2016. gads bija pirmais pilnais autoremonta organizatora tavsserviss.lv (SIA Ralmix) gads un pērn uzņēmuma apgrozījums bija 50 tūkstoši eiro
Dienā tavsserviss.lv apkalpo vidēji astoņas automašīnas. Biznesa sākumposmā bija vidēji tikai divi klienti dienā. Šobrīd uzņēmumam ir desmit partneri, ar ko strādā aktīvāk, bet līgumi ir noslēgti ar 30 auto servisiem. «Esam sapratuši, ka nav svarīgs partneru skaits, bet tas, ko viņi var izdarīt. Ir servisi, kas vienas dienas laikā netiek galā ar trim elementārām mašīnu apkopēm, bet ir arī tādi, kas spēj krietni vairāk. Mēs cenšamies pielāgoties klientam un viņu iespējām. Ir sadarbības partneri, kuri nevēlas uzstādīt lētākās rezerves daļas un arī mēs to neiesakām, bet, ja cilvēks bez mašīnas ir kā bez rokām un viņam ir tikai simt eiro remontam, mēs mēģinām pielāgoties un rast kompromisu. Mēs meklējam to, kas klientam piemērotāks,» saka Alfrēds Lazdiņš, tavsserviss.lv līdzīpašnieks. Sākumā, kad viņš kopā ar biznesa partneri Kasparu Roznieku sāka šo projektu, bija doma nodrošināt tuvāko servisu, bet to esot grūti īstenot, jo katram servisam ir sava darba specifika. Piemēram, ja mašīnai ir problēma ar elektroniku, to nevar sūtīt uz servisu, kas atrodas pavisam tuvu, bet var nomainīt tikai riepas.
«Ir daudzi cilvēki, kuri mašīnas remontu vēlas noorganizēt ar e-pastu palīdzību, jo īpaši jauni cilvēki. Taču neviens serviss nekad nerakstīs izsmeļošus e-pastus. Mēs ar Kasparu pavadām garas stundas, rakstot tāmes un piedāvājumus – iztulkojam viņu teikto klientam saprotamā valodā. Cilvēkiem patīk, ka ir skaidrs piedāvājums, kas ļauj paredzēt izmaksas un laika patēriņu,» saka A. Lazdiņš.
DB jau rakstīja, ka tavsserviss.lv ir plāni paplašināties ārpus Rīgas. A. Lazdiņš teic, ka joprojām pie tā strādā. Uzņēmums ir saņēmis interesi no Liepājas un Valmieras, bet vēl nav izdevies šos nodomus īstenot. «Vēl joprojām cenšamies sakārtot pakalpojuma kvalitāti Rīgā tiktāl, lai cilvēkiem nebūtu ne par ko jāuztraucas, piemēram, tagad piedāvājam arī tādu pakalpojumu, ka paši paņemamam mašīnu, aizvedam to uz servisu, kur to salabo, un pēc tam to izņemam, nomazgājam un atvedam atpakaļ. Klientiem tas patīk,» viņš stāsta. Tāpat uzņēmums domā par ārzemēm. Līdzīgi pakalpojumi, kur piedāvā servisa pierakstu, esot Krievijā, bet tavsserviss.lv sevi pozicionē kā remonta organizatoru. «Mēs visu izdarām, noorganizējam, sakārtojām, kā arī slīpējam pakalpojumu, domājam par kaut ko jaunu,» skaidro A. Lazdiņš. Šāda pakalpojuma izplatīšanu globāli ierobežo tas, ka šis bizness ir sarežģīts, laikietilpīgs un prasa attiecību veidošanu ar servisiem un izpēti.
Vaicāts par konkurenci, A. Lazdiņš teic, ka pagaidām nekas līdzīgs neesot manīts. «Vienu brīdi šķita, ka viens spēcīgs interneta uzņēmums plāno kaut ko līdzīgu, bet pagaidām tas nav realizējies,» viņš saka. Uzņēmēji ir aprēķinājuši, ka, lai iegūtu vienu klientu, mārketingā jāiegulda vidēji 16 eiro. Reizēm komisijas maksa ir vien 10 eiro, bet ilgtermiņā tas atmaksājoties.
«Esam ieviesuši tiešsaistes servisa grāmatiņu, kur klients var aplūkot visu auto remonta vēsturi, kā arī esam izveidojuši vērtēšanas sistēmu, kur klients var novērtēt autoremontu un apskatīt citu klientu vērtējumu par konkrēto autoservisu. Esam izstrādājuši arī kalendāra notikumu autoremontam, kur remonts tiek reģistrēts klienta ierīces – telefona vai datora – kalendārā. Tuvākajā laikā pabeigsim strādāt pie pieteikumu sistēmas automazgātuvēm,» stāsta Kaspars Roznieks, tavsserviss.lv līdzīpašnieks.
Šī gada apgrozījumu uzņēmums plāno paaugstināt, ieviešot tiešsaistes auto mazgāšanas pierakstu un izplešoties ārpus Rīgas robežām, kā arī piesaistot papildu uzņēmumu autoparkus.