Rietumu vēlme dzīvot veselīgāk lēnām maina patērētāju paradumus, kas rada robu kokakolas pārdošanas apjomos, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Pasaulē lielākie uzņēmumi šonedēļ turpina ziņot, kā tiem finanšu ziņā veicies šā gada trešajā ceturksnī. Lai gan vairākumam ASV lielo kompāniju rādītāji spēj pārspēt Volstrītas pirms tam izteiktās aplēses, dažas to tomēr izdarīt nespēj. Interesanti, ka investoriem vienu no visnegatīvākajiem pārsteigumiem šonedēļ atnesis leģendārā melnā atspirdzinošā dzēriena ražotājs – Coca-Cola. Rezultātā daudzi pat sākuši apšaubīt pasaules lielākā atspirdzinošo dzērienu ražotāja biznesa modeli, un Coca-Cola akciju vērtība Ņujorkas biržā dažu tirdzniecības sesiju laikā sarukusi jau gandrīz par 10%.
Kompānija atklāja, ka tās apgrozījums trešajā ceturksnī nedaudz sarucis līdz 11,98 mljrd. ASV dolāru (no 12 mljrd. ASV dolāru). Tikmēr peļņa šajā periodā izrādījās sarukusi par 14% – līdz 2,1 mljrd. ASV dolāru.
Joprojām var runāt par ievērojamu kokakolas ražotāja peļņu, lai gan ir saprotams, ka no šādas kompānijas investori pieprasa arī ieņēmumu palielināšanos – sevišķi laikā, kad palielinās pasaules iedzīvotāju skaits. Pašlaik uzņēmuma vadība solījusi, ka katru gadu līdz 2019. gadam izmaksas samazinās par 3 mljrd. ASV dolāru un guvumus no šādas rīcības ieguldīs mārketingā, kas gan, šķiet, daudzus investorus nav pārliecinājis. Izskatās, ka sāk nostiprināties pieņēmums, ka Coca-Cola būtu jāmaina sava biznesa stratēģija.
Interesanti, ka kokakolas un daudzu citu kompānijas dzērienu apjomi buksējuši uz lēnākas globālās tautsaimniecības izaugsmes fona; kompānijai iegriezis arī dārgāks ASV dolārs. Tomēr vēl interesantāk ir tas, ka pasaulē (un sevišķi ASV) sākusies cīņa pret aptaukošanos un dažādiem mākslīgajiem saldinātājiem. Dati liecina, ka stagnējuši tieši Coca-Cola gāzēto dzērienu pārdošanas apjomi, kamēr negāzēto un mazāk saldināto – nedaudz palielinājušies.
Visu rakstu Coca-Cola traucē cīņa pret aptaukošanos lasiet piektdienas, 24. oktobra, laikrakstā Dienas Bizness (7. lpp.)!