Būvdarbi uz Brasas pārvada tiks organizēti pa posmiem, martā uzsākot tramvaja sliežu pārnešanu uz pārvada ārmalu, informē Rīgas dome.
Pēc tam pārvads tiks sagatavots nākamajam būvniecības etapam - vienas brauktuves puses demontāžai garenvirzienā un balstu stiprināšanai.
"Šobrīd visas domstarpības ar būvniekiem ir atrisinātas un mēs esam gatavi turpināt darbus. Jau tuvākajā laikā sāksies stiprināšanas darbi, un jau vasarā sāks jaunā tilta būvniecību. Darbu laikā uz tilta novietosim speciālas monitoringa iekārtas, kas fiksēs, vai neparādās plaisas. Visi darbi norit pēc grafika, un divu gadu laikā mēs šeit redzēsim objektu, kas darbosies ilgtermiņā un būs ērts visiem satiksmes dalībniekiem," sacīja Rīgas mērs Oļegs Burovs.
Plānots, ka pēc pārvada pārbūves un modernizācijas darbiem, tiks izbūvēta ērti lietojama un droša veloinfrastruktūra, nodrošināta vides pieejamība gājējiem, savukārt zemās grīdas tramvaji kursēs pārvada vienā pusē, bet satiksme tiks organizēta pa otru pārvada pusi garenvirzienā.
Kā jau iepriekš tika informēts, pērnā gada decembrī Satiksmes departaments sāka tirgus izpēti, lai noskaidrotu, cik izmaksās papildu darbu veikšana, tai skaitā tramvaja sliežu pārcelšanai uz pārvada ārējo malu un objekta sagatavošanai ziemas sezonai. Tirgus izpēte tika veikta trīs reizes, jo, atbilstoši labas pārvaldības principiem, nebija pārliecības un nevarēja objektīvi noteikt, vai iesniegtās vienību cenas bija atbilstošas.
Tirgus izpētes rezultātā panākta vienošanās ar esošo būvnieku AS "Kauno tiltai" par būvdarbu turpināšanu, ņemot vērā iesniegto zemāko cenu.
Brasas pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959.gadā, tā kopējais garums ir 116 metri.
Brasas pārvada kopējās pārbūves darbu izmaksas ir 10,8 miljoni eiro (t.sk. PVN). Pārvada pārbūvi un tā modernizāciju plānots pabeigt 2023.gadā.