Cup» nacionālajās fināla sacensībās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Creative Media Services par 70% pieaudzis apgrozījums un peļņa

, 24.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju aģentūrai Creative Media Services 2007. gada apgrozījums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaudzis par 69%, sasniedzot 5 112 446 latus.

„Neraugoties uz ieilgušo ekonomiskās situācijas nestabilitāti, mums pagājušajā gadā ir izdevies nodrošināt ievērojamus aģentūras finansiālos sasniegumus un izaugsmes rādītājus. Domāju, ka galvenokārt tas skaidrojams ar mūsu biznesa vīziju – aizvien meklēt jaunus reklāmas risinājumus un iespējami rūpīgāk izprast un izpētīt katra klienta specifisko tirgu,” – tā 2007. gada finansu rādītājus komentē mediju aģentūras Creative Media Services direktors Kārlis Gudonis, piebilstot, ka šā gada rezultātus patlaban vēl ir grūti prognozēt, tomēr visticamāk, ka gaidāms apmēram 20% pieaugums.

Creative Media Services pērn koncentrējās uz jaunu klientu piesaisti, kā arī dažādu jaunu pakalpojumu un darba rīku izstrādāšanu un ieviešanu, lai optimizētu sadarbību ar jau esošajiem klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Zemo procentu likmju vide: četri iemesli pārlieku nesatraukties par Latvijas kredītiestāžu spēju pielāgoties

Latvijas Bankas ekonomists Pēteris Kloks, 20.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējā nedēļā Latvijas Bankas Ekspertu saruna vētīja, cik lielā mērā mājsaimniecības un uzņēmumi ir izmantojušas unikālās iespējas, ko atnesis zemo procentu likmju laikmets. Taču ne visiem jaunie apstākļi nozīmē jaunas iespējas. Eiropas Centrālā banka (ECB) savā jaunākajā Finanšu stabilitātes pārskatā secina, ka zemo procentu likmju vide palielina finanšu stabilitātes riskus Eiropā, t.sk. kredītiestādēs.

Stabila Latvijas finanšu sistēma ļaus mājsaimniecībām un uzņēmumiem labāk izmantot zemo procentu likmju laikmeta priekšrocības. Tādēļ, turpinot diskusiju, jāvaicā, – kā zemās procentu likmes ietekmē Latvijas kredītiestādes un to finanšu stabilitāti un ko šajā ziņā mainīs pakāpeniskais procentu likmju pieaugums ASV?

Kamēr mājsaimniecības priecājas par rekordzemām kredītu izmaksām, Latvijas kredītiestādes saskaras par rekordzemiem procentu ienākumiem, ko tās gūst, kreditējot tautsaimniecību. Jaunākie dati liecina, ka 2016. gadā kopējie kredītiestāžu sektora procentu ienākumi no kredītu izsniegšanas tautsaimniecībai ir par 36% zemāki kā pirms pieciem gadiem un par 2% zemāki kā pērn, un kritums ir straujāks kā kopējā kredītportfeļa samazināšanās. Turklāt zemi vai negatīvi ir arī procentu ienākumi no ieguldījumiem Latvijas un ārvalstu parāda vērtspapīros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā kopstrādes telpās Teikums tika aizvadīts jauno uzņēmēju konkursa Creative Business Cup pusfināls, kura laikā 20 izvēlētie dalībnieki klātesošajiem prezentēja savas inovatīvās biznesa idejas.

Žūrijas pārstāvji noteica piecus spēcīgākos pretendentus, kuri rudenī turpinās cīņu nacionālajā finālā. Starptautiskais konkurss Latvijā tiek organizēts jau sesto reizi, un tā uzvarētājs iegūs iespēju doties uz lielo finālu, kas novembrī norisināsies Kopenhāgenā Global Entrepreneurship Week nedēļas ietvaros.

Par šī gada daudzsološākajiem uzņēmumiem tika atzīti CastPrint, CheeksUp, Safe & Stable, Gamechanger Audio un BlindArt, kas katrs pārstāv dažādus radošo industriju segmentus. Inovatīvo 3D poligrāfijas ģipšu ražotājs CastPrint piedāvā progresīvu pieeju lūzumu ārstēšanai; virtuālā bērnu spēle CheeksUp paaugstina produktivitāti logopēdiskajā terapijā, automatizējot skaņas atkārtošanos un izmantojot artikulēšanas uzdevumus; mūzikas inženieru kompānija Gamechanger Audio ražo inovatīvus elektroniskos mūzikas izstrādājumus; sociālais uzņēmums BlindArt izstrādā mūsdienīgus un funkcionālus dizaina priekšmetus, iesaistot cilvēkus ar redzes traucējumiem, savukārt studentu radītais zīmols Safe & Stable piedāvā uzlabotu balto spieķi ar ultraskaņas sensoru cilvēkiem ar redzes traucējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Gamechanger Audio kāpj uz uzvarētāju pjedestāla Creative Business Cup finālā Dānijā

