#Aizvadītajā nedēļā AS Swedbank ziņoja, ka turpmāk, ejot tās internetbankā ar aplikācijas Smart-ID palīdzību, vairs neprasīs personas kodu, bet tikai lietotājvārdu. Cert.lv eksperti uzskata, ka papildus paroles ieviešana personas koda vietā drošību nepaaugstinātu.
AS Swedbank izmaiņas, noņemot personas kodu ieiešanai internetbankā, iespējams, tika ieviestas personas datu aizsardzības regulas ietekmē, pieļauj Cert.lv pārstāve Līga Besere.
Viņa skaidro, ka personas kods ir sensitīva informācija un nevajadzētu to lietot tur, kur bez tā var iztikt (nevajadzīga apstrāde rada nevajadzīgus riskus).Izmantojot SmartID, tās lietotājs jau iegūst nepieciešamo drošību. Aplikācija ir konkrētās personas telefonā un, lai tai piekļūtu, ir nepieciešama gan piekļuve iekārtai, gan telefona parole vai PIN kods, kā arī pēc tam ir arī pašas aplikācijas PIN kods.
Cilvēki spēj iegaumēt relatīvi mazu skaitu drošu paroļu, it īpaši, ja tās ir bieži jāmaina. Rezultātā vēl vienas paroles ieviešana drošību nepalielinātu, jo liela daļa, visticamāk, izvēlētos vienkāršas un līdz ar to arī nedrošas paroles, uzskata eksperti.
Runājot par populārākajiem krāpšanas gadījumiem, Cert.lv pārstāvju novērojumi liecina, ka banku autentifikācijas līdzekļu apiešana vai slepena izmantošana Latvijā notiek reti.Uzņēmumu gadījumā zaudējumi pārsvarā rodas, krāpniekiem pārtverot uzņēmumu un sadarbības partneru e-pasta saraksti (piemēram, ja e-pastam ir nedroša parole).
Sarakstes dalībniekiem tiek nosūtīti rēķini ar mainītu bankas kontu, lai saņemtu uzņēmuma veiktos vai uzņēmumam paredzētos maksājumus.Lietotāji, savukārt, mēdz ievadīt maksājumu karšu datus neuzticamās tīmekļa vietnēs, cerot uz izdevīgu darījumu, un zaudē samaksātos līdzekļus, nesaņemot preci, vai arī savas kartes datus pašrocīgi nosūta krāpniekiem, kuri tad tālāk var izmantot šo karti savām vajadzībām.