Merķeļa ielā Rīgā sajūtams lielpilsētas pulss – cilvēki traucas savās ikdienas gaitās, viens pēc otra seko sabiedriskā transporta līdzekļi
Tur nepamet sajūta, ka visi skrien, tomēr tieši tur vietu biznesam atraduši dažādi pakalpojumu sniedzēji. Būtiski atšķiras Merķeļa ielas viena un otra puse tās sākumposmā – lielākā cilvēku plūsma ir ielas labajā pusē, kur ir sabiedriskā transporta pieturas, pretējā ielas pusē ir nosacīti mierīgāk.
Kuplā skaitā šajā Rīgas daļā ir pārstāvētas autoskolas un tūrisma aģentūras. Aptaujātie uzņēmēji teic, ka šāda profila uzņēmumi Merķeļa ielā bijuši jau vēsturiski. Savukārt pirms septiņiem gadiem, sākoties krīzei, izteikti attīstījies lombardu bizness. Viss ielas posms no Stacijas laukuma līdz Barona ielai ir šādām iestādēm nosēts. Pēc DB novērojuma, šāda tipa uzņēmumu ir aptuveni desmit. Aptaujātie uzņēmēji atzīst, ka viņu biznesu lombardu klātbūtne neietekmē, bet ielas seju gan. 560 metrus garā Merķeļa iela, kas sākas Marijas un Satekles ielu krustojumā un beidzas krustojumā ar Brīvības bulvāri, Tērbatas ielu un Kalpaka bulvāri, ir viena no pilsētas galvenajām artērijām – tur ikdienas gaitās plūst tūkstošiem vietējo iedzīvotāju un pilsētas viesu. DB uzrunātie uzņēmēji izteica cerību, ka centra ielā lombardus reiz nomainīs mākslas galerijas un jaukas kafejnīcas.
Zīmogu celmlauži
«Mēs šeit ražojam zīmogus jau vairāk nekā 20 gadus. Sākotnēji uzņēmuma darbības virziens bija zīmogu izgatavošana, bet vēlāk piepulcējās arī reklāmas priekšmetu un apģērbu apdruka. Bijām vieni no zīmogu biznesa celmlaužiem Latvijā. Gadu gaitā konkurence ir kļuvusi stiprāka. Interesanti, ka tieši šajā rajonā, netālu no mums, uzradās daudz mazu uzņēmumu, kas ražo zīmogus. Konkurentu netrūkst arī reklāmas drukas jomā. Piemēram, netālu esošais uzņēmums Merķeļa druka agrāk fokusējās uz kopēšanas pakalpojumu sniegšanu, bet pakāpeniski tas papildinājis pakalpojumu klāstu ar priekšmetu un apģērba apdruku un lielformāta druku, kas ietver tos segmentus, kuros strādājam arī mēs,» stāsta Reklāmas un zīmogu fabrikas valdes loceklis Sandis Siliņš. Uzņēmums šajā rajonā ir ilgdzīvotājs, klienti gadu gaitā jau iestaigājuši taciņu līdz tam. S. Siliņš gan teic, ka atrašanās centrā biznesam vairs nav tik būtiska. «Šajās telpās strādājam kopš 90. gadu vidus. Toreiz prasības pret telpām bija citas. Tagad, ja vajadzētu sākt šāda veida biznesu, domātu par to, kā klientiem piebraukt, novietot auto, vai ir ērti piebraukt kravas transportam. Biznesa vide 20 gados ir mainījusies, arī prasības telpām ir citas,» viņš turpina.
Ielas pusē, kur atrodas cirks, pašlaik vairāk attīstās ēdināšanas bizness, ir pa kādam veikalam.
Visu rakstu Kā krāsainā karuselī lasiet 18. septembra laikrakstā Dienas Bizness.
#15/44
«Ja autoskola nebūs Merķeļa ielā, tās nebūs vispār. Te atrodas visas lielākās autoskolas,» stāsta autoskolas Kristīne īpašniece Kristīne Rogovska
#22/44
«Jūtam, kad studentiem ir saspringtāks mācību process, jo ir nepieciešams apstrādāt dokumentus - kopēt, iesiet, laminēt utt.,» atklāj Copy Ekspert struktūrvienības vadītājs Nauris Kleinbergs.
#27/44
«Vienīgais mīnuss, ka uzņēmums atrodas sētā un no ielas mūs nevar pamanīt. Salīdzinājumā ar citām telpām centrā, Merķeļa ielā ir laba nomas maksa. Biznesa sākuma posmam tas ir svarīgi,» uzsver Radošuma attīstības centra vadītāja, māksliniece Olga Jevsejeva.
#34/44
«Pagaidām esam uz palikšanu. Meklēsim telpas ēku pirmajos stāvos, lai centrs būtu labāk redzams, vieglāk sasniedzams,» stāsta Masāžu mācību centra Samana direktore, masiere Iveta Orbidāne.
#37/44
«Uzņēmums šeit atrodas jau divdesmit gadus, taču tas nenozīmē, ka te arī paliksim. Aizvien biežāk ar klientiem līgumi tiek slēgti elektroniski un viņu klātbūtne nav nepieciešama, līdz ar to atrašanās Rīgas centrā nav tik svarīga,» atklāj Reklāmas un zīmogu fabrikas valdes loceklis Sandis Siliņš.