Šodien laikrakstā

Būs apgrūtināta uzņēmuma reģistrācija svešā adresē

Māris Ķirsons,01.07.2011

Jaunākais izdevums

Bez nekustamā īpašuma īpašnieka atļaujas vairs nevar reģistrēt uzņēmumu vai biedrību juridiskās adreses svešā īpašumā.

To paredz 1. jūlijā spēkā stājušies grozījumi Komerclikumā. «Tiem uzņēmumu dibinātājiem, kuri kā sava uzņēmuma juridisko adresi norādīs sev nepiederoša īpašuma adresi būs nepieciešams iesniegt konkrētā nekustamā īpašuma īpašnieka rakstiska piekrišana,» skaidro Uzņemumu reģistra Juridiskās daļas vadītājs Aivars Paegle. Viņš norāda, ka šī nekustamā īpašuma īpašnieka – atļauja – piekrišana būs brīvā formā rakstīta atļauja. «Ja kāds nesīs notariāli apstiprinātu vienošanos starp telpu iznomātāju un uzņēmumu, arī to atzīsim par derīgu,» tā A. Paegle.

A. Paegle gan vērš uzmanību uz faktu, ka juridiskās adreses reģistrēšanai vai izmaiņām būs obligāti jānorāda nekustamā īpašuma kadastra numurs, īpašnieka vārds uzvarāds, personas kods vai nosaukums. Savukārt, ja reģistrācijas pieteikumu parakstīs persona, kurai pieder nekustamais īpašums, tad attiecīgā piekrišana nebūs jāiesniedz. Paredzēts, ka UR pats pārbaudīs Zemesgrāmatā, kam pieder konkrētais īpašums, kura adresi kāda juridiskā persona vēlas reģistrēt kā savu juridisko adresi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijai ievelkoties, saguris arī Eiropas auto tirgus. Šī nozare tradicionāli ir ļoti cikliska un spēkrata iegāde, kā visai liels pirkums, pieprasa zināmu skaidrību par nākotni. Šai skaidrībai izpaliekot, šādi pirkumi tiek atlikti. Katrā ziņā pieejamie dati liecina, ka vecajā kontinentā auto tirgus vasaras otrajā pusē sācis virzīties grāvja virzienā.

Jaunu automašīnu reģistrācija augustā salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn Eiropas Savienībā (ES) sarukusi par 19%, liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) apkopotā informācija. Auto tirgum ļoti neveiksmīgs bijis arī jūlijs, kad jaunu spēkratu reģistrācija sarukusi par 24%. Pagaidām gan visa šā gada skatījumā auto tirgus uz priekšu brauc ar plusa zīmi. Proti, janvāra-augusta (ieskaitot) periodā ES jaunu auto reģistrācija ir pieaugusi par 11,2%.

Čipu trūkums

Tiek izcelts, ka spēkratu ražošanai sprunguļus spieķos iemetušas globālās piegāžu problēmas. Piemēram, Eiropas autoražotājiem ir lielas grūtības vajadzīgajā apmērā iegūt pusvadītājus. Piemēram, tai pašai auto parka nomaiņai, kas pamatā paredz atteikšanos no spēkratiem ar iekšdedzes dzinēju par labu elektroauto, vajadzēs ļoti daudz pusvadītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis,21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu reģistram nāksies meklēt un pārbaudīt, vai reģistrācijai pieteikto amatpersonu adreses neatrodas tā dēvētajās riska adresēs, un, ja atrodas, tad nekavējoties ziņot VID.

To paredz sagatavotie grozījumi likumā «Par nodokļiem un nodevām» trešajam lasījumam, ko Saeima gatavojas izskatīt jau ceturtdienas plenārsēdē. DB jau rakstīja, ka minētajā likumā tiks iestrādāts tāds jēdziens kā riska adrese, kurā reģistrētā fiziskā un arī juridiskā persona tiktu īpaši uzmanīta. Atbildīgā komisija atbalstīja finanšu ministra Andra Vilka ierosinājumu, kas faktiski Uzņēmumu reģistram (UR) vēl pirms konkrētās juridiskās personas, amatpersonu vai dalībnieku reģistrācijas prasa ziņot Valsts ieņēmumu dienestam (VID) par to, ja tā dēvētajā riska adresē ir plānota reģistrācijai pieteiktas juridiskās personas juridiskā adrese, tās dalībnieka un/vai amatpersonas deklarētā dzīvesvieta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Izstrādā priekšlikumus PVN krāpšanas shēmu apkarošanai

Žanete Hāka,10.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strādājot pie nākamā gada valsts budžeta projekta, no jauna aktualizēts jautājums par nodokļu administrēšanas uzlabošanu un būtiskākajām problēmām saistībā ar nodokļu krāpšanas shēmām. Rezultātā izstrādāti vairāki priekšlikumi ar mērķi uzlabot pievienotās vērtības nodokļa (PVN) krāpšanas shēmu apkarošanu un veicināt caurspīdīgāku uzņēmējdarbības vidi, informē Finanšu ministrija.

Kā viens no priekšlikumiem caurspīdīgākas uzņēmējdarbības vides veicināšanai Latvijā ir iespēja publiskot informāciju par visu komersantu samaksāto nodokļu apmēru Valsts ieņēmumu dienesta (VID) mājaslapā. Tādējādi tiktu veicināta nodokļu nomaksa un ienākumu deklarēšana. Šāda prakse jau nesusi pozitīvus rezultātus mūsu kaimiņvalstī Lietuvā.

Tāpat viena no būtiskiem priekšnosacījumiem nodokļu shēmu apkarošanā ir informācijas apmaiņas uzlabošana starp Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas dienestu un VID par neparastajiem un aizdomīgajiem darījumiem, jo šobrīd VID informāciju var saņemt tikai pēc pieprasījuma par konkrētu personu. Situācijas uzlabošanai šo informāciju VID būtu jāsaņem automātiski, lai konkrētos gadījumus atklātu daudz efektīvāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģistrējot adresi, uzņēmumiem vairs nevajadzēs nekustamā īpašuma saimnieka piekrišanu, pietiks ar valdes locekļa apliecinājumu, taču par uzņēmuma nesasniedzamību adresē valdes loceklim draudēs kriminālatbildība, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

To paredz Tieslietu ministrijas sagatavotais informatīvais ziņojums par komersantu juridisko adrešu regulējumu. Par šajā ziņojumā ietvertajiem risinājumiem un to likteni būs jālemj valdībai, kurai tiek piedāvāts noteikt termiņu - līdz nākamā gada februārim sagatavot attiecīgus grozījumus normatīvajos aktos. DB aptaujātajiem komerctiesību ekspertiem un uzņēmējiem nav iebildumu pret ziņojumā minēto, taču svarīgākais būšot sagatavotie normatīvo aktu grozījumu projekti.

Informatīvajā ziņojumā tiek piedāvāta revolūcija attiecībā uz uzņēmumu adresēm, proti, tiek piedāvāts atteikties no tā dēvētās juridiskās adreses, kurā jāatrodas konkrētā uzņēmuma vadībai, tā vietā pārejot uz tā dēvēto sasniedzamības adresi. Bijušais Uzņēmumu reģistra galvenais valsts notārs, Saeimas deputāts Ringolds Balodis norāda, ka būtībā tiek piedāvāts legalizēt esošo situāciju, kad ļoti daudziem uzņēmumiem to juridiskā adrese nesakrīt ar faktisko, turklāt, viņaprāt, valsts rīcībā arī neesot instrumentu, kā šo problēmu vispār atrisināt. Eiropā tiek lietoti divi jēdzieni – juridiskā adrese un galvenā biroja adrese –, kuri var atšķirties. Arī Latvijā ir piemēri, kur uzņēmuma juridiskā adrese būtībā ir tikai korespondences saņemšanas adrese, savukārt uzņēmuma lēmuma pieņēmēji atrodas citviet – vada uzņēmumu, piemēram, no ārzemēm. Lai arī Latvijā ar Komerclikumu un Civillikumu juridiskā adrese ir piesaistīta pie tās, no kuras uzņēmums tiek vadīts – kur atrodas valde, tomēr, kā atzīst Tieslietu ministrija, praksē šī prasība pilnībā netiekot iedzīvināta. Tādējādi uzņēmuma juridiskā adrese – sēdeklis – vēl nenozīmējot, ka tajā kādam ir visu laiku jāatrodas, turklāt tehnoloģiju attīstība ļauj uzņēmuma vadību un arī lēmumu pieņemšanu nodrošināt attālināti. Tāpat jārēķinās, ka papīra dokumentu kļūst arvien mazāk un to vietā tiek izmantoti elektroniskie, tādējādi tie ir arī pieejami attālināti gan kontrolējošām iestādēm, gan arī citiem. Arī ES paliek arvien mazāk valstu, kurās ir saglabājusies juridiskās adreses kā patiesās uzņēmuma vadības atrašanās vietas sistēma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu reģistrācija Latvijā šā gada februārī samazinājās par 8,2%, teikts Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākajā ziņojumā.

Latvijā reģistrēts piektais lielākais samazinājums no visām valstīm.

Februārī Latvijā reģistrētas 829 jaunas automašīnas, salīdzinot ar 903 jaunām automašīnām pagājušā gada attiecīgajā mēnesī.

Automašīnu reģistrācija palielinājās 17 no ziņojumā ietvertajām valstīm, bet 13 valstīs tika fiksēts samazinājums.

Ziņojumā apkopoti dati par visām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, izņemot Maltu. Ziņojumā pieejama informācija arī par Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas (EBTA) valstīm - Šveici, Norvēģiju un Islandi.

Straujākais automašīnu reģistrācijas apjoma kāpums no visām ziņojumā iekļautajām valstīm februārī reģistrēts Portugālē - par 35,6%, Čehijā - par 28,2%, Islandē - par 27,7% un Spānijā - par 26,1%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Eirozonas auto tirgus februārī sarucis par 12%

Jānis Šķupelis,15.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu tirgus eirozonā februārī turpinājis sarukt un salīdzinot ar attiecīgo termiņu pēc gada jaunu automašīnu reģistrācija sarukusi par 11,8% līdz 743,78 tūkst. vienību, liecina Eiropas Autoražotāju asociācijas (ACEA) aprēķini, ziņo Reuters.

Tiek ziņots, ka jaunu mašīnu reģistrācija sarukusi, jo bijis vērojams zems pieprasījums tādās valstīs kā Francija un Itālija.

Eiropā labi veicies Dienvidkorejas automašīnu ražotājiem, kas joprojām spēj palielināt savu tirgus daļu. Tas gan notiek uz tādu zīmolu kā Renault, Peugeot, Opel un Fiat rēķina. Šo marku automašīnu reģistrācija februārī sarukusi par 18%. Par 18% februārī sarukusi jaunu Toyota automašīnu reģistrācija.

Strauji, salīdzinājuma ar attiecīgo termiņu pirms gada, pieaugusi Kia automašīnu reģistrācija – par 40%. Par 5% palielinājusies arī Hyundai automašīnu reģistrācija. Labi februārī gājis arī Chevrolet (tos ražo ASV kompānija General Motors), kuru reģistrācija palielinājusies par 17%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Negodīgus ārvalstu investorus atrast būs grūtāk, jo Latvijā uzņēmumu dalībnieku – fizisku personu adreses vairs nereģistrē un tās ir izslēgtas no visiem Uzņēmumu reģistra reģistriem.

Ar 1. aprīli Uzņēmumu reģistrs (UR), pamatojoties uz Komerclikuma pārejas noteikumu prasībām, no visiem reģistriem savā pārziņā izslēdza ziņas par personas dzīvesvietas adresi. Proti, uzņēmuma dalībniekiem – fiziskām personām – UR sasniedzamības adresi – nereģistrē, un šāda informācija nav pieejama ne UR atkalizmantotājiem, ne uzņēmējiem, ne valsts un pašvaldību iestādēm. Tas nozīmē to, ka Latvijas iedzīvotājus – uzņēmumu kapitāldaļu turētājus visi interesenti varētu atrast, ar pamatotu lūgumu vēršoties Iedzīvotāju reģistrā, tomēr problemātiska varētu būt tieši ārvalstu fizisku personu – uzņēmumu kapitāldaļu īpašnieku atrašana un informēšana, piemēram, kādas tiesvedības vai izmeklēšanas gadījumā. Tāpēc tiek pieļauts, ka šāda pārspīlēta personas datu aizsardzības prasības iedzīvināšana var vilkt līdzi sev dalībnieka – fiziskas personas nesasniedzamību, kas paver iespējas ārvalstu blēžiem, vienlaicīgi galvassāpes tiesībaizsardzības iestādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas būvvalde šovasar Rīgā sāks vērienīgu darbu adresācijas sakārtošanā, kuras gaitā galvaspilsētā mainīs vismaz 10 tūkst. adrešu jeb 20% no kopējā adrešu skaita.

Vairāki tūkstoši adrešu joprojām neatbilst Ministru kabineta 2009. gada 3. novembrī pieņemtajiem adresācijas sistēmas noteikumiem, kā dēļ ne tikai tiek apgrūtināts operatīvo dienestu darbs, bet tiek apgrūtināta arī uzņēmējdarbība, kad izveidojušās sarežģītās situācijas dēļ nākas piešķirt vai nu neloģiskas adreses, vai to piešķiršana ilgstoši nav iespējama. Rīgas pilsētas būvvalde norāda, ka pēdējā adrešu inventarizācija Rīgā veikta 1939. gadā un kara, zemes reformu un haotiskas adrešu piešķiršanas dēļ adresācijā nepieciešama sistēmiska sakārtošana.

Kopumā Rīgā ir apmēram pusmiljons zemesgabalu, ēku un telpu grupu adrešu. Aptuveni 35 tūkst. adresācijas objektu ir ēkas, 40 tūkst. - zeme. Sākot ar maiju un jūniju, aptuveni 20% jeb kopumā vismaz 10 tūkst. ēku adrešu tiks mainītas, piešķirot adresi no jauna vai mainot ielas nosaukumu, ēkas numuru utml. Adresācijas sakārtošana ilgs aptuveni divus gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas auto tirgus līdz ar pavasara atnākšanu piedzīvojis strauju uzrāvienu. Martā pasažieru auto reģistrācija Eiropas Savienībā (ES) gada skatījumā izrādījās palēkusies par veseliem 87,3%.

Tā liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati. Kopumā reģionā reģistrēti 1,06 milj. jauni auto, kas spīdošs rādītājs uz pagājušā gada marta 567,3 tūkstošu fona.

Avots: ACEA

Jāteic, ka jaunu spēkratu reģistrācija janvārī gada skatījumā noplanēja zemāk par 24%, kur februārī tā saruka vēl par 19%. Tomēr spīdošais marts visa ceturkšņa mērījumu Eiropas auto tirgū izvilka plusos – kopumā šā gada pirmajā ceturksnī jaunu spēkratu reģistrācija ES augusi par 3,2%.

Avots: ACEA

Pandēmija vecā kontinenta ekonomikai stopkrānu norāva tieši pagājušā gada pavasarī, kas attiecīgi skatījumā izskaidro šādu datu atšķirību. Autobūve un šo spēkratu pārdošana ir izteikti ciklisks sektors, kurā tendences ir atkarīgas no tā, kā veicas tautsaimniecībai. Ja valda liela neskaidrība par nākotni, vien dabīga ir vēlme atlikt lielus pirkumus. Savukārt pandēmijas unikāla daba nozīmējusi, ka šādu pirkumu fizika izdarīšana bijusi apgrūtināta un nedroša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Eiropas auto tirgus krituma līderis - Renault

Jānis Šķupelis,16.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu auto reģistrācijas apjomi Eiropā septembrī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn sarukuši par 10,8% (līdz 1,13 vienību), kas ir straujākais temps pēdējo divu gadu laikā, liecina Eiropas Autoražotāju asociācijas dati.

Jāpiebilst, ka Eiropas auto tirgus sarūk jau 12 mēnešus pēc kārtas. Jaunu auto reģistrācija sarukusi visos Eiropas lielākajos tirgos. Spānijas auto tirgus septembrī salīdzinājumā ar pagājušo gadu sarucis par 37%, Itālijas – par 26%, Francijas – par 18% un Vācijas par 11%. «Galvenās izmaiņas ir tās, ka pēdējā laikā negatīvas tendences ir arī Vācijā,» Bloomberg norāda nozares analītiķi.

Jāpiebilst, ka Vācijas uzņēmēju noskaņojuma rādītāji pagājušajā mēnesī saruka līdz divu ar pusi gadu zemākajam līmenim. Savukārt visas eirozonas IKP šā gada otrajā ceturksnī saruka par 0,2% un, visticamāk, būs sarucis arī šā gada trešajā ceturksnī. Aug arī bezdarba līmenis, kas no šī gada 11,3% nākamgad tiek prognozēts 11,6% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā septembrī trešais straujākais automašīnu reģistrācijas kāpums Eiropā

LETA,14.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu reģistrācija Latvijā šā gada septembrī palielinājās par 29,2%, kas ir trešais straujākais pieaugums Eiropā, teikts Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākajā ziņojumā.

Septembrī Latvijā reģistrētas 1530 jaunas automašīnas, salīdzinot ar 1184 jaunām automašīnām pagājušā gada attiecīgajā mēnesī.

Ziņojumā apkopoti dati par visām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, izņemot Maltu. Ziņojumā pieejama informācija arī par Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas (EBTA) valstīm - Šveici, Norvēģiju un Islandi.

Automašīnu reģistrācija palielinājās visās ziņojumā ietvertajās valstīs, izņemot Īrijā un Nīderlandē, kur reģistrēts kritums attiecīgi par 1,6% un 4,2%.

Straujākais automašīnu reģistrācijas apjoma kāpums no visām ziņojumā iekļautajām valstīm septembrī reģistrēts Rumānijā - par 62,7%, Ungārijā - par 31,3%, Latvijā, kā arī Islandē - par 28,9%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Auto tirgus kritums uz Fiat, Renault un Peugeot rēķina

Jānis Šķupelis,18.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropā auto pārdošanas apjomi martā samazinājušies jau sesto mēnesi pēc kārtas, liecina Eiropas Autoražotāju asociācijas (ACEA) dati.

Kritumu galvenokārt radījis tas, ka sarukuši Fiat, Renault un Peugeot pārdošanas apjomi. Pamatā auto tirgu kritums Itālija un Francijā aizēnojis šī tirgus atgūšanos Vācijā un Lielbritānijā, ziņo Reuters.

Kopumā jaunu mašīnu reģistrācija martā Eiropā salīdzinājumā ar attiecīgo termiņu vēl pirms gada sarukusi par 6,6% līdz 1,5 milj. vienību, kas ir zemākais līmenis kopš 1998. gada. Savukārt pirmajā ceturksnī kopumā auto reģistrācija Eiropā samazinājusies par 7,3%.

Visstraujāk jaunu auto reģistrācija sarukusi Itālijā – par 27%. Savukārt Francijā un Spānijā tā sarukusi attiecīgi par 23% un 4,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā februārī 11.mazākais komerctransporta reģistrācijas kāpums Eiropā

LETA,23.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu komerctransporta līdzekļu reģistrācija Latvijā šā gada februārī palielinājusies par 15,9%, kas ir 11.mazākais pieaugums Eiropā, liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākais ziņojums.

Latvijā februārī reģistrēti 285 jauni komerciālie transporta līdzekļi, salīdzinot ar 246 vienībām 2015.gada attiecīgajā mēnesī.

Komerctransporta reģistrācijas pieaugums februārī reģistrēts visās ziņojumā iekļautajās valstīs, izņemot Grieķijā, kur tas samazinājies par 63,4%.

Savukārt straujākais reģistrācijas kāpums fiksēts Kiprā - par 64,1%, Slovēnijā - par 56,4%, Rumānijā - par 54,7% un Īrijā - par 47,2%.

Lietuvā decembrī reģistrētas 502 komerctransporta vienības, kas ir par 23% vairāk nekā pērnā gada attiecīgajā mēnesī, bet Igaunijā komerctransporta reģistrācija pieaugusi par 20,8% - līdz 378 vienībām.

Ziņojumā apkopoti dati par visām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, izņemot Maltu. Ziņojumā pieejama informācija arī par Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas (EBTA) valstīm - Šveici, Norvēģiju un Islandi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā decembrī astotais mazākais automašīnu reģistrācijas kāpums Eiropā

LETA,17.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu reģistrācija Latvijā pērn decembrī palielinājās par 7,9%, kas ir astotais mazākais pieaugums Eiropā, teikts Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākajā ziņojumā.

Decembrī Latvijā reģistrētas 1144 jaunas automašīnas, salīdzinot ar 1060 jaunām automašīnām 2015.gada attiecīgajā mēnesī.

Ziņojumā apkopoti dati par visām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, izņemot Maltu. Ziņojumā pieejama informācija arī par Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas (EBTA) valstīm - Šveici, Norvēģiju un Islandi.

Automašīnu reģistrācija palielinājās visās ziņojumā ietvertajās valstīs, izņemot Kiprā, Grieķijā, Nīderlandē, Lielbritānijā un Islandē.

Straujākais automašīnu reģistrācijas apjoma kāpums no visām ziņojumā iekļautajām valstīm decembrī reģistrēts Horvātijā - par 82,4%, Ungārijā - par 37,4%, Portugālē - par 29,3% un Īrijā - par 25%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pieprasījums pēc jaunām automašīnām Eiropā zemākais pēdējo 17 gadu laikā

Jānis Rancāns,16.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā līdz zemākajam līmenim pēdējo 17 gadu laikā kritušies automašīnu tirdzniecības apjomi Eiropā, tādējādi signalizējot par katastrofālo situāciju nozarē.

Jaunu automašīnu reģistrācija Eiropas Savienībā aizvadītajā gadā, salīdzinot ar gadu iepriekš, samazinājās par 8,2 procentiem, sasniedzot 12,05 miljonus vienību, aplēsusi Eiropas Automobiļu ražotāju asociācija (EARA).

Aizvadītā gada decembris bijis piecpadsmitais mēnesis pēc kārtas, kurā samazinājās jaunu automašīnu reģistrācija. Aizvadītā gada pēdējā mēnesī jaunu automašīnu reģistrācija ES, salīdzinot ar 2011. gada decembri, samazinājās par 16,3%, sasniedzot nepilnus 800 tūkstošus automobiļu.

Lielākais jaunu automašīnu reģistrācijas kritums aizvadītā gada decembrī, salīdzinot ar attiecīgu mēnesi pirms gada, novērots Beļģijā, kur tas samazinājies par 54,2%, sasniedzot 22,3 tūkstošus automašīnu. Beļģijai seko Portugāle (-43,6%), kur aizgājušā gada decembrī bija reģistrētas 6,3 tūkstoši jaunas automašīnas un Rumānija (-37,5%), kur reģistrētas 4,8 tūkstoši automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Īstens automašīnu iegādes bums vērojams Lietuvā.

2017. gadā Eiropā jaunu pasažieru auto reģistrācija salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu palielinājusies par 3,4%. Kopumā pagājušajā gadā Eiropā reģistrēti 15,6 miljoni jaunu auto, kas ir visvairāk 10 gadu laikā.

No pašiem lielākajiem reģiona tirgiem visstraujāk šādu auto reģistrācija pieauga Itālijā un Spānijā – attiecīgi par 7,9% un 7,7%, liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati. Savukārt Francijā jaunu spēkratu reģistrācija iepriekšējo 12 mēnešu laikā palielinājusies par 4,7% un Vācijā – par 2,7%. Ne visur gan šajā ziņā bilde bija optimistiska – Apvienotajā Karalistē jaunu auto reģistrācija pagājušajā gada izrādījās sarukusi par 5,7%. Tas lielā mērā tiek skaidrots ar to, ka patērētāji šajā valstī jūt neskaidrību ar tā saucamā Brexit procesa iznākumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

ACEA: Latvijā martā piektais straujākais automašīnu reģistrācijas kāpums Eiropā

LETA,15.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu reģistrācija Latvijā šā gada martā palielinājās par 25,5%, kas ir piektais straujākais pieaugums Eiropā, teikts Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākajā ziņojumā.

Martā Latvijā reģistrētas 1548 jaunas automašīnas, salīdzinot ar 1233 jaunām automašīnām pagājušā gada attiecīgajā mēnesī.

Ziņojumā apkopoti dati par visām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, izņemot Maltu. Ziņojumā pieejama informācija arī par Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas (EBTA) valstīm - Šveici, Norvēģiju un Islandi.

Automašīnu reģistrācija palielinājās visās ziņojumā ietvertajās valstīs, izņemot Dānijā, Grieķijā, Spānijā, Norvēģijā, Šveicē un Vācijā.

Straujākais automašīnu reģistrācijas apjoma kāpums no visām ziņojumā iekļautajām valstīm martā reģistrēts Kiprā - par 37,1%, Islandē - par 36,9%, Portugālē - par 31,8% un Lietuvā - par 28,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā maijā 16.straujākais automašīnu reģistrācijas kāpums Eiropā

LETA,16.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu reģistrācija Latvijā šā gada maijā palielinājās par 20,5%, kas ir 16.straujākais pieaugums Eiropā, teikts Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākajā ziņojumā.

Maijā Latvijā reģistrētas 1415 jaunas automašīnas, salīdzinot ar 1174 jaunām automašīnām pagājušā gada attiecīgajā mēnesī.

Ziņojumā apkopoti dati par visām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, izņemot Maltu. Ziņojumā pieejama informācija arī par Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas (EBTA) valstīm - Šveici, Norvēģiju un Islandi.

Automašīnu reģistrācija palielinājās visās ziņojumā ietvertajās valstīs, izņemot Īrijā un Šveicē, kur reģistrēts kritums attiecīgi par 6% un 4,7%.

Straujākais automašīnu reģistrācijas apjoma kāpums no visām ziņojumā iekļautajām valstīm maijā reģistrēts Kiprā - par 53,9%, Grieķijā - par 48,7%, Lietuvā - par 47,4% un Ungārijā - par 44,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Visaginas AES konsultants: Lielbritānijā ir normāli reģistrēt uzņēmumus savu sekretāru adresēs

Gunta Kursiša,20.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas kompānija Project Financing Solutions Limited, ar kuru a/s Latvenergo, iespējams, slēgs līgumu par Visaginas AES finanšu konsultāciju pakalpojumu sniegšanu, adresi reģistrējusi privātmāju rajonā, tomēr, kā Db.lv skaidroja Lielbritānijas konsultāciju grupas pārstāvji, faktiskā uzņēmuma adrese atrodama Vinčesteras Pilsētas Biznesa centrā (City Business Centre) norādot, ka tā ir daudzu uzņēmumu normāla prakse Lielbritānijā.

«Kompānijas juridiskā adrese tiešām reģistrēta Vaildvūdā, Feirvelas ielā, Šafordā Vinčesteras pilsētā (Wildwood, Fairfield Road, Shawford, Winchester, Hampshire SO21 2DA UK), jo šajā adresē reģistrēts arī kompāniju administrējošais uzņēmums Wildwood Investments Limited, tomēr kompānijas faktiskā adrese jeb birojs atrodas Pilsētas Biznesa centrāDb.lv norādīja Project Financing Solutions Limited pārstāvji.

«Tā kā uzņēmuma sekretārs atbild par visu tā administrāciju, Lielbritānijā ir diezgan normāli, ka kompānijas juridiskā adrese ir kompānijas sekretāra, grāmatveža vai jurista mājvietā, nevis kompānijas galvenajā uzņēmējdarbības vietā,» norāda konsultantu grupas pārstāvji. Jau vēstīts, ka uzņēmumam ir trīs darbinieki un tā gada apgrozījums ir aptuveni 722 tūkst. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Vairāk nekā 1000 uzņēmumi pandēmijas laikā mainījuši savu adresi

Māris Ķirsons,27.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo pandēmijas ierobežojumu laika divos mēnešos juridiskās adreses mainījuši 1033 uzņēmumi, visbiežāk adreses maiņa saistīta ar Rīgu.

To liecina SIA "Lursoft" pētījuma dati.

Katrā atsevišķā gadījumā sava loma ir specifiskiem aspektiem, taču ir arī vietējās varas aktivitāšu faktors. Vairāki aptaujātie uzskata, ka juridisko adrešu maiņas saknes meklējamas tādās jomās kā tiesību aizsardzība, datu atbilstība realitātei un arī izmaksas. Vienlaikus tiek norādīts, ka tikai atsevišķos gadījumos juridiskās adreses maiņa varētu būt saistīta ar vietējās varas aktivitātēm.

Var būt daudz iemeslu

«Uzņēmumu juridisko adrešu migrācijai bez biznesa interesēm noteikti ir arī citi ietekmējošie faktori, piemēram, juridiskie, it īpaši, ja nepieciešams kārtot kādus jautājumus saistībā ar tiesvedību, tāpat par neatrašanos (nesasniedzamību) juridiskajā adresē var saņemt bargu sodu, administratīvie – atļauju saņemšana no vietējās varas, kā arī nodokļi, — nekustamā īpašuma nodokļa apmērs un, protams, darbaspēka pieejamība un izmaksas,» veselu iespējamo iemeslu buķeti min bijušais Mazo un vidējo uzņēmumu un amatniecības sadarbības padomes priekšsēdētājs Andris Lasmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma reģistrācija Igaunijā kļūst arvien populārāka starp uzņēmējiem, kuri vēlas izmantot valsts izdevīgo uzņēmējdarbības vidi. Galvenie faktori, kas veicina šo izvēli, ir valsts uzsāktā un starptautiski atzītā e-rezidentūras programma, kas sniedz digitālās iespējas uzņēmuma attālinātai vadībai, kā arī Igaunijas pievilcīgais nodokļu režīms. Ja meklējat efektīvu un izdevīgu veidu, kā veikt uzņēmējdarbību Eiropas Savienībā, uzņēmuma reģistrācija Igaunijā var būt labākais risinājums.

e-Rezidentūras programma: Digitalizēta uzņēmējdarbība

E-rezidentūras programma, kas tika uzsākta 2014. gadā, ļauj ārvalstu uzņēmējiem kļūt par "digitālajiem rezidentiem" Igaunijā. Tas nozīmē, ka uzņēmēji var attālināti reģistrēt, vadīt un pārvaldīt uzņēmumus neatkarīgi no savas atrašanās vietas pasaulē. Šeit ir dažas no galvenajām priekšrocībām:

• Viegla uzņēmuma reģistrācija: Process ir pilnībā digitalizēts, un visas formalitātes var veikt tiešsaistē, izmantojot e-rezidenta identitāti.

• Piekļuve ES tirgum: Uzņēmuma reģistrācija Igaunijā nodrošina pieeju visam Eiropas Savienības tirgum ar vienotiem tirdzniecības noteikumiem un standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Stingrāk uzraudzīs šķīrējtiesu darbu

Zane Atlāce - Bistere,15.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima otrajā lasījumā ceturtdien atbalstīja Tieslietu ministrijas sagatavotos priekšlikumus grozījumiem Šķīrējtiesu likumā ar mērķi veicināt pastāvīgo šķīrējtiesu darbības kvalitāti, stiprinot uzraudzības mehānismus, tajā skaitā izslēdzot no pastāvīgo šķīrējtiesu vidus tās šķīrējtiesas, kuru darbība neatbilst likuma prasībām un atstāj negatīvu iespaidu uz šķīrējtiesu institūtu kopumā.

Šķīrējtiesu likumā paredzēts noteikt pienākumu pastāvīgajai šķīrējtiesai būt sasniedzamai tās atrašanās vietas adresē. Šī adrese arī izmantojama saziņai ar pastāvīgo šķīrējtiesu, tādējādi novēršot tos gadījumus, kad šķīrējtiesa nav sasniedzama un atrodama. Savukārt pastāvīgās šķīrējtiesas dibinātājam jāiesniedz Uzņēmumu reģistrā arī nekustamā īpašuma īpašnieka piekrišana šķīrējtiesas atrašanās vietas adreses reģistrācijai, izņemot gadījumu, ja telpas pieder šķīrējtiesas dibinātājam. Gadījumā, ja pārreģistrācijas periodā netiks izpildītas likuma prasības vai šķīrējtiesa nebūs sasniedzama tās norādītajā atrašanās vietas adresē, tas būs pamats, lai Uzņēmumu reģistrs uzsāktu šķīrējtiesas izslēgšanas procedūru no šķīrējtiesu reģistra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Tikai laikrakstā Dienas Bizness: Dažas adreses uzņēmējus pievelk kā magnēts

Māris Ķirsons,23.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir 40 adreses, kurās deklarējušies vismaz 110 uzņēmumu, tomēr tas ir 4,5 reizes mazāk nekā rekordistei, kurā mājo teju 600 kompāniju; juridisko adresi var iznomāt par 100 – 150 eiro gadā

To rāda SIA Lursoft pētījums un eksperiments. «Latvijā nevienā normatīvā nav noteikti ierobežojumi tam, cik uzņēmumiem vienā adresē drīkst būt juridiskā adrese. Biroju centru un arī biznesa inkubatoru adrese ir pat vairākiem desmitiem uzņēmumu juridiskā adrese, taču pētījumā konstatētajās vairākās adresēs tikai ar lielu fantāziju var pieņemt, ka tajās patiešām būtu sastopami nevis tikai daži vai daži desmiti, bet pat simtiem uzņēmumu,» skaidro SIA Lursoft pētniece Indra Urtāne.

Viņa kategoriski noraida pieņēmumu par to, ka visi – daudzi simti uzņēmumu – būtu «kreisie». «Tas, ka kādā adresē ir daudz reģistrētu kompāniju, vēl nenozīmē, ka tās visas ir nestrādājošas un fiktīvas. Piemēram, Rīgā, Šampētera ielā 139A, kurā reģistrēti 198 uzņēmumi, vairums no tiem ir saistīti ar Baltic Taxi zīmolu,» tā uz jautājumu, vai daudzi simti uzņēmumu vienā adresē nav uzskatāmi par riskantu parādību, atbild I. Urtāne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot uzņēmuma attīstību un orientēšanos uz rietumu tirgiem, AS “Olainfarm” 2023. gadā reģistrējusi jaunu uroloģijā lietotu medikamentu un sākusi reģistrāciju vairākiem kardioloģijas un pretiekaisuma produktiem. Tas ļaus būtiski paplašināt AS “Olainfarm” produktu portfeli Eiropas iedzīvotāju veselībai aktuālās jomās. Medikamentu reģistrācija sākta kopumā 10 Eiropas Savienības (ES) valstīs.

Jaunais AS “Olainfarm” antibakteriālais uroloģijas līdzeklis jau reģistrēts piecās valstīs – Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Čehijā un Slovākijā. Savukārt divi kardioloģijas produkti – hemostatisks līdzeklis un antitrombotisks līdzeklis – pieteikti reģistrācijai 10 ES valstīs: Francijā, Spānijā, Itālijā, Vācijā, Polijā, Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Čehijā un Slovākijā.

Tikmēr Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Francijā, Slovākijā un Spānijā sākta seruma lipīdus modificējoša līdzekļa reģistrācija.

Pretiekaisuma un pretreimatisma līdzekļa, kā arī endokrīnās terapijas līdzekļa reģistrācija sākta deviņās valstīs (Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Polijā, Vācijā, Spānijā, Itālijā, Čehijā un Slovākijā).

Komentāri

Pievienot komentāru