Laura Mazbērziņa, 21.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā jauno uzņēmēju konkursā Creative Business Cup, kura fināls norisinājās Dānijas galvaspilsētā Kopenhāgenā Global Entrepreneurship Week ietvaros, Latvijas uzņēmums Gamechanger Audio ieguva 2. vietu.

Creative Business Cup ir starptautisks konkurss radošo industriju uzņēmējiem, kurā jau sesto gadu pēc kārtas piedalās arī Latvija. Sacensību finālā piedalījās radošo industriju uzņēmumi no 49 valstīm, kuri bija izturējuši nacionālo atlasi un sacentās par galveno balvu - naudas prēmiju 7 tūkstošu eiro apmērā. Latvijas pārstāvji - jaunuzņēmums Gamechanger Audio, kurš šogad ieguvis atpazīstamību ar savu mūzikas produktu, Latvijai nodrošināja augstāko rezultātu līdzšinējās dalības vēsturē.

Uzņēmums Gamechanger Audio apvieno talantus inženierzinātņu un mūzikas lauciņā un izstrādā audio efektu ierīces. Pirmo produktu - klavieru tipa ģitāras pedāli - Plus Pedal uzņēmuma komanda sāka piedāvāt 2017. gadā, un to ir pozitīvi novērtējuši atzīti mūzikas eksperti un ģitāristi no pasaulē populārām grupām, to skaitā Pink Floyd, Rolling Stones un Roger Waters. Šā gada vasarā jaunuzņēmums iepazīstināja jau ar otro inovatīvo produktu - distortion tipa ģitāras efektu pedāli Plasma Pedal. Arī Latvijas finālā žūrija bija vienisprātis, ka tieši Gamechanger Audio piemīt liels potenciāls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no lielākajām pasaules ierakstu kompānijām Sony BMG šā gada janvārī sāks tirgot MP3 formāta mūziku internetā bez kopēšanas aizsardzības. Sony bija pēdējā no lielajām ierakstu kompānijām, kas atteicās no kopēšanas aizsardzības savai mūzikai, ziņo Associated Press.

Sony BMG Music Entertainment oficiālais pārstāvis Tokijā skaidro, ka kompānija MP3 formāta mūziku bez kopēšanas aizsardzības tirgos tikai ASV, citos pasaules valstu tirgos līdzīga rīcība pašlaik netiek plānota.

2007. gada decembrī no MP3 formāta mūzikas kopēšanas aizsardzības atteicās arī kompānija Warner Music Group. Universal un EMI to izdarīja jau agrāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

AKKA/LAA neplāno nākt klajā ar jauniem ierosinājumiem par datu nesējiem un to cenām

Nozare.lv, 07.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autortiesību un komunicēšanas konsultāciju aģentūra/Latvijas Autoru apvienība (AKKA/LAA) neplāno nākt klajā ar jauniem ierosinājumiem par Ministru kabineta noteikumos iekļautajiem datu nesējiem, jo, sākot no 2007.gada līdz pat 2011.gadam, sadarbojoties ar Kultūras ministriju, jau tika iesniegts detalizēts ierosinājums, kurā iekļauti visi datu nesēji, kas pašreiz ir lietošanā, norāda AKKA/LAA sabiedrisko attiecību speciālists Reinis Briģis.

Ierosinājumi pērn izvirzīti, vadoties pēc AKKA/LAA rīcībā esošajām sabiedriskajām aptaujām un pētījumiem, kur esot redzamas izmaiņas datu nesēju patēriņā.

«Samazinājies CD, DVD, audio un video kasešu nesēju lietojums, tāpēc AKKA/LAA ierosinājums bija samazināt atlīdzības apmēru no šiem nesējiem. Jaunie datu nesēji ir zibatmiņas, atmiņas kartes, ar MP3 aprīkoti mobilie telefoni, datoru cietie diski, televīzijas papildierīces,» norādīja Briģis.

Briģis paskaidroja, ka, ja 20 santīmi bija DVD, desmit santīmi CD, tad AKKA/LAA ierosinājums bija samazināt uz četriem santīmiem, šo summu nosakot visai CD/DVD nesēju grupai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony NW-ZX2 mēģina atjaunot Walkman sērijas pabalējušo slavu, piedāvājot klausīties kvalitatīvāku mūziku nekā MP3

Par Sony Walkman pārnēsājamiem mūzikas atskaņotājiem vidējās paaudzes cilvēkiem ir īpašas atmiņas. Kad tam laikam neierasti mazie kasešu pleijerīši 1980.gadu beigās nonāca brūkošajā padomijā, tie ātri kļuva par kulta preci. Pietika ar tādu ierasties skolā, lai nekavējoties iemantotu daudz draugu.

Walkman sērijas mūžs ir mazliet ilgāks par Austrumeiropā pieredzēto. Mūzikas atskaņotāju tirgū tas ir jau 36 gadus un šajā laikā ir krietni mainījušies – kasetes, CD, minidiski, iebūvētā atmiņa. Taču līdz ar viedtelefonu ienākšanu jaunu cilvēku ikdienā un mūzikas servisu uzplaukumu specializētie atskaņotāji sastapušies ar ļoti nopietnu izaicinājumu. Kuram gan gribas nēsāt līdzi vēl vienu kastīti, ja no Spotify vai iTunes var dabūt visu jaunāko mūziku un straumēt to tiešsaistē savā telefonā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Creative Andrejsala inkubatoru pamet lielākais tajā radītais uzņēmums

Lelde Petrāne, 19.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc teju trīs gadus ilgas aizgādnības radošo industriju inkubatorā Creative Andrejsala, interneta mārketinga aģentūra SIA Infinitum 8 ir oficiāli sākusi patstāvīgu darbību.

Interneta mārketinga aģentūra SIA Infinitum 8 tika dibināta 2010.gada martā un līdz 2013. gada janvārim strādāja ar Creative Andrejsala atbalstu.

Šajā laikā aģentūra no viena cilvēka dibināta uzņēmuma ir paplašinājusies līdz 12 darbinieku kolektīvam un patlaban piedāvā pilna cikla interneta mārketinga pakalpojumus 59 uzņēmumiem no Latvijas un ārvalstīm, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Lai arī inkubatora telpas SIA Infinitum 8 atstāja jau 2012. gada maijā, tikai 2013. gada janvārī oficiāli tika pārtraukta dalība inkubatora atbalsta programmā.

2012. gadā aģentūra turpināja darbu esošo pakalpojumu kategorijās, piedāvājot interneta meklētāju rezultātu uzlabošanas, AdWords reklāmas kampaņu, GoAffiliate partnermārketinga tīkla, e-pasta mārketinga, apmācību un semināru vadības pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Creative Business Cup nacionālajā atlasē uzvar Gamechanger Audio

Laura Mazbērziņa, 23.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radošo industriju konferences New Realities. Creative Industries ietvaros aizvadītas arī starptautiskā jauno uzņēmēju konkursa Creative Business Cup fināla sacensības. Šogad sīvā konkurencē par nacionālo uzvarētāju kļuva elektroniskā ģitāras pedāļa autori Gamechanger Audio, kuri novembra beigās dosies uz konkursa lielo finālu Kopenhāgenā, lai pārstāvētu Latviju līdzās vairāk nekā 70 pasaules valstu pārstāvjiem un sacenstos par galveno balvu - 15 000 eiro naudas prēmiju.

Aizvadītā pasākuma ietvaros savus uzņēmumus prezentēt uz skatuves kāpa pieci žūrijas izvēlētie finālisti, kas katrs pārstāv dažādus radošo industriju segmentus. Godpilno otro vietu šogad ieguva virtuālā spēle CheeksUp, kas paaugstina bērnu produktivitāti logopēdiskajā terapijā, savukārt trešajā vietā ierindojās 3D poligrāfijas ģipšu ražotājs CastPrint, kas piedāvā inovatīvu pieeju medicīnisko lūzumu ārstēšanā. Tāpat par ceļazīmi uz konkursa starptautisko finālu līdzās top 3 vietu ieguvējiem cīnījās sociālais uzņēmums BlindArt, kas izstrādā mūsdienīgus un funkcionālus dizaina priekšmetus, iesaistot cilvēkus ar redzes traucējumiem, kā arī studentu radītais zīmols Safe & Stable, kas piedāvā uzlabotu balto spieķi ar ultraskaņas sensoru cilvēkiem ar redzes traucējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada novembrī Kopenhāgenā jau tradicionāli norisināsies starptautiskais jauno uzņēmēju konkurss «Creative Business Cup», kas ik gadu pulcē vairāk nekā 70 dažādu valstu dalībniekus no visas pasaules. Arī Latvijas IT un radošo industriju pārstāvji ir aicināti pieteikt dalību konkursa nacionālajai atlasei līdz 31. jūlijam, aizpildot elektronisko pieteikuma anketu.

Ikgadējā konkursa mērķis ir atbalstīt radošas idejas, veicināt inovāciju attīstību un sniegt jaunajiem uzņēmējiem iespēju satikties ar investoriem, sasniedzot starptautisko tirgu un piesaistot finansējumu biznesa tālākai attīstībai. 20 labākie pašmāju dalībnieki 22. augustā tiks aicināti prezentēt savas idejas klātienē Latvijas nacionālajā atlasē. No visiem pretendentiem konkursa žūrija izvēlēsies piecus daudzsološākos jaunos uzņēmumus, kuri vasaras izskaņā piedalīsies «Creative Business Cup» nacionālajās fināla sacensībās.

Pirmās vietas ieguvēju, kurš saņems vislielāko žūrijas atzinību, izvirzīs starptautiskajam finālam, lai jau novembrī pārstāvētu Latviju «Creative Business Cup» konkursā Dānijas galvaspilsētā Kopenhāgenā. Jaunajiem uzņēmējiem tā būs iespēja ne tikai prezentēt savu ideju un produktu plašākai auditorijai un iegūt vērtīgus kontaktus, bet arī saņemt pieredzējušu mentoru palīdzību un ieteikumus, attīstīt uzņēmējdarbības prasmes, kā arī piesaistīt investoru finansējumu un sacensties par galveno naudas balvu un prestižo 2018. gada uzvarētāja titulu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Noskaidroti jauno uzņēmēju konkursa Creative Business Cup nacionālie pusfinālisti

Rūta Cinīte, 11.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad jau ceturto reizi pēc kārtas Latvijā tiek organizēts starptautiskais jauno uzņēmēju konkurss Creative Business Cup, kura ietvaros žūrija izvēlēsies pašmāju inovatīvāko uzņēmumu, kas rudenī pārstāvēs valsti starptautiskajā radošo un starpdisciplināro industriju konkursa finālā Kopenhāgenām, informē pasākuma organizatori.

No visiem šogad saņemtajiem pieteikumiem, izvērtējot katra uzņēmuma spēju risināt sabiedrībai aktuālas problēmas, nacionālā žūrija sīvā dalībnieku konkurencē ir izvēlējusies 20 spēcīgākos pusfinālistus, kas jau nākamtrešdien, 16. augustā, prezentēs savas biznesa idejas klātienē. 2017. gada nacionālo pusfinālistu sarakstā ir ierindojušies jaunuzņēmumi [ZEFIRS] concrete design, 3wk recycled, Anatomy Next, bamboo laser, be-with, CastPrint, Crinkly Plate, DronePlan, Eco Buddy, Ette Tete, GCARD-ONLINE, HackMotion, Kurp.es SIA, MeadowMe, Overly SIA, sCOOL, Solfegio, Sound School, TreeHouse place, kā arī Warm Grey Company, pārsteidzot žūriju ar virkni inovatīvām un perspektīvām biznesa idejām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noskaidroti uzņēmumi cīņai par Latvijas pārstāvēšanu konkursā "Creative Business Cup 2020" Kopenhāgenā.

Cīņu par uzvaru startup uzņēmumu konkurencē turpina astoņi jaunie un radošie uzņēmumi. Nacionālais fināls norisināsies 2.martā. Šogad starptautiskā konkursa "Creative Business Cup 2020" (CBC) nacionālajai atlasei pieteiktās idejas ir dažādas – no tehniskiem risinājumiem līdz dizaina produktiem.

Finālsacensībām izvirzītie pretendenti: "Zeltini" (amfībija, kas aprīkota ar elektromotoriem), "Flockmen" (attīstošas koka rotaļlietas), "Diegu meistars" ("dari pats" komplekts mākslas darbu radīšanai no diega), "Ko tu elpo" (gaisa attīrīšanas un klimata uzlabošanas sistēma), "Pupuchi" (kraukšķīga un veselīga uzkoda no cūku pupām), "Uppo" (dizaina roku aproces darbam ar datoru), "Barboleta" (līdzsvara platformas bērnu mācību procesa uzlabošanai), "WinGo Deposit" (atkritumu šķirošanas automāts).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Radošās nozares» iekļauj daudzus jaunus biznesa virzienus, kas neietilpst kādā no tradicionālo nozaru kategorijām.

Tā uzskata Heidi Sveine-Pedersena (Heidi Svane Pedersen), Dānijas Dzīvesstila un dizaina klastera vadītāja digitālajos jautājumos un konkursa Creative Business Cup žūrijas locekle. Savu ikdienas darbu viņa sauc par randiņu pakalpojumu – viņa strādā pie tā, lai kompānijas satiek pareizās zināšanas. Vaicāta, vai tas ir tikpat vienkārši kā Tinder, viņa smejoties teic, ka reizēm, lai atrastu «īsto», vajag iedzert kafiju, aiziet vakariņās vai aizbraukt kopīgā ceļojumā. Dzīvesstila un dizaina klasteris strādā ar valsts iestādēm, universitātēm, inkubatoriem un tradicionālajām kompānijām dizainā un veido tiltus starp tiem. Vairāk par radošo industriju izaicinājumiem un iespējām iesaistīties ilgtspējīgu risinājumu veidošanā viņa stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta veikals Amazon.com paziņojis, ka šā gada laikā tas piedāvās MP3 mūzikas failu lejupielādi ārpus ASV teritorijas, ziņo PCWorld.

Amazon MP3 failus (bez DRM) ASV sāka piedāvāt 2007. gada septembrī. Vienas dziesmas cena ir, sākot no 0,89 USD līdz 0,99 USD, savukārt viena albuma cena - no 5,99 USD līdz 9,99 USD.

Kompānija gan pagaidām neatklāja, kad tā ir nolēmusi paplašināt MP3 tirgu, bet skaidrs ir tas, ka tas notiks šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas BACH Technology tehnoloģiju eksperts Dagfins Bahs (Dagfinn Bach) izveidojis jaunu ciparu mūzikas formātu, vēsta BBC.

Šo jauno formātu viņš ir nosaucis par MusicDNA un vairāki eksperti jau ir paziņojuši, ka tieši šis formāts nomainīs jau zināmo Mp3.

MusicDNA tika prezentēts Mūzikas konferencē un izstādē MIDEM un to solījušas atbalstīt vairākas mūzikas izdevniecības, taču lielās mūzikas kompānijas pagaidām par MusicDNA interesi nav izrādījušas.

MusicDNA konkurents būs Apple izstrādātais iTunes LP, kurš arī ļauj ciparu formāta albumiem pievienot papildu saturu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība atbalstījusi Kultūras ministrijas (KM) piedāvāto - noteikt, ka nesēju atlīdzība tiktu maksāta par datora komplektiem 2 Ls apmērā par vienu vienību, lai tādējādi autori varētu saņemtu godīgu atlīdzību par to darbu izmantošanu.

Vienlaikus ar datu nesēju atlīdzību Latvijā ir paredzēts aplikt USB zibatmiņas. Tām atlīdzības apmērs plānots 4%, bet DVD un CD – 6% no pirmās atsavināšanas cenas Latvijā.

Savukārt datu nesēja atlīdzība, pēc KM piedāvājuma, netiktu iekasēta par DVD atskaņotājiem ar ieraksta funkciju, datoriem pievienojamiem CD un DVD disku rakstītājiem, MP3 atskaņotājiem ar integrētu cieto disku, minidiskiem, audiokasetēm un videokasetēm.

Iebildumus pret datu nesēju nodevas piemērošanu datoriem valdības sēdē izteica gan Latvijas Darba devēju konfederācija, gan Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija un citi IT nozares pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānija Sony pārtraukusi pārnēsājamo kasešu atskaņotāju Walkman ražošanu, atzīstot, ka ierīce vairs nespēj tikt līdzi digitalizācijas laikmetam, ziņo Telegraph.

Sony pārnēsājamais kasešu atskaņotāja popularitāte strauji pieauga 80. gados, taču laika gaitā, parādoties kompaktdisku, minidisku un digitālās mūzikas (MP3) atskaņotājiem, tas zaudējis savu pievilcību, jo mūsdienās cilvēki dod priekšroku digitālajiem datu nesējiem.

Kopš 1979. gada kompānija Sony pārdevusi vairāk nekā 200 miljonus šo pārnēsājamo kasešu atskaņotāju, kura pēdējā piegāde notiks 2011. gada aprīlī.

Sony norāda, ka atlikušo kasešu atskaņotāju tirdzniecība tiks koncentrēta uz Āzijas tirgiem, kur vēl saglabājies neliels pieprasījums pēc šāda veida pārnēsājamajiem mūzikas atskaņotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru