Finanšu nozares asociācija vērš uzmanību saistībā ar atkārtoti notikušajiem pikšķerēšanas mēģinājumiem nolūkā izkrāpt finanšu līdzekļus, informē asociācijas pārstāve Ilze Vītola. '
Kopš aizvadītās piektdienas, 27. septembra, vairāki iedzīvotāji, tostarp SEB bankas klienti, savos e-pastos saņēmuši krāpnieciska rakstura ziņu, ar aicinājumu pārbaudīt savu bankas kontu. Kā ziņojuma sūtītājs norādīta SEB banka, tādēļ asociācija vērš uzmanību, ka bankas šāda veida paziņojumus klientiem nav sūtījušas.
Saņemot ziņojumu, kas šķietami nosūtīts no jebkuras finanšu iestādes, aicinām to izvērtēt ļoti kritiski. Īpaši, ja tajā tiek lūgts atvērt kādu saiti un ievadīt datus. Ja ziņojums šķiet aizdomīgs, nekādā gadījumā nevajadzētu atvērt tajā norādītās saites un neievadīt prasīto informāciju, tai skaitā piekļuves kodus, veikt maksājumus vai atjaunot personas datus. Obligāti jāpārbauda, vai sūtītāja adrese tiešām atbilst sūtītāja nosaukumam un vai tīmekļa vietnes adrese atbilst reālajai.
Krāpnieciska rakstura ziņa var tikt saņemt gan e-pastā, gan kā SMS, tādēļ uzmanīgi jāizvērtē, cik pamatoti ir saņemt šādu ziņu no bankas. Kā arī asociācija aicina pievērst uzmanību ziņas saturam, kvalitātei (ieskaitot pareizrakstības kļūdas), neiespaidoties no šķietamas nepieciešamības reaģēt nekavējoties, jo tas ir viens no krāpnieku nolūkiem - likt lēmumu pieņemt steigā. Iedzīvotāji aicināti neatvērt pievienotās saites, lai gan tikai saites atvēršana nenodara nekādu kaitējumu, tas krāpniekiem ļauj izdarīt secinājumu, ka sūtījums tiek lasīts. Kā arī jānoraida pieprasījumi izpaust autorizācijas datus - ar PIN kodiem, autorizācijas kodiem, parolēm, kartes numuriem, derīguma termiņiem un CVV kodiem apstipriniet tikai pašu iniciētas darbības.