Pretrunīgās intereses sašķeļ bankas un pārvadātājus; valdības noteikumu ieviešanu var nākties atlikt, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Dažādās banku, pasažieru pārvadātāju, valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD), pašvaldību un citu iesaistīto pušu intereses, ļoti iespējams, novedīs pie tā, ka ar 2016. gada 8. janvāri braukšanas maksas atvieglojumus saņemošie pasažieri vēl nevarēs izmantot bezkontakta maksājumu kartes norēķinos sabiedriskajā transportā visā Latvijā. To gan paredz vairāku gadu garumā ilgstošu strīdu rezultātā šī gada marta beigās pieņemtie Ministru kabineta noteikumi Nr. 153. Saskaņā ar tiem vairākas pasažieru kategorijas, tostarp invalīdi, bāreņi un politiski represētie, bez maksas saņemtu bezkontakta maksājumu karti, ar ko norēķināties par braucienu. Savukārt valsts un pašvaldības finansiāli iegūtu, jo dotētu tikai konkrētus braucienus un nemaksātu par personām, kas izmanto viltotas apliecības. MK noteikumu ieviešanu jau no nākamā gada atbalsta Latvijas Pašvaldību savienība (LPS). DB jau rakstījis, ka ietaupījumi elektronisko norēķinu ieviešanas rezultātā varētu sasniegt piecus milj. eiro. Premjerministres Laimdotas Straujumas pozīcija joprojām ir tāda, ka MK noteikumi jāievieš laikā, norāda viņas biroja vadītājs Ringolds Arnītis.
Neizpratni par to, ka ATD nedara visu, lai MK noteikumus ieviestu, pauž Norvik valdes loceklis Igors Rozanovs, kura pārstāvētā banka faktiski ir vienīgā, kas jau no nākamā gada sākuma būtu gatava uzsākt bezkontakta maksājumu karšu izsniegšanu atbilstoši jaunajai kārtībai. Pēc noteikumu pieņemšanas banka paļāvusies, ka var droši investēt, līdz ar ko nav saprotamas valsts puses pārstāvju runas par to, ka normatīvā akta ieviešanu vajadzētu atcelt. Problēmas ar lēmumu ieviešanas pēctecību neizbēgami atstāšot iespaidu uz potenciālo investoru vēlmi veikt valstī kādus ieguldījumus.
Visu rakstu Bezskaidras naudas norēķinus transportā var neieviest lasiet 10. decembra laikrakstā Dienas Bizness